PKP. Kolejny Dart wyjedzie na tory. Tym razem do Wrocławia

sko
Od 30 stycznia nowoczesnym składem będzie można dojechać z Lublina do Wrocławia. Pociągi Dart jeżdżą już do Warszawy i Katowic.

Dart - nowoczesny pociąg reprezentujący standardy europejskie PKP Intercity ma od grudnia. Niemal od razu, jak kolejowa spółka otrzymała pojazdy, wysłała je na tory. Pierwszą trasą obsługiwaną przez Darta była Lublin – Warszawa.

Niedawno otrzymaliśmy kolejny taki skład. Jeździ z Lublina przez Warszawę do Katowic.

PKP Intercity właśnie poinformowało, że 30 stycznia z Lublina wyjadą kolejne Darty. To pociągi „Czartoryski” kursujący między Warszawą Zachodnią a Lublinem, oraz „Konopnicka” z Lublina przez stolicę do Wrocławia.

Czytaj też: Dart: Premierowy kurs z Warszawy do Lublina (ZDJĘCIA, WIDEO)


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer
jeśli do Breslau i Katowic pociąg musi jechać przez Warszawę proponuję wznowić kursowanie "włóczęgi północy". Urodzeni za komuny wiedzą,że że był to pociąg relacji Lublin- Kołobrzeg prze Olsztyn. Rewelka, potrafił się spóźnić nawet dobę , jak dobrze poszło.
O
Ość
Dawnymi czasy... był taki nocny pociąg do Wrocławia przez Dęblin i Radom, wieczorem wyjazd z Lublina, rano już się było w Wrocławiu (i dalej - w Jeleniej Górze), jeździłem nim na wakacyjne wędrówki po Karkonoszach - można było sypialnym jechać, wygodnie, na leżąco... ani porównać z ciasnym siedzeniem w Darcie - a że się z lekka wlókł? W nocy, kiedy można było się przespać w sypialnym, a i tak w Jeleniej Górze był przed południem... a kiedyś to i do Szklarskiej Poręby dojeżdżał... komu to przeszkadzało?
O
Ość
KPINY z pasażerów... To jest jak sprzedaż "wiązana": owszem, zawieziemy do Wrocławia (Katowic), ale MUSISZ zapłacić przy okazji za bilet do Warszawy i odwiedzić stolicę - choćby tylko dworzec kolejowy z okien pociągu, ale zawsze... chcesz czy nie chcesz. Jest o wiele krótsze połączenie kolejowe z Katowicami, Wrocławiem, Krakowem, ogólnie - z tą częścią Polski via Dęblin - to nie, muszą pchać, skądinąd całkiem nowoczesny pociąg przez niedostosowane do możliwości tego pociągu torowiska od Dęblina do Warszawy (obojętne, czy przez Otwock czy przez Mińsk Mazowiecki), a przecież na niektórych fragmentach tych połączeń musi wlec się 40-60 km godz, bo są w kiepskim stanie technicznym, poza tym, aby "przepchać" się przez zatłoczone węzły stacyjne Warszawy - też się wlecze jak mucha w smole...
A przecież trasa Dęblin - Radom i dalej jest w o wiele lepszym stanie technicznym, może nie AŻ 160 km/godz tamtędy pojedzie, ale na pewno te 120 km/godz - a jaka to oszczędność czasu przejazdu, energii i - co najważniejsze - czasu i pieniędzy pasażerów...
PKP IC ma to gdzieś. MUSI być przez Warszawę - i już. Bo to dla nich oszczędność - mniej składów potrzeba i można się chwalić, odstawiać propagandę sukcesu - "patrzcie, ile to połączeń ze stolicą macie, jak my o pasażerów dbamy, luksusowymi pociągami was wozimy", a i zarobić ekstra przy okazji się da, jako że wliczą kilometry w cenę biletu...
Jasne jest chyba, że, aby dojechać do Wrocławia - większość pasażerów wybierze połączenie nie poprzez Warszawę, a przez Dęblin i Radom, bo i szybciej i taniej, a że nie Dartem? Trudno, zwykłym pociągiem ciągniętym przez zwykłą lokomotywę serii EU (czy EP) też się dojedzie i wcale nie aż tak drastycznie - mniej wygodnie...
Chyba że PKP się wycwani i, aby zniechęcić pasażerów - puści na te trasy stareńkie "kibelki" z lat 50 ubiegłego wieku typu EN-57... sporo ich jeszcze jeździ po Polsce, trzeba je "dobić".
e
e
Polska w ruinie :) ale nie martwmy się, za 4 lata wrócą na tory parowozy, w końcu PIS wiele obiecało górnikom i trzeba gdzieś ten węgiel będzie obchnąć ,dzięki odgórnej gospodarce PISu bedzie to mozliwe :) głowa do góry "damy radę"
t
to
To z uwagi na nasze zdrowie :D w Krakowie sam smog dlatego od stycznia 2016 wstrzymują wszelakie kursy do smroduchowa :D
b
bert
Logika PKP powala. Szybciej do Wrocławia dojedzie się jadąc TLK (2h 10 min) Lublin - Warszawa + Pendolino Warszawa - Wrocław (3,5h) niż bezpośrednio Lublin - Wrocław (8h). Bo co za matoł kieruje wszystkie pociągu z Lublina na południe przez Warszawę...
w
wodór
Pociągi ładne , tylko kasy biletowe w naszym rejonie się likwiduje np. w Puławy Miasto ...czyli na odcinku z Lublina chyba kasa biletowa może być w Dęblinie ?
j
ja
w końcu, nie raz jeździło się do tego Wrocławia puszką w której nie otwierały się nawet okna.. w lecie można było oszaleć.
R
Robert
NIELISZ CYCÓW NIEMCE...jak ma duże to można possać.
R
Robert
a ja chcę zgodnie z logiką pkp pociąg do Wrocławia,przez....Lubartów-Parczew-łuków-Warszawę -Poznań i licho wie jeszcze którędy.A co się przejmować jak pkp ma w d**** CZAS I PIENIĄDZE PASAŻERÓW!!!
R
Renata
Toż to konkurencja dla kartoflanych busów.
Blokować natychmiast! Lublin był, jest i ma pozostać największym zasciankiem w Polsce do którego nie można w przyzwoty sposób dojechać.
P
Pedros
Najpierw busiarze zabrali nam Polskiego Busa, a do tego PKP nie chce unowocześniać tej trasy. Dlaczego Wrocław i Katowice mają mieć nówki a Kraków ciągle stare, zimne i niewygodne gierkowskie składy?!
s
stef
A ja poproszę z Lublina do Gdańska przez Ustrzyki Dolne , Zakopane,Lódz, Zgorzelec, Suwałki,Poznań,NieliszCycówNiemce, !!!!
R
Rico
oraz z Lublina do Szczecina przez Rzeszów i Piotrków Trybunalski

a co.
L
Lana Delaney
Nowy skład puszczony przez Warszawę a przejazd o 45min dłuższy niż starym TLK przez Radom-Kielce. Jakie to udogodnienie dla podróżnych? Może i wygodniej, ale czas przejazdy jest najważniejszym kryterium w wyborze tej formie podróżowania.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie