Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP. Jest przetarg na modernizację trasy z Lublina do Warszawy

sko
Małgorzata Genca/Archiwum
Po latach czekania i walki mieszkańcy Lublina są coraz bliżej szybkiej kolei do Warszawy. PKP PLK właśnie ogłosiły przetarg na modernizację trasy na odcinku Lublin – Otwock.

„Postępowanie to pierwszy etap modernizacji trasy z Warszawy do Lublina, inwestycji wartej blisko 3,5 mld zł. PLK wyremontują 150 km linii kolejowej, dzięki czemu podróż będzie bezpieczniejsza, szybsza i bardziej komfortowa. Po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu najszybszym pociągiem z Warszawy do Lublina skróci się do 90 minut” – informuje w przesłanym komunikacie kolejowa firma odpowiadająca za tory.

45 minut krócej

Dziś do Warszawy z Lublina jedzie się najkrócej 2 godziny i 18 minut, a najdłużej ponad 2,5 godziny. Nawet po wchodzącym w niedzielę nowym rozkładzie jazdy, ten czas ulegnie tylko symbolicznemu skróceniu.

Mieszkańcy Lublina i Lubelszczyzny od lat zabiegali o szybki remont kolejowej „siódemki”. Mają dosyć długich podróży.

Tak myślą zwłaszcza ci, którzy z Lublina dojeżdżają do pracy w stolicy.

PKP PLK do modernizacji trasy przygotowywało się od dawna, ale dopiero nowe środki unijne dały szanse na rozpoczęcie prac. Realne roboty mają się zacząć w 2017 r. i potrwają trzy lata.

Lublin Zachód

„W ramach projektu PLK zmodernizuje 150 km linii kolejowej, sieć trakcyjną, wymieni rozjazdy oraz zamontuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych” – tłumaczy PKP PLK.

Dodatkowo będą zmodernizowane wszystkie przystanki i stacje na tej trasie. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Będą też dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem.

„W Lublinie powstanie dodatkowy przystanek - „Lublin Zachód”.” – dodaje w komunikacie kolejowa spółka i dalej: „ W celu zapewnienia bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu PLK na remontowanym odcinku wybuduje 2 nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami. Modernizacja i budowa nowych przepustów pod torami pozwoli na bezpieczną migrację dzikich zwierząt. Pozostałe istniejące obiekty inżynieryjne także zostaną wyremontowane. Nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy zapewnią płynny przejazd pociągów.”

Łuków pierwszy

Zanim jednak rozpoczną się prace na „siódemce” kolejarze muszą zająć się trasą Łuków – Lublin, które będzie trasą objazdową do Warszawy.

„Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji linii nr 7, a także wpłynie na sprawną realizację prac na tym odcinku.” – tłumaczy PKP PLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski