Do udziału w Coca-Cola Cup zgłosiło się dokładnie 3.495 drużyn, z czego 1.182 to zespoły dziewcząt. Stanowi to niemal 40% polskich gimnazjów.
Zespoły rywalizują w trzech rundach: od eliminacyjnej, przez finały wojewódzkie (w Lublinie na boisku przy ul. Poturzyńskiej 11 maja), aż po finał krajowy, który odbędzie się w dniach 7-9 czerwca 2013 roku.
Pierwsze mecze rundy eliminacyjnej Coca-Cola Cup właśnie się rozpoczęły. Mimo niesprzyjającej aury szkoły mają niespełna półtora miesiąca na rozegranie pierwszej fazy rozgrywek. Najlepsze drużyny z tego etapu przechodzą do 16 finałów wojewódzkich, które odbywać się będą w weekendy, począwszy od 11 maja. Zwycięskie zespoły w kategorii dziewcząt i chłopców z poszczególnych województw wezmą udział w finale krajowym, który odbędzie się w dniach 7-9 czerwca.
W tym roku na gimnazjalistów czeka wiele nowych atrakcji i niespodzianek. Wszyscy zawodnicy, którzy zostali zgłoszeni do udziału w turnieju, otrzymali zestawy startowe, złożone z upominków i materiałów edukacyjnych. Podobne przesyłki trafiły również do trenerów. Do wspólnej zabawy organizatorzy chcieliby zaprosić całe rodziny. Już po raz trzeci podczas finałów wojewódzkich i finału krajowego w Strefach Aktywnego Życia na odwiedzających będzie czekać wiele dodatkowych aktywności i konkursów o charakterze sportowo-edukacyjnym. Dodatkowa atrakcja to możliwość spotkania z ambasadorami turnieju Robertem Lewandowskim i Anną Dereszowską, oraz z ekspertami w dziedzinie żywienia czy nawadniania organizmu.
Jubileuszowa edycja Coca-Cola Cup przyniosła wiele zmian również na oficjalnym portalu www.cocacolacup.pl. Strona została odświeżona i wzbogacona o nowe treści. Oprócz podstawowych informacji na temat przebiegu turnieju, można tu sprawdzić program oraz wyniki meczów, obejrzeć filmy szkoleniowe z udziałem ambasadora turnieju - Roberta Lewandowskiego, a także dowiedzieć się, jak zdrowo i aktywnie spędza czas z rodziną druga ambasadorka - Anna Dereszowska. Dodatkowo w zakładce "Aktywne Życie" można znaleźć porady dla nastolatków oraz ich rodziców, z których dowiemy się, jak żyć aktywnie na co dzień.
Coca-Cola Cup ma również swój profil na portalu społecznościowym Facebook, gdzie wszyscy uczestnicy turnieju oraz ich znajomi mogą dołączyć do grona miłośników i na bieżąco śledzić informacje związane z turniejem. Profil daje kibicom możliwość interakcji, umożliwiając publikowanie zdjęć, filmów wideo, linków oraz prowadzenie dyskusji. W planach jest też organizacja konkursów, w których będzie można wygrać m.in. gadżety z autografem Roberta Lewandowskiego. Profil Coca-Cola Cup na Facebooku można śledzić na www.facebook.com/cocacolacuppolska.
Patronem Coca-Cola Cup 2013 jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Partnerem merytorycznym programu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki. Partnerem technicznym jest firma adidas.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?