Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągiem z Lublina do Łukowa już w grudniu. Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 dobiega końca

OPRAC.:
Patrycja Wójtowicz
Patrycja Wójtowicz
Małgorzata Genca/archiwum
Prace remontowe linii kolejowej nr 30 mają się ku końcowi. Pierwsze pociągi wrócą na trasę Lublin-Łuków już w grudniu.

Kończy się przebudowa odcinka kolejowego na trasie Lubartów-Parczew. W ramach inwestycji m.in. powstały dwa nowe przystanki - w Berejowie i Laskach, zmodernizowano perony, które zostały wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię ułatwiającą wsiadanie do pociągów i zyskały nowe oświetlenie, a na ośmiu stacjach i przystankach (Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica i Ciecierzyn) stanęły nowe ławki, wiaty i bardziej czytelne oznakowania.

- Przebudowa linii między Parczewem a Lubartowem to ważna inwestycja dla wszystkich mieszkańców regionu i turystów korzystających z kolei. Realizacja tego zadania w tym budowa dwóch nowych przystanków zwiększy dostępność do kolei i zapewni znacznie większy komfort dojazdu do Lublina i Łukowa – zauważa Robert Gmitruczuk, wicewojewoda lubelski.

Na trasie wyremontowano 13 przejazdów; pojawiły się tam także nowe urządzenia do sterowania, co ma umożliwić obsługę większej liczby pojazdów. Ponadto, poprawiono stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym mostu nad Wieprzem w Lubartowie. Dzięki temu po tym odcinku kolejowym będą mogły poruszać się dłuższe pociągi towarowe, przewożące cięższe ładunki.

– Mieszkańców powiatu lubartowskiego i parczewskiego z pewnością ucieszy możliwość atrakcyjnych i szybszych podróży koleją do Lublina i Łukowa już od grudnia. Toczące się równolegle prace przy budowie Lokalnego Centrum Sterowania w Lubartowie pozwolą natomiast przenieść urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przystąpić spółce PKP S.A. do modernizacji dworca w Lubartowie – mówi Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury, Andrzeja Bittela.

Pociągi wrócą na trasę Lublin-Łuków od 12 grudnia. Podróż na trasie Lubartów-Parczew zajmie pociągom dalekobieżnym 18 minut, a regionalnym - około 30 minut. Pociągi pasażerskie na tym odcinku będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h, a towarowe - do 80 km/h.

Modernizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew pochłonęła 90 mln zł. Inwestycja została współfinansowana ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski