Opisana powyżej sytuacja miała miejsce w piątek w porannym pociągu TLK spółki PKP Intercity relacji Lublin-Kraków. - Wyjeżdżaliśmy o godz. 6.30, więc o tej porze było naprawdę chłodno. W pierwszym przedziale, do którego wsiadłam, nie byłam w stanie wytrzymać nawet kwadransa. Tak zimno było. Na szczęście pociąg nie był zatłoczony i dość szybko udało mi się znaleźć miejsce w przedziale, gdzie ogrzewanie działało - dodaje Czytelniczka.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy zespół prasowy PKP. W przesłanej nam odpowiedzi czytamy, że pasażerowie musieli podróżować w mrozie z powodu... usterki ogrzewania. - A przynajmniej możemy się tego domyślać - stwierdza Beata Czemerajda z Biura Informacji i Promocji PKP Intercity. - W takich przypadkach sprawdzamy, czy usterkę uda się naprawić jeszcze w czasie przejazdu. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to pasażerowie przesadzani są do innych wagonów lub przedziałów, gdzie ogrzewanie działa. W tym przypadku skład został wysłany do zbadania niezwłocznie po tym, jak dotarł do stacji docelowej w Krakowie - dodaje.
Jak często pasażerowie są narażeni na tego typu niedogodności? Przewoźnik zapewnia nas, że takie sytuacje owszem się zdarzają ale na pewno nie jest to regułą. - Tegoroczna zima chociaż zaczęła się dość późno to była dość ekstremalna. Awarie ogrzewania również z tego powodu występowały ale większe problemy mieliśmy z niektórymi trasami, które bywały nieprzejezdne. Na dokładne podsumowanie, jak przetrwaliśmy i z jakimi problemami borykaliśmy się tej zimy, musimy jednak poczekać przynajmniej do marca - zaznacza Czemerajda.
Osoby niezadowolone z jakości usług, świadczonych przez PKP, mogą złożyć skargę. Informacje, jak takie pismo powinno wyglądać i co zawierać, znajdują się na stronie www.intercity.pl.
Kiedy, jak i gdzie możemy złożyć skargę na niewłaściwe warunki podróżowania?
Reklamację możemy złożyć nawet do roku po przejeździe
W przypadku lubelskich pasażerów skargi należy kierować pisemnie do Zakładu Centralnego PKP przy ul. Chłopickiego 53 w Warszawie. Do pisma przede wszystkim powinien być dołączony bilet jako dowód odbycia podróży. Oprócz tego można dodać inne "dokumenty" takie jak np. zdjęcia zamarzniętej toalety czy zaśnieżonego korytarza.
Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?