Z ulic Lublina zniknie ok. 440 bezpłatnych obecnie „postojówek”. Strefa płatnego parkowania poszerzy swoje granice. Obejmie dwa nowe obszary: w rejonie dworca PKS oraz stadionów: lekkoatletycznego przy Piłsudskiego oraz żużlowego przy Zygmuntowskich.
Kiedy zmiany wejdą w życie? – Przewidywane jest rozpoczęcie funkcjonowania podstrefy D z początkiem czerwca – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Miasto ogłosiło właśnie, że zleci usługę „z wolnej ręki”. Chce, aby tę część strefy parkowania poprowadziło MPK Lublin. Zaskoczenie? Raczej nie. Już w październiku 2020 r., podczas debaty radnych na temat poszerzenia strefy, pojawił się pomysł, aby usługa trafiła w ręce spółki miejskiej. – To jest potężna oszczędność, ja przedstawiałem taki projekt rok temu i ta oszczędność na bazie istniejącej strefy płatnego parkowania wynosi mniej więcej 1,5 mln zł. To jest niebagatelna kwota – mówił wówczas Marcin Nowak, wiceprzewodniczący Rady Miasta Lublin.
– Powierzenie zadania własnego gminy swojej jednostce jest rozwiązaniem powszechnie stosowanym w zakresie usług publicznych wykonywanych przez gminy – twierdzi Góźdź. I dodaje, że MPK w latach 2012-20 było podwykonawcą strefy płatnego parkowania.
Miasto oszacowało wartość zamówienia na ponad 1,2 mln zł.
Granice pierwszego z obszarów, o który powiększy się strefa płatnego parkowania, stanowią ulice: Tysiąclecia (bez tej ulicy) od Unii Lubelskiej do Lubartowskiej, Solidarności (bez tej ulicy) od Lubartowskiej do Prusa, Prusa (bez tej ulicy), Jaczewskiego, Obywatelska, Unicka (bez tej ulicy), Podzamcze (bez tej ulicy), Lwowska (bez tej ulicy) od Podzamcze do ronda Dmowskiego. Tym samym trzeba będzie płacić za parkowanie przy ulicach m.in. w rejonie dworca PKS, targowiska przy Tysiąclecia, szpitala im. Jana Bożego czy Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.
Drugi obszar wyznaczają zaś: Bystrzyca (od Piłsudskiego do Unii Lubelskiej), Unii Lubelskiej (od mostu na Bystrzycy do Zygmuntowskich), Zygmuntowskie, Piłsudskiego (od Zygmuntowskich do mostu na Bystrzycy). To okolice dwóch lubelskich stadionów: lekkoatletycznego oraz żużlowego.
Dwa nowe obszary płatnego parkowania mają być oznakowane jako „podstrefa D” (obecnie strefa jest podzielona na trzy części: A – najdroższa, B i C – najtańsza). Łącznie wyznaczonych zostanie w niej ok. 440 miejsc parkingowych. Obecna strefa ma ich ok. 1 500.
Opłaty w podstrefie D będą takie same jak w podstrefie C. Oznacza to, że za pierwszą godzinę parkowania trzeba będzie zapłacić 2 zł, za drugą – 2,4 zł, za trzecią – 2,8 zł z za czwartą i każdą kolejną – ponownie 2 zł. Opłaty będą obowiązywały – tak jak w obecnej strefie - w dni powszednie, czyli od poniedziałku do piątku. Płatne jest parkowanie w godzinach 8–18.
MPK do końca maja będzie musiało m.in. wytyczyć miejsca parkingowe (zostaną wyznaczone liniami na jezdni) i ustawić parkomaty (25 sztuk).
- Pałac Sobieskich w Lublinie. Mijałeś go wielokrotnie. Wiesz gdzie jest?
- Skansen zaprasza do zwiedzania. Zobacz zdjęcia
- Sukcesy dzieci z woj. lubelskiego w The Voice Kids. Zasilili szeregi drużyny Cleo
- Park przy pałacu w Zawieprzycach przejdzie kompleksową rewitalizację
- Wyspiański za 2,2 mln zł, Fangor za 1,3 mln zł. Co zobaczymy na Zamku po remoncie?
- Spacer po Parku Czartoryskich w Puławach. Zobacz zdjęcia
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?