MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Płatne parkowanie na Wieniawie? Ratusz odpowiada radnej

Artur Jurkowski
Fot. Małgorzata Genca / Polska Press/zdjęcie ilustracyjne
Włączenie do strefy płatnego parkowania części ulic na Wieniawie m.in. Weteranów, Spadochroniarzy, Sowińskiego, Wiercieńskiego, Godebskiego chce „prezydencka” radna Anna Ryfka. Ratusz wskazuje, że takie rozwiązanie zmniejszyłoby liczbę miejsc do parkowania.

Długosza, Racławickie, Łopacińskiego, Akademicka – to zachodnia granica strefy płatnego w Lublinie. Miejska radna z klubu Radnych Prezydenta Krzysztofa Żuka chce, aby ta granica się przesunięta. A płatne parkowanie objęło część Wieniawy.

- W związku z licznymi sygnałami mieszkańców obszaru ulic Weteranów, Spadochroniarzy, Sowińskiego, Wiercieńskiego, Godebskiego, zwracam się z wnioskiem o rozszerzenie strefy płatnego parkowania o obszar obejmujące te ulice oraz pozostałe między Alejami Racławickimi a ul. Głęboką wraz z ulicą Głęboka – argumentuje w interpelacji do prezydenta Lublina radna Ryfka.

Ratusz nie mówi rozszerzeniu ani „tak, ani „nie”.

- Ideę rozszerzenia strefy płatnego parkowania należy poprzedzić dialogiem w oparciu o szczegółowe konsultacje społeczne i biorąc pod uwagę wszystkie aspekty tego przedsięwzięcia – odpowiada radnej Tomasz Fulara, z-ca prezydenta Lublina.

- Strefa to złe rozwiązanie. Spowodowałoby znaczące zmniejszenie liczby miejsc parkingowych – ocenia Tomasz Makarczuk, przewodniczący zarządu dzielnicy Wieniawa.

Również ratusz ostrzega, że wprowadzenie strefy spowoduje, że trudniej będzie znaleźć miejsce do zaparkowanie, bo „niewątpliwie zmniejszy ich obecną ilość”.

- Na ul. Henryka Wiercieńskiego brak jest wyznaczonych miejsc parkingowych, a postój pojazdów odbywa się na zasadach ogólnych. Wyznaczenie miejsc parkingowych wiązałoby się z miejscowym zawężeniem pasów ruchu, co powodowałoby problemy z płynnością ruchu na przedmiotowej ulicy – dodatkowo wskazuje Fulara.

Ponadto informuje, że ul. Weteranów (odcinek od. ul. Józefa Sowińskiego do ul. Czwartaków) jest za wąska, aby po wprowadzeniu strefy wyznaczyć tam jakiekolwiek miejsca parkingowe.

- Na ul. Spadochroniarzy oprócz dwóch istniejących zatok nie ma możliwości wyznaczenia miejsc parkingowych. Również na ul. Józefa Sowińskiego, uwzględniając obecną segregację ruchu, nie ma możliwości wyznaczenia pasów postojowych – tłumaczy Fulara.

Ponad rok temu ratusz miał pomysł rozszerzenia strefy parkowania o dzielnicę Rury (LSM). Sprawa była konsultowana z radą dzielnicy oraz mieszkańcami. 84 proc. ankietowanych była przeciwko wprowadzeniu strefy parkowania, a 10 proc. – „za”. 6 proc. respondentów godziła się na wprowadzenie płatnych miejsc parkingowych na części LSM.

- Takie rozwiązanie było analizowane przez Wydział Zarządzania Ruchem i Mobilnością w efekcie licznych skarg mieszkańców i mieszkanek o zajmowaniu ich miejsc parkingowych przez osoby z zewnątrz korzystające z usług i biur na terenie dzielnicy, a propozycje organizacji ruchu zostały przedstawione Radzie Dzielnicy. Dyskutowane rozwiązanie ma tyle samo zwolenników, co przeciwników, dlatego na tym etapie prace przy tym temacie się kończą – zakończył we wrześniu 2023 r. sprawę rozszerzenia strefy parkowania Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

W strefie płatnego parkowania dostępnych jest ponad 2,7 tys. miejsc postojowych. W 2023 r. wpływy ze sprzedaży biletów przekroczyły 13,1 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Julia Szeremeta: "Oby mój sukces przyniósł pieniądze do boksu"

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski