Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP Intercity: Lodowaty pociąg z Lublina do Krakowa

Kamil Kudyba
Sople lodu zwisające z kranu i oszronione ściany - tak wyglądało WC w pociągu
Sople lodu zwisające z kranu i oszronione ściany - tak wyglądało WC w pociągu Czytelnik
- Myślałam, że skoro już płacę niemal 60 zł za bilet to w zamian otrzymam przynajmniej komfortowy przejazd. Nic z tych rzeczy. Toaleta w pociągu była dosłownie zamarznięta a temperatura w niektórych przedziałach niewiele przekraczała tę na zewnątrz - alarmuje nas nasza Czytelniczka.

Opisana powyżej sytuacja miała miejsce w piątek w porannym pociągu TLK spółki PKP Intercity relacji Lublin-Kraków. - Wyjeżdżaliśmy o godz. 6.30, więc o tej porze było naprawdę chłodno. W pierwszym przedziale, do którego wsiadłam, nie byłam w stanie wytrzymać nawet kwadransa. Tak zimno było. Na szczęście pociąg nie był zatłoczony i dość szybko udało mi się znaleźć miejsce w przedziale, gdzie ogrzewanie działało - dodaje Czytelniczka.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy zespół prasowy PKP. W przesłanej nam odpowiedzi czytamy, że pasażerowie musieli podróżować w mrozie z powodu... usterki ogrzewania. - A przynajmniej możemy się tego domyślać - stwierdza Beata Czemerajda z Biura Informacji i Promocji PKP Intercity. - W takich przypadkach sprawdzamy, czy usterkę uda się naprawić jeszcze w czasie przejazdu. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to pasażerowie przesadzani są do innych wagonów lub przedziałów, gdzie ogrzewanie działa. W tym przypadku skład został wysłany do zbadania niezwłocznie po tym, jak dotarł do stacji docelowej w Krakowie - dodaje.

Jak często pasażerowie są narażeni na tego typu niedogodności? Przewoźnik zapewnia nas, że takie sytuacje owszem się zdarzają ale na pewno nie jest to regułą. - Tegoroczna zima chociaż zaczęła się dość późno to była dość ekstremalna. Awarie ogrzewania również z tego powodu występowały ale większe problemy mieliśmy z niektórymi trasami, które bywały nieprzejezdne. Na dokładne podsumowanie, jak przetrwaliśmy i z jakimi problemami borykaliśmy się tej zimy, musimy jednak poczekać przynajmniej do marca - zaznacza Czemerajda.

Osoby niezadowolone z jakości usług, świadczonych przez PKP, mogą złożyć skargę. Informacje, jak takie pismo powinno wyglądać i co zawierać, znajdują się na stronie www.intercity.pl.

Kiedy, jak i gdzie możemy złożyć skargę na niewłaściwe warunki podróżowania?

Reklamację możemy złożyć nawet do roku po przejeździe
W przypadku lubelskich pasażerów skargi należy kierować pisemnie do Zakładu Centralnego PKP przy ul. Chłopickiego 53 w Warszawie. Do pisma przede wszystkim powinien być dołączony bilet jako dowód odbycia podróży. Oprócz tego można dodać inne "dokumenty" takie jak np. zdjęcia zamarzniętej toalety czy zaśnieżonego korytarza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski