Pociągiem z Lublina do Łukowa już w grudniu. Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 dobiega końca

OPRAC.:
Patrycja Wójtowicz
Patrycja Wójtowicz
Małgorzata Genca/archiwum
Udostępnij:
Prace remontowe linii kolejowej nr 30 mają się ku końcowi. Pierwsze pociągi wrócą na trasę Lublin-Łuków już w grudniu.

Kończy się przebudowa odcinka kolejowego na trasie Lubartów-Parczew. W ramach inwestycji m.in. powstały dwa nowe przystanki - w Berejowie i Laskach, zmodernizowano perony, które zostały wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię ułatwiającą wsiadanie do pociągów i zyskały nowe oświetlenie, a na ośmiu stacjach i przystankach (Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica i Ciecierzyn) stanęły nowe ławki, wiaty i bardziej czytelne oznakowania.

- Przebudowa linii między Parczewem a Lubartowem to ważna inwestycja dla wszystkich mieszkańców regionu i turystów korzystających z kolei. Realizacja tego zadania w tym budowa dwóch nowych przystanków zwiększy dostępność do kolei i zapewni znacznie większy komfort dojazdu do Lublina i Łukowa – zauważa Robert Gmitruczuk, wicewojewoda lubelski.

Na trasie wyremontowano 13 przejazdów; pojawiły się tam także nowe urządzenia do sterowania, co ma umożliwić obsługę większej liczby pojazdów. Ponadto, poprawiono stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym mostu nad Wieprzem w Lubartowie. Dzięki temu po tym odcinku kolejowym będą mogły poruszać się dłuższe pociągi towarowe, przewożące cięższe ładunki.

– Mieszkańców powiatu lubartowskiego i parczewskiego z pewnością ucieszy możliwość atrakcyjnych i szybszych podróży koleją do Lublina i Łukowa już od grudnia. Toczące się równolegle prace przy budowie Lokalnego Centrum Sterowania w Lubartowie pozwolą natomiast przenieść urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przystąpić spółce PKP S.A. do modernizacji dworca w Lubartowie – mówi Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury, Andrzeja Bittela.

Pociągi wrócą na trasę Lublin-Łuków od 12 grudnia. Podróż na trasie Lubartów-Parczew zajmie pociągom dalekobieżnym 18 minut, a regionalnym - około 30 minut. Pociągi pasażerskie na tym odcinku będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h, a towarowe - do 80 km/h.

Modernizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew pochłonęła 90 mln zł. Inwestycja została współfinansowana ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.

W Puszczy Białowieskiej utonęło 21 żubrów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie