PolskiBus przegrywa z busiarzami. Nie będzie kursów do Rzeszowa

sko
Piotr Warczak
Udostępnij:
PolskiBus.com przegrał sprawę w sądzie z lubelskimi busiarzami. Od poniedziałku popularne, czerwone autobusy nie będą jeździły z Lublina do Rzeszowa.

Przewozowa firma PolskiBus.com, która swoimi charakterystycznymi autobusami z bocianem w logo zrewolucjonizowała krajowy rynek przewozów osobowych, zaczęła działalność kilka lat temu.

Firma zdobyła klientów oferując im np. internet na pokładzie autobusów i tanie bilety, których ceny zaczynają się już od 1 zł. Tym rzuciła wyzwanie nie tylko przestarzałym PKS-om, ale też wielu prywatnym firmom przewozowym.

Początkowo PolskiBus.com z Lublina kursował tylko do Warszawy (pięć razy dziennie), ale powodzenie trasy zaowocowało tym, że w zeszłym roku zwiększono częstotliwość do dziewięciu razy na dobę. Dodatkowo tzw. linię P7 przedłużono do Rzeszowa (autobusy jeździły na trasie Warszawa – Lublin – Rzeszów).

Z tym już koniec. Firma właśnie poinformowała, że od 3 sierpnia czyli od poniedziałku te kursy zostają zawieszone.

„Powodem jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego (SKO), będąca efektem działań stowarzyszenia LEXMID” oraz Stowarzyszenie Prywatnego Transportu Samochodowego “BUS”, reprezentujących prywatnych przewoźników. Pomimo poparcia zarówno Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Marszałka Województwa Lubelskiego, a także ogromnego zaangażowania klientów PolskiBus.com pragnących zachowania połączenia, jesteśmy zmuszeni zawiesić kursy w trybie natychmiastowym.” – czytamy w oświadczeniu firmy.

Stowarzyszenie „BUS” tworzą tzw. busiarze – prywatni przewoźnicy z Lubelszczyzny, którzy kierując sprawę do SKO postanowili zablokować konkurencję. Wiceprezesem stowarzyszenia jest Stanisław Olszak, właściciel znanej firmy przewozowej Contbus, która dzień w dzień wysyła busy z pasażerami z Lublina do Warszawy i z powrotem.

Przedstawiciele stowarzyszenia argumentowali, że marszałek mazowiecki wydając PolskiBus.com wymagane zgody nie sprawdził, jak nowe połączenie wpłynie na konkurencję.
– Nie zrobił tego, a tymczasem upadły trzy firmy przewozowe obsługujące trasę Lublin – Rzeszów a jedna poważnie ograniczyła swój rozkład jazdy. Każda z upadłych firm składając do urzędu marszałkowskiego wniosek o wygaszenie zezwolenia argumentowała, że dzieje się tak z powodu pogorszenia sytuacji finansowej na skutek działalności PolskiBus.com – mówi i dodaje, że PolskiBus.com uruchomił kilka połączeń, ale w ostatecznym rozrachunku inni przewoźnicy zlikwidowali kilkanaście.
W związku z decyzją SKO PolskiBus.com będzie obsługiwał trzy kursy z Warszawy (o godzinach: 7.15, 13.45, 18.20) do Lublina oraz dwa z Lublina (godz. 10.50 i 14) do stolicy.

Połączenia Lublina z Rzeszowem nie będzie. PolsiBus.com proponuje pasażerom, którzy kupili bilety na odwoływane kursy, zmianę godzin wyjazdu. Szczegóły podane są na stronie internetowej przewoźnika.

„W przypadku, gdy nowa godzina połączenia Państwu nie odpowiada mają Państwo możliwość dokonania zwrotu biletu bez ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci opłaty manipulacyjnej. Prosimy w tym celu o kontakt drogą mailową: [email protected] w celu uzyskania zwrotu pełnej kwoty za kupiony bilet.” – informuje firma i dodaje: „Jednocześnie pasażerowie posiadający bilety na odcinku pomiędzy Lublinem, a Rzeszowem w ciągu 3 dni otrzymają zwrot pełnej kwoty za zakupiony bilet.”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze 115

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażerka
Tylko jakie 3 firmy kursowały na trasie Rzeszów Lublin, żadnych innych wcześniej nie widziałem oprócz zdezelowanych Galicja Express
Z
Zadowolony Klient
i bardzo dobrze ze odejdzie Polski Bus ! przegrają i kolejne sprawy bo nie zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji stosują dumping cenowy co jest zabronione :-) kwestią czasu jest jak stracą kolejne linie :-) Polski BUS - OUT ! :)
B
Bogacz z Kraśnika
Polski Bus odejdzie tak jak takie istoty jak Ty
p
pasażer
POpieram decyzję Marszałka, trzeba chronić naszych lokalnych przedsiębiorców.
A
Adam z Łęcznej
My jako społeczeństwo musimy popierać lokalne firmy i prawo też musi je chronić. To one w dłuższej perspektywie zapewnią pracę naszym najbliższym i znajomym. Bardzo dobrze, że ktoś staną na straży -po prostu nieuczciwej konkurencji. Nie pozwólmy, żeby dopuścić do takiej sytuacji jak w Bogdance, że przez interes polityczny (dotowanie nierentownych kopalni państwowych) nastąpiło obniżenie cen węgla poniżej jego ceny rynkowej i Bogdanka zostanie przez to wykopana z rynku a co za tym idzie pracę straci kilka tysięcy osób, straci na tym lubelski sport i wiele lokalnych małych firm "żyjących" ze współpracy z Bogdanką.
G
Gość
Zacznijmy od tego że ten "polski bus" wcale nie jest polski!!!!! Niby jest taki super tylko ciekawe na jak długo??, dopóki bilety będą tańsze niż u innych przewoźników a jak zabraknie konkurencji ceny wzrosną kolosalnie i nie będzie nawet czym dojechać. Narzekanie na busy?? a czym się poruszaliscie jak nie było polskiego busa?? Wydaje mi się ze właśnie busikami to one są niezawodne, dopiero jak ich zabraknie zaczniecie doceniać jakie były ich plusy
G
Gość
Polski Bus to firma z dużym kapitałem i chce zniszczyć polskich przewoźników rażąco niskimi cenami biletów po to by przez następne lata być monopolistą i pokazać co potrafi, czyli podnieść ceny biletów kilkakrotnie drożej niż aktualne ceny przewoźników już urzędujących na tych trasach.
W
Wolak
do Polak: weź człeniu napisz to jeszcze raz ale nie po "polskiemu". Bo ni cholery nie wiem coś tam napisał. Dobrze, że chociaż wiesz, że "Polak" piszę się duża literą, analfabeto bez szkoły.
g
gość
Fachowiec od dotacji się znalazł, niegdy nie było dotacji dla transportu w postaci autobusów,czy busów. najpierw należy uważnie zgłębić wiedzę na temat dofinansowania przedsiębiorstwa transportowego z pieniędzy unijnych a potem wypisywać opowieśći dziwnej treści.
P
Polak
Kolego a wiesz dlaczego zostało im zabrane pozwolenie??? bo dostali zezwolenie z z adnotacją natychmiastowego wykonania i nie zostały zachowane żadne procedury na wydanie zezwolenia i z tond podstawa do zaskarżenia tego kursu. ale pb się do tego nie przyznaje niech powiedzą ile wydali na kampanię psl to wtedy wszystkim się oczka otworzą ludzie zachowują się jak debile nie było by podstawy nie było by zaskarżenia a tutaj się okazało że pb nie jest takie kryształowe
L
Lubelak na obczyźnie
Kiedy przeczytałem kilka dni temu tą wiadomość przez wiele minut nie mogłem uwierzyć, że to się dzieje naprawdę. I będąc od jakiegoś czasu z dala od naszego pięknego miasta poczułem wyraźny smród - korupcji. Nie do pomyślenia jest, żeby tak można było zmanipulować prawo i dobro społeczne. PolskiBus zrobi oczywiście co uważa za słuszne , ale ja z radością przeczytałbym za jakiś czas, że zaskarżono tą skandaliczna decyzję i dobro pasażerów, ich wygoda i bezpieczeństwo postawiono ponad wyimaginowanym interesem tych pożal się Boże przedsiębiorców. Firma niewątpliwego sprawcy tego skandalu od lat istnieje na naszym lokalnym rynku przewozowym i przez tyle lat nie mogła dorobić się porządnych, wygodnych i bezpiecznych środków transportu ? Takich, na jakie zasługujemy my, pasażerowie, w piętnastym roku naszego stulecia.
Jedno czego z pewnością już nigdy nie zrobię, to nie wsiądę do jakiegokolwiek busa firmy pana Olszaka. Podobnie jak wiele z komentujących ten artykuł czytelników.
L
LeonK
Nie jeżdzić Contbusem!
M
Mika
to możliwe jest tylko w Polsce.
Interes kilku właścicieli firm transportowych przedkłada się nad interes dużej rzeszy pasażerów, którzy chcą bezpiecznie i w godziwych warunkach podróżować na trasach do Rzeszowa i do Warszawy.
Jeżeli skarżący chcą konkurować z Polskim Busem niech wyposażą się w pojazdy o komforcie zbliżonym do oferowanego przez Polski Bus i dopiero wtedy niech występują z żądaniami.
A swoją drogą po co jest SKO jeżeli nie dla pilnowania interesów wspólnot samorządowych czyli ludzi tworzących te organizmy.
Tutaj nie powinno być wątpliwości - Polski Bus oferuje komfort, bezpieczeństwo i solidność w wykonywaniu usługi co jest pożądane z punktu widzenia klienta.
A SKO co zamierza zrobić? zabrać wygodę i komfort w podróży i dać w zamian ciasne i często zdezelowane busy szalejące na trasie do Warszawy tylko w imię prawnej poprawności.
Chyba interes pasażerów powinien być nadrzędny i powinniśmy raczej doprowadzić do sytuacji, gdy na trasach do Warszawy i Rzeszowa będą kursować wyłącznie wygodne i bezpieczne autobusy takie jakimi dysponuje dziś Polski Bus.
f
frankie
Uważam, że decyzja SKO została wydana w jawnej sprzeczności z kardynalną zasadą wolności prowadzenia działalności gospodarczej. Każdy ma prawo założyć firmę i próbować szczęścia na rynku - np. przewozowym (pomijam dziedziny specjalnego znaczenia, np. zbrojeniówka). Nie może być tak, że działający już w branży przedsiębiorcy blokują rynek i nie pozwalają na działalność nowego. Konkurencja między przedsiębiorcami reguluje rynek, i naturalnym procesem jest rozwój tych najlepszych, a regres czy znikanie z rynku tych najsłabszych. Koniec republiki kolesiów, gdzie jeden na urzędniczym stołku ustawia drugiego, "biznesmena" !!!
n
nie jeżdzacy busami
.. bo pan Olszak nie ma żaglowców?
To oczywiste ,ze lepsze wypiera gorsze. jak busiarze cierpią to trzeba było nie przejadać kasy, napisać jakiś wniosek o dotacje unijną chociazby w ramach programu zrównoważonego rozwoju to i autobusy byscie mieli - ale jedno przeszkadza - pola psia mentalność. Gratuluję!
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie