Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpisana umowa w sprawie dwóch odcinków S17 od Piask do Hrebennego. Ekspresówką do Zamościa pojedziemy najpóźniej za sześć lat

Artur Jurkowski, Joanna Nowicka
Podpisanie umowy na opracowanie dokumentacji dwóch odcinków S17 od Piask do Hrebennego
Podpisanie umowy na opracowanie dokumentacji dwóch odcinków S17 od Piask do Hrebennego JN
Najpóźniej w 2025 r. kierowcy mają pojechać ekspresową „siedemnastką” na odcinku od Piask do Hrebennego. Łącznie chodzi o 120 km drogi. Powstanie m.in. obwodnica Zamościa.

- Projektanci mogą rozpoczynać pracę nad przygotowaniem dokumentacji dla dwóch odcinków realizacyjnych przyszłej S17 Piaski - Hrebenne. Podpisaliśmy umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ - ok. 9,8 km oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód - ok. 12 km - poinformował w poniedziałek Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Dokumentacje wykona firma Mosty Katowice. - Przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy przedstawiając je społeczeństwu. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej na jeden z wariantów przeprowadzi badania geologiczne terenu oraz wykona elementy koncepcji programowej - opisuje Nalewajko.

Spółka ma 24 miesiące na wykonanie dokumentacji. GDDKiA zapłaci za nią 4,3 mln zł.

GDDKiA podzieliła dokumentacje przyszłej S17 na trzy części. Pierwszy (44 km) obejmuje trasę od Piask do Łopiennika oraz od Krasnegostawu do węzła Zamość Sitaniec. Drugie zadanie (54,2 km) dotyczy trasy Zamość Wschód - Hrebenne. Ostatni fragment (21,8 km) to droga między Łopiennikiem a Krasnymstawem oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód.

- Mosty Katowice przedstawiły najkorzystniejszą ofertę na część pierwszą i trzecią: wartość odpowiednio ok. 8,4 mln zł i ok. 4,3 mln zł. IVIA zaproponowała natomiast opracowanie dokumentacji w części drugiej za ok. 9,7 mln zł - precyzował Nalewajko.

Przyszła trasa będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Ekspresówka będzie biegła obok obecnej DK17.

Koszt budowy kolejnego odcinka S17 może przyprawić o zawrót głowy. Szacunki mówią, że wydatki sięgną 4,63 mld zł. Tyle zapisano rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych. Inwestycja - realizowana w systemie „projektuj i buduj” - jest planowana na lata 2021-25.

W ramach inwestycji wykonana zostanie też druga jezdnia na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Obecnie ruszyły prace przy budowie pierwszej jezdni. Wykonuje je firma Mota-Engil Central Europe. - Kosztem blisko 195 mln zł powstanie jednojezdniowa trasa o długości blisko 10 km z docelowym układem dwujezdniowym w obrębie węzłów. Planowany termin oddania to drugim kwartale 2021 r. - poinformował Nalewajko.

GDDKiA buduje obecnie 10 odcinków trasy S17 między Warszawą a granicą w Hrebennem. Łącznie mają długości 111 km. Koszt robót to ok. 3,4 mld zł.

- Dla odcinków pomiędzy węzłami Zakręt i Kurów Zachód podpisano trzy umowy o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączne dofinansowanie dla tych odcinków wynosi blisko 2,1 mld zł przy łącznych kosztach realizacji - blisko 4 mld zł - precyzował Nalewajko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski