Polskie wojsko nie chce honkera

Barbara MajewskaZaktualizowano 
Armia twierdzi, że honker nie jest odporny na strzały wroga
Armia twierdzi, że honker nie jest odporny na strzały wroga Jacek Babicz
Polskie wojsko nie będzie już zamawiać samochodów w lubelskiej fabryce DZT Tymińscy. Tak wynika z odpowiedzi Bogdana Klicha, ministra obrony narodowej na apel naszych posłów. Zakładowi produkującemu honkera grozi bankructwo. Dlatego posłowie zapowiadają, że nie ustaną w walce o zamówienia dla naszej fabryki.

Parlamentarzyści z Lubelszczyzny, po publikacjach Kuriera, rozpoczęli wspólne działania na rzecz wznowienia rządowych zamówień na lubelskie auta. 6 listopada wręczyli pismo premierowi Donaldowi Tuskowi z prośbą o wsparcie.

W imieniu premiera, posłom odpisał minister obrony narodowej. Odpowiedź nie budzi wątpliwości - wojsko nie chce już jeździć honkerami. - Ich zasadniczym mankamentem jest niespełnianie wymaganych kryteriów bezpieczeństwa, głównie w zakresie odporności balistycznej podwozia oraz kuloodporności nadwozia. Było to przyczyną wycofania ich z rejonów operacji w Iraku i Afganistanie, jako nieprzydatnych oraz zastąpienia ich pojazdami opancerzonymi - czytamy w piśmie Klicha.

Wojciech Żukowski, poseł PiS, nie składa broni. To z jego inicjatywy, 26 z 27 posłów z naszego regionu podpisało się pod apelem o wznowienie rządowych zamówień na lubelskie samochody (zabrakło tylko podpisu Grzegorza Raniewicza z PO, któremu nie spodobało się pismo pod względem redakcyjnym). - Warto kontynuować wspólną akcję posłów, która była precedensem w tej kadencji. W przyszłym tygodniu planuję spotkanie w Sejmie z przedstawicielami wszystkich opcji politycznych z naszego regionu - zapowiada poseł Żukowski.

Następnie parlamentarzyści będą chcieli spotkać się z ministrem obrony narodowej i przedstawić mu opinie ekspertów o honkerze, pod względem norm bezpieczeństwa.

Ministerstwo zapewnia, że nadal będzie zamawiać w Lublinie części zamienne dla aut terenowych. W zasobach sił zbrojnych wykorzystywanych jest obecnie ponad 1,5 tys. pojazdów typu honker. Ale to nie wystarczy.

Zbigniew Tymiński z DZT Tymińscy, jeszcze przed miesiącem zapewniał nas, że bez zamówień z MON fabryka przestanie istnieć.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

i
intralowiec

W Lublinie byl produkowany samochod dostawczy LUBLIN, GDZIE ON TERAZ JEST??????,dlaczego Tyminski nie chce go produkowac? moze dogada sie pan z rosjanami.

J
Jakub

Ja się nie dziwię... i to pomijając ich "kuloodporność". Ostatnio, mimo że cywil ze mnie, miałem okazję pojeździć sobie prawie nowymi Honkerami dla wojska. Rozumiem, że to nie limuzyna, ale odpadające uszczelki w tylnych drzwiach czy przeciekanie "sztywnej" budy na deszczu to po prostu niedbalstwo wykonania w fabryce. Dokładając do tego niską "bezawaryjność" i archaiczność konstrukcji i komponentów... a do tego cenę jak z kosmosu można zrozumieć dlaczego minister ON niekoniecznie chce dalej inwestować w ten sprzęt. Żeby chociaż była szansa na dalszy rozwój konstrukcji... a to bardziej będzie reanimowanie trupa.

c
chłop polski

Niedługo zwykłej kosy sami nie zrobimy o grabiach nie mówiąc,nikt się nie interesuje polską myślą techniczną.Podatnik utrzymuje ośrodki badawcze,od inżynierów po profesorów i nic z tego nie wynika,będziemy musieli nauczyć się jeść pałeczkami kiedy Chińczycy zaprzestaną produkcji sztućców

j
jacek

A teraz niech się walą w łeb młotkiem (albo siekierą) ci co głosowali na PO bo to oni niszczą Polskę i Lublin.

W
Włącz myślenie

Pyta -rufus -dlaczego u nas nie może iść do przodu jak na całym świecie ? a powód jest bardzo prosty KASA KASA i raz jeszcze KASA na laboratoria badawcze ,na specjalistyczne poligony (jeżeli dotyczy to zbrojeniówki ) na naukowców i tak wymieniać można by długo a że ta firma jest biedna to na takie dodatkowe ekstrawagancje jak w/w ich po prostu nie stać ,więc klepie się coś co wcześniej jakoś się upychało do wojska tyle że na linię frontu to ten pojazd na pewno się nie nadaje .Za to z powodzeniem można by go wykorzystać do innych celów np leśnicy ,może strażacy a może w ochronie pogranicza choć i tam w większości potrzebne są pojazdy lekkie zwinne ,o małym zużyciu paliwa ,zwrotne itd. więc jeżeli tam nie znajdą się ludzie którzy coś potrafią czyli dopasować do realiów i potrzeb to los Tymińskich i ich auta w czarnych barwach widzę !

k
komorNIK

Czyzby spece od "komornikow" i to wylobbowali?

m
max payne

te samochody to porażka !!! mają ginąć w nich ludzie ??? w imię czego ??? róbcie dobry ,bezpieczny ,solidnie opancerzony samochód a potem walczcie o zamówienia!!!

L
Lubelak

Myśleli że łykną fabrykę z gotowym produktem, będą mieli zamówienia rządowe i kasa sama będzie im wpływać do ręki. A tu zdziwienie, że produkt wymaga modernizacji żeby się sprzedawać, wyłożenia kasy od siebie i zaczyna się płacz i straszenie upadłością. A niech to wreszcie upadnie do końca na amen, ileż można reanimować tę fabrykę.

r
rufus

Skoro wojsko ma uwagi co do bezpieczeństwa Honkera, to dlaczego inżynierowie z fabryki nie wezmą uwag MON do siebie i nie zmodernizują swojego wyrobu tak, żeby spełniał wymagania. Od lat klepią to samo i myślą, że będzie się sprzedawało do końca świata. Inwestycje i nowe projekty kosztują, ale trzeba myśleć przyszłościowo a nie wyciągając rękę po pomoc. Nie jestem za likwidacją produkcji, wręcz przeciwnie ale dlaczego u nas nie można iść do przodu tak jak na całym świecie, tylko od lat klepie się wg schematu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3