Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi powrócą jesienią na przebudowaną trasę Lublin – Warszawa. Na początek pojadą w trybie awaryjnym, tylko po jednym torze

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Po 20 października pierwsze pociągi wjadą na przebudowaną linię kolejową między Lublinem a Dęblinem. Do dyspozycji będą miały na początek jeden tor. Regularne przewozy pasażerskie zaplanowano od przełomu października i listopada.

- Jesienią wrócą przewozy pasażerskie na trasie Lublin – Warszawa trasą E7 - zapowiedział Arnold Bresch, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK.

W poniedziałek PLK pochwaliła się stanem prac przy modernizacji trasy na odcinku Lublin – Dęblin. Konferencja prasowa odbyła się na budowanym przystanku Lublin Zachód w rejonie ul. Granitowej.

Ci, którzy dotrą w rejon prac mogą zobaczyć, że nowy przystanek ma już konstrukcję peronu oraz przejście pod torami. Rozpoczął się montaż windy z tunelu na peron.

Przygotowywana jest budowa szerokiej, stumetrowej wiaty. Peron ma 400 metrów długości i 9,5 metra szerokości.

- Prace przy peronie potrwają do 30 września – mówi Andrzej Kuśmierczyk, z-ca dyrektora projektu przebudowy linii E7.

Z przystanku będą mogły korzystać pociągi regionalne i dalekobieżne

Od 20 października z przystanku i przebudowanej linii zaczną korzystać pociągi. Na początek pojadą po jednym torze.

– Będą to przejazdy zapoznawcze. Maszyniści po tak długim okresie kiedy linia była zamknięta (od czerwca 2017 r. – dop. red.) muszą na nowo ją poznać. Przewozy pasażerskie ruszą może w październiku, może w listopadzie – dodaje Bresch.

Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin pochłonie ponad 3,5 mld zł. Roboty mają być wykonane do 2022 roku.

- Od maja prowadzone są prace na odcinku Lublin – Dęblin. Zmienia się 17 stacji i przystanków. Układane są tory. W Puławach, Nałęczowie, Motyczu widać konstrukcje przejść podziemnych. Prace obejmują budowę obiektów inżynieryjnych, w tym 11 mostów, dziewięciu wiaduktów i czterech przepustów – wylicza Karol Jakubowski, rzeczki prasowy PKP PLK.

- Jest jednak jeden problem: ciężko dojechać do przystanku. Mam nadzieję, że prezydent Lublina przyśpieszy budowę drogi aby pasażerowie mogli bezpiecznie dotrzeć do przystanku – wskazuje Tomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego do spraw rozwoju infrastruktury kolejowej.

Dojazd do przystanku jest możliwy przez ul. Węglinek. A to wąska dróżka.

– Wybudujemy drogę od przystanku Lublin Zachód do ul. Węglinek. „W asfalcie” będzie na 15 października. Przy przystanku powstanie parking na kilkanaście samochodów – informuje Kuśmierczyk.

- Aby w pełni zapewnić obsługę komunikacyjną w tym rejonie, planujemy zabezpieczyć środki a następnie wykonać ciąg komunikacyjny, który połączyłby ul. Granitową z ul. Węglinek w rejonie miejsca, gdzie PKP przewidziało włączenie swoich dróg do systemu miejskiego. Dzięki temu będzie zapewnione połączenie komunikacji miejskiej i kolejowej – mówi Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza.

Kiedy powstanie ta droga na razie nie wiadomo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski