Na początku października PKP Intercity pokazało w Lublinie swoje nowe „cacko”. To pociąg PesaDart. Kolejowa spółka zamówiła w bydgoskich zakładach 20 sztuk tych nowoczesnych pociągów i jak było widać po reakcji pasażerów, nowy nabytek się spodobał.
Nowa jakość
- Nieczęsto jeżdżę pociągami, ale jak już muszę, jest to wątpliwa przyjemność. Tutaj widzę nową jakość - mówił o Darcie pan Andrzej, który oglądał pociąg na stacji w Lublinie.
Było się czym zachwycać, bo Dart został wyposażony w najnowszy system bezpieczeństwa, bezprzewodowy internet czy toalety dostępne dla osób niepełnosprawnych. Do listy udogodnień trzeba jeszcze doliczyć: podłogi bez progów, miejsce do przewozu rowerów, a nawet takie drobnostki, jak gniazdka elektryczne czy rolety w oknach zamiast burych firanek jak w pociągach starszego typu.
Niedawno Intercity zapowiedziało, że pierwszy Dart wyjedzie z Lublina 13 grudnia. Miała to być podróż do Katowic i do Warszawy.
Jest poślizg
Jednak „Gazeta Wyborcza” donosi, że Intercity dopiero odbiera pierwsze cztery z dwudziestu zamówionych składów. Wszystkie pociągi PKP Intercity ma odebrać do końca tego roku.
Dziś PKP Intercity już tak jasno nie deklaruje, że 13 grudnia pojedziemy Dartem z Lublina do Warszawy.
- Zgodnie w kontraktem, czekamy na dostawę pojazdów od producenta - ma czas do grudnia. Chcielibyśmy, aby pierwsze pociągi pojawiły się na torach wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, czyli w połowie grudnia - odpowiada na nasze pytania biuro prasowe kolejowej spółki. - Pamiętajmy, że bezpieczeństwo pasażerów jest naszym priorytetem i do ruchu zostaną włączone wyłącznie przetestowane i zgodne z zamówieniem składy.
Za dużo pracy
Firma Pesa nie wyrabia się z zamówieniami, bo zdobywa kontrakty nie tylko w Polsce: kolej i miasta (np. tramwaje dla Łodzi i Krakowa), ale też za granicą.
Bydgoska firma tłumaczy, że na realizację kontraktów miało wpływ kilka czynników. I wylicza np. skumulowanie produkcji, letnie ograniczenia w dostawie prądu czy opóźnienia w dostawie zamówionych podzespołów.
Niezależnie od tego Pesa zapewnia, że realizacja żadnego z kontraktów nie jest zagrożona.
Nowa lokomotywa
Pesa wyprodukowała dla Intercity nowe lokomotywy spalinowe Gama. W tym akurat przypadku opóźnień nie ma.
- Lokomotywy Gama już teraz kursują po Polsce. Od grudnia pojadą również na trasie Rzeszów - Zamość - tłumaczy nam PKP Intercity.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?