Długosza, Racławickie, Łopacińskiego, Akademicka – to zachodnia granica strefy płatnego w Lublinie. Miejska radna z klubu Radnych Prezydenta Krzysztofa Żuka chce, aby ta granica się przesunięta. A płatne parkowanie objęło część Wieniawy.
- W związku z licznymi sygnałami mieszkańców obszaru ulic Weteranów, Spadochroniarzy, Sowińskiego, Wiercieńskiego, Godebskiego, zwracam się z wnioskiem o rozszerzenie strefy płatnego parkowania o obszar obejmujące te ulice oraz pozostałe między Alejami Racławickimi a ul. Głęboką wraz z ulicą Głęboka – argumentuje w interpelacji do prezydenta Lublina radna Ryfka.
Ratusz nie mówi rozszerzeniu ani „tak, ani „nie”.
- Ideę rozszerzenia strefy płatnego parkowania należy poprzedzić dialogiem w oparciu o szczegółowe konsultacje społeczne i biorąc pod uwagę wszystkie aspekty tego przedsięwzięcia – odpowiada radnej Tomasz Fulara, z-ca prezydenta Lublina.
- Strefa to złe rozwiązanie. Spowodowałoby znaczące zmniejszenie liczby miejsc parkingowych – ocenia Tomasz Makarczuk, przewodniczący zarządu dzielnicy Wieniawa.
Również ratusz ostrzega, że wprowadzenie strefy spowoduje, że trudniej będzie znaleźć miejsce do zaparkowanie, bo „niewątpliwie zmniejszy ich obecną ilość”.
- Na ul. Henryka Wiercieńskiego brak jest wyznaczonych miejsc parkingowych, a postój pojazdów odbywa się na zasadach ogólnych. Wyznaczenie miejsc parkingowych wiązałoby się z miejscowym zawężeniem pasów ruchu, co powodowałoby problemy z płynnością ruchu na przedmiotowej ulicy – dodatkowo wskazuje Fulara.
Ponadto informuje, że ul. Weteranów (odcinek od. ul. Józefa Sowińskiego do ul. Czwartaków) jest za wąska, aby po wprowadzeniu strefy wyznaczyć tam jakiekolwiek miejsca parkingowe.
- Na ul. Spadochroniarzy oprócz dwóch istniejących zatok nie ma możliwości wyznaczenia miejsc parkingowych. Również na ul. Józefa Sowińskiego, uwzględniając obecną segregację ruchu, nie ma możliwości wyznaczenia pasów postojowych – tłumaczy Fulara.
Ponad rok temu ratusz miał pomysł rozszerzenia strefy parkowania o dzielnicę Rury (LSM). Sprawa była konsultowana z radą dzielnicy oraz mieszkańcami. 84 proc. ankietowanych była przeciwko wprowadzeniu strefy parkowania, a 10 proc. – „za”. 6 proc. respondentów godziła się na wprowadzenie płatnych miejsc parkingowych na części LSM.
- Takie rozwiązanie było analizowane przez Wydział Zarządzania Ruchem i Mobilnością w efekcie licznych skarg mieszkańców i mieszkanek o zajmowaniu ich miejsc parkingowych przez osoby z zewnątrz korzystające z usług i biur na terenie dzielnicy, a propozycje organizacji ruchu zostały przedstawione Radzie Dzielnicy. Dyskutowane rozwiązanie ma tyle samo zwolenników, co przeciwników, dlatego na tym etapie prace przy tym temacie się kończą – zakończył we wrześniu 2023 r. sprawę rozszerzenia strefy parkowania Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
W strefie płatnego parkowania dostępnych jest ponad 2,7 tys. miejsc postojowych. W 2023 r. wpływy ze sprzedaży biletów przekroczyły 13,1 mln zł.