Z ulic Lublina zniknie ok. 440 bezpłatnych obecnie „postojówek”. Strefa płatnego parkowania poszerzy swoje granice. Obejmie dwa nowe obszary: w rejonie dworca PKS oraz stadionów: lekkoatletycznego przy al. Piłsudskiego i żużlowego przy Al. Zygmuntowskich.
– Prace przygotowawcze trwają już od dłuższego czasu i są bardzo zaawansowane. W najbliższych dniach wykonane zostanie oznakowanie poziome i pionowe strefy płatnego parkowania – informuje Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK.
To właśnie MPK odpowiada za przygotowanie podstrefy „D” oraz ją później poprowadzi. Miasto zdecydowało się zlecić tę usługę „z wolnej ręki”. I wybrało do tego „swoją” spółkę. Wartość zamówienia oszacowano na ponad 1,2 mln zł.
– Ruszamy 1 czerwca – zapowiada Opasiak. I podkreśla: – Mamy duże doświadczenie w tym zakresie i z pewnością sobie poradzimy. To dla nas nic nowego. Mamy ludzi i zaplecze. Przypomnę, że w minionych latach prowadziliśmy już strefę płatnego parkowania i to od początku jej istnienia. Najpierw, w latach 2012–2016, kiedy byliśmy w konsorcjum ze spółką City Park Group z Grudziądza, a potem do 31 marca 2020 – jako podwykonawca.
Granicę pierwszego z obszarów, o który powiększy się strefa płatnego parkowania stanowią ulice: Tysiąclecia (bez tej ulicy) od Unii Lubelskiej do Lubartowskiej, Solidarności (bez tej ulicy), od Lubartowskiej do Prusa, Prusa (bez tej ulicy), Jaczewskiego, Obywatelska, Unicka (bez tej ulicy), Podzamcze (bez tej ulicy), Lwowska (bez tej ulicy) od Podzamcze do ronda Dmowskiego. Tym samym trzeba będzie płacić za parkowanie przy ulicach m.in. w rejonie dworca PKS, targowiska przy Tysiąclecia, szpitala im. Jana Bożego czy Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.
Drugi obszar wyznaczają zaś: Bystrzyca (od Piłsudskiego do Unii Lubelskiej), Unii Lubelskiej (od mostu na Bystrzycy do Zygmuntowskich), Zygmuntowskie, Piłsudskiego (od Zygmuntowskich do mostu na Bystrzycy). To okolice dwóch lubelskich stadionów: lekkoatletycznego oraz żużlowego.
Dwa nowe obszary płatnego parkowania mają być oznakowane jako podstrefa „D” (obecnie strefa jest podzielona na trzy części: A – najdroższa, B i C – najtańsza). Łącznie wyznaczonych zostanie w niej ok. 440 miejsc parkingowych. Obecna strefa ma ich ok. 1500.
Opłaty w podstrefie D będą takie same jak w podstrefie C:
- za pierwszą godzinę parkowania – 2 zł;
- za drugą – 2,4 zł;
- za trzecią – 2,8 zł;
- za czwartą i każdą kolejną – ponownie 2 zł.
Opłaty będą obowiązywały – tak jak w obecnej strefie – w dni powszednie, czyli od poniedziałku do piątku. Płatne jest parkowanie w godzinach 8–18.
– Na terenie podstrefy „D” stanie 25 parkomatów. Ich lokalizacja jest już ustalona, a urządzenia zostaną zamontowane w drugiej połowie maja – mówi Opasiak. I kontynuuje: – Podobnie sytuacja wygląda jeśli chodzi o biuro strefy płatnego parkowania. Punkt ruszy 17 maja, jego lokalizacja jest obecnie negocjowana.
W 2020 r. strefa parkowania przyniosła miastu prawie 8,5 mln zł dochodu. Rok wcześniej było to 9,1 mln zł.
- Majówkowe lenistwo zwierząt w zamojskim zoo
- 230. rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja. Jak wyglądały obchody? Zobacz zdjęcia
- Akcja „Zaszczep się w majówkę” w Lublinie. Potężna kolejka na placu Zamkowym
- Lubelskie ścieżki rowerowe są pełne niespodzianek! Zobacz zdjęcia
- To niesamowite miejsce na Lubelszczyźnie niedługo znów zacznie tętnić życiem!
- Miasteczko, które stało się inspiracją Stefana Żeromskiego. Zobacz piękne zdjęcia!
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?