Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociąg Dart wyjedzie z Lublina później

Sławomir Skomra
PKP Intercity pasażerom w Lublinie pokazało nowy pociąg niecały miesiąc temu. Dart miał wyjechać na tory w grudniu
PKP Intercity pasażerom w Lublinie pokazało nowy pociąg niecały miesiąc temu. Dart miał wyjechać na tory w grudniu Piotr Jaruga/archiwum
Są małe szanse, że w połowie grudnia pojedziemy Dartem do Warszawy i Katowic. PKP Intercity dopiero odbiera od producenta nowoczesne składy, które chce wypuścić na tory

Na początku października PKP Intercity pokazało w Lublinie swoje nowe „cacko”. To pociąg PesaDart. Kolejowa spółka zamówiła w bydgoskich zakładach 20 sztuk tych nowoczesnych pociągów i jak było widać po reakcji pasażerów, nowy nabytek się spodobał.

Nowa jakość
- Nieczęsto jeżdżę pociągami, ale jak już muszę, jest to wątpliwa przyjemność. Tutaj widzę nową jakość - mówił o Darcie pan Andrzej, który oglądał pociąg na stacji w Lublinie.

Było się czym zachwycać, bo Dart został wyposażony w najnowszy system bezpieczeństwa, bezprzewodowy internet czy toalety dostępne dla osób niepełnosprawnych. Do listy udogodnień trzeba jeszcze doliczyć: podłogi bez progów, miejsce do przewozu rowerów, a nawet takie drobnostki, jak gniazdka elektryczne czy rolety w oknach zamiast burych firanek jak w pociągach starszego typu.

Niedawno Intercity zapowiedziało, że pierwszy Dart wyjedzie z Lublina 13 grudnia. Miała to być podróż do Katowic i do Warszawy.

Jest poślizg
Jednak „Gazeta Wyborcza” donosi, że Intercity dopiero odbiera pierwsze cztery z dwudziestu zamówionych składów. Wszystkie pociągi PKP Intercity ma odebrać do końca tego roku.

Dziś PKP Intercity już tak jasno nie deklaruje, że 13 grudnia pojedziemy Dartem z Lublina do Warszawy.

- Zgodnie w kontraktem, czekamy na dostawę pojazdów od producenta - ma czas do grudnia. Chcielibyśmy, aby pierwsze pociągi pojawiły się na torach wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, czyli w połowie grudnia - odpowiada na nasze pytania biuro prasowe kolejowej spółki. - Pamiętajmy, że bezpieczeństwo pasażerów jest naszym priorytetem i do ruchu zostaną włączone wyłącznie przetestowane i zgodne z zamówieniem składy.

Za dużo pracy
Firma Pesa nie wyrabia się z zamówieniami, bo zdobywa kontrakty nie tylko w Polsce: kolej i miasta (np. tramwaje dla Łodzi i Krakowa), ale też za granicą.

Bydgoska firma tłumaczy, że na realizację kontraktów miało wpływ kilka czynników. I wylicza np. skumulowanie produkcji, letnie ograniczenia w dostawie prądu czy opóźnienia w dostawie zamówionych podzespołów.

Niezależnie od tego Pesa zapewnia, że realizacja żadnego z kontraktów nie jest zagrożona.

Nowa lokomotywa
Pesa wyprodukowała dla Intercity nowe lokomotywy spalinowe Gama. W tym akurat przypadku opóźnień nie ma.

- Lokomotywy Gama już teraz kursują po Polsce. Od grudnia pojadą również na trasie Rzeszów - Zamość - tłumaczy nam PKP Intercity.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski