PIT-11 (a także PIT 40A/11A i PIT-12) zawiera informację o wysokości osiągniętego dochodu oraz zaliczkach pobranych na podatek dochodowy za ubiegły rok. Na jego podstawie wypełniamy nasze zeznanie podatkowe.
- Jeden egzemplarz dekla-racji PIT-11 powinien trafić do podatnika, a drugi do urzędu skarbowego właściwego dla miejsca zamieszkania podatnika - przypomina Marta Szpakowska, rzeczniczka Izby Skarbowej w Lublinie. I przyznaje, że zdarza się, iż pracodawcy nie zawsze wywiązują się z tego obowiązku. Co możemy wtedy zrobić?
- W pierwszej kolejności należy się zwrócić do pracodawcy pisemnie o dostarczenie deklaracji. Najlepiej zrobić to listem poleconym, ponieważ ta forma daje potwierdzenie nadania listu - podpowiada Szpakowska.
Fakt, że pracodawca nie przekazał nam PIT-a, nie zwalnia nas z obowiązku złożenia zeznania. - Należy je wypełnić na podstawie innych dokumentów, którymi dysponuje pracownik - mówi Szpakowska. - Na pewno przydadzą się formularze ZUS RMUA, wyciągi bankowe lub paski wynagrodzeń oraz umowa o pracę - wymienia.
Do formularza podatkowego składanego w urzędzie należy dołączyć też pismo informujące o braku deklaracji PIT-11 i dokonaniu rozliczenia na podstawie innych informacji. Należy również dołączyć kserokopię pisma wysłanego wcześniej do pracodawcy.
Zeznanie podatkowe trzeba złożyć do 30 kwietnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?