Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Pod górkę” z kupnem biletu. - Masakra - alarmuje Czytelniczka. W Lublinie problemy dopiero się zaczną od października. ZTM wyjaśnia

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Małgorzata Genca
Kłopoty pasażerów z kupnem biletu okresowego. Część biletomatów stojących na przystankach nie działa. – Jakaś masakra – alarmuje nasza Czytelniczka. ZTM wyjaśnia, że dotychczasowe urządzenia działają bez zmian. Na uruchomienie czekają natomiast te przeznaczone do obsługi nowego systemu opłat za przejazdy, który ruszy od 1 października.

Część pasażerów jest zdezorientowana, bo na przystankach stoją dwa typy biletomatów: jedne działają, inne nie. I stąd zamieszanie z kupnem biletów na przejazdy komunikacją miejską. - Czy macie informacje, gdzie są aktywne biletomaty, gdzie można kupić przejazdówkę? Stoją jakieś Lubiki, ale nieaktywne. Masakra jakaś – alarmuje nasza Czytelniczka.

ZTM wyjaśnia, że pojawienie się nowych biletomatów to element przygotowania infrastruktury technicznej do zmian w systemie opłat za przejazdy komunikacją miejską, która wejdzie w życie od 1 października. Przyznaje jednocześnie, że część starych biletomatów została zdemontowana.

- Z uwagi na konieczność przygotowania miejsca i infrastruktury technicznej do obsługi nowych automatów stacjonarnych do sprzedaży biletów, montowanych w ramach systemu Lubika, z końcem lipca rozpoczął się demontaż kilku urządzeń operatora zewnętrznego w Lublinie – przypomina Monika Fisz z ZTM Lublin.

Na liście znalazło się osiem urządzeń. Chodzi o te przy al. Tysiąclecia (Dworzec Główny PKS 01), ul. 3-go Maja (pl. Litewski 02), ul. Armii Krajowej (Dziewanny 02), ul. Choiny (Paderewskiego 02), ul. Filaretów (os. Widok 02), ul. Kunickiego (pl. Bychawski 01), ul. Jana Pawła II (Perłowa 02), ul. Chodźki (Chodźki szpital).

Reszta pozostała w dotychczasowych lokalizacjach. I dalej działa. - Aktualna lista punktów sprzedaży biletów, w tym biletomatów, dostępna jest na naszej stronie internetowej, a informacji można zasięgnąć telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godz. 7.15-16.45 – wskazuje Fisz.

Do starych biletomatów dołączyły nowe urządzenia. Będą one obsługiwały system Lubika. - Z początkiem września posadowiono pierwsze automaty stacjonarne w mieście. Nie posiadają one jeszcze pełnego lubikowego designu, ale sukcesywnie urządzenia będą wpisywały się w Key Visual projektu i zaczną się pojawiać w kolejnych lokalizacjach – tłumaczy Fisz.

„Lubikowe” biletomaty na razie nie działają. - Ich funkcjonalność zostanie uruchomiona dopiero w momencie wdrożenia nowego systemu, tj. 1 października. Pasażerowie, do czasu uruchomienia systemu, nie będą tam mieli możliwości zakupu biletów – informuje Fisz.

W ramach systemu Lubika działać będzie m.in. 55 stacjonarnych automatów biletowych i 50 terminali sprzedażowych w kioskach i innych punktach handlowych. - Uruchomiona zostanie dedykowana strona www wraz ze sklepem internetowym, oraz aplikacja mobilna Lubika, za pośrednictwem której pasażerowie będą mogli dokonać wyboru i zakupu dowolnego, najkorzystniejszego dla nich biletu z oferowanej taryfy, przeglądać historię zakupionych biletów czy też skorzystać z tzw. „planera podróży” – wylicza Fisz.

Lubika, jak przekonuje ZTM, będzie najnowocześniejszym w kraju systemem dystrybucji i sprzedaży biletów. Umożliwi m.in. wprowadzenie taryfy przystankowej (wysokość opłaty za przejazd będzie zależała od liczby przejechanych przystanków).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski