Pomysł Forum Rozwoju Lublina: Po 1 Maja znowu niech jeżdżą autobusy

Witold Michalak
Otwarcie dla ruchu ul. 1 Maja będzie się opłacać - przekonują członkowie FRL
Otwarcie dla ruchu ul. 1 Maja będzie się opłacać - przekonują członkowie FRL Jacek Babicz
Ponad 360 tysięcy złotych każdego roku będzie mógł oszczędzić Lublin jeśli zdecyduje się otworzyć dla komunikacji miejskiej ruch na ul. 1 Maja. To wynik ustaleń Stowarzyszenia Forum Rozwoju Lublina, które zabiega o ożywienie tej części miasta.

W tym tygodniu przedstawiciele stowarzyszenia złożyli do Zarządu Dróg i Mostów pismo, w którym wyliczają korzyści, jakie dałoby miastu wznowienie ruchu na 1 Maja. - Nie da się ukryć, że byłyby to niebanalne oszczędności - przyznaje Daniel Stelmasiewicz z FRL.

Obecnie autobusy zamiast ul. 1 Maja jadą Trasą Zieloną, a trolejbusy nadkładają drogi przez ul. Wolską. Gdyby mogły jeździć po 1 Maja, wszystkie pojazdy pokonywałyby w skali roku znacznie mniej kilometrów, co zaowocowałoby oszczędnościami dla budżetu miasta na poziomie 360 tys. zł. Pasażerowie traciliby mniej czasu na dojazdy, a tabor byłby mniej eksploatowany.

Przedstawiciele FRL przekazali swoje wyliczenia urzędnikom i dołączyli je do swojego wcześniejszego wniosku na temat zmiany przebudowy ronda koło Gali. Wnioskodawcy zwracają uwagę, że od chwili zamknięcia ruchu na 1 Maja ulica systematycznie traci na znaczeniu, pustoszeje i coraz bardziej przypomina wielki i nieuporządkowany parking. - Rozmawialiśmy na temat puszczenia komunikacji miejskiej przez 1 Maja z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego, którzy bardzo przychylnie odnieśli się do naszego pomysłu - dodaje Daniel Stelmasiewicz. FRL proponuje także stworzenie na 1 Maja pasów dla rowerzystów.

Niestety, zatwierdzony przez władze miasta projekt przebudowy ronda Lubelskiego Lipca idzie w zupełnie innym kierunku i przewiduje całkowite odcięcie ul. 1 Maja od ronda. Stowarzyszenie rozwiązanie to uważa za błędne i stara się nie dopuścić do niego. Dlatego FRL złożyło także wniosek, aby opinię na temat zgłoszonej propozycji zmian w układzie ulic wyraziła Rada Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin. Czy miasto przychyli się do propozycji FRL? - Dyskusja na temat zagospodarowania tej części Lublina nie została zakończona. Wysłuchujemy różnych głosów i opinii na ten temat, w tym także propozycji zgłoszonych przez FRL - podkreślała Beata Krzyżanowska, rzecznik prasowy prezydenta Lublina.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wdr

Są też ludzie, którzy chcą pracować i zarabiać a nie tylko zasiłki brać i mieszkając w lokalu z przydziału petycje pisać w obronie świętego spokoju i żądać wszystkiego - bo przecież im wszystko się należy (i to za darmo - bo jakżeby inaczej).

m
mieszkaniec

a ja mieszkam i wiem jak było i jestem za przywróceniem połączenia 1 Maja z rondem. Nie tylko głosy tych, co kotka chcą głaskać w ciszy powinny być brane pod uwagę. Wystarczy okna sobie wymienić na szczelne - i już jest ciszej. A tirów na pewno nikt tędy nie puści, więc drgań takich jak kiedyś na pewno by nie było.
Czy to ma być centrum miasta czy emeryckie osiedle z krzaczkiem i ławeczką, gdzie pieska można wyprowadzić żeby się w ciszy i spokoju ze_rał na chodnik?

r
robert

Nic dodać nic ująć chcemy szybciej jechać chociaż komunikacją miejską

A
Andre

Nie mieszkałeś tam nigdy i nie masz zielonego pojęcia o tym co działo się na 1-go Maja przed zamknięciem tego fragmentu ulicy. Odnoszę wrażenie, że jesteś jednym z tych pseudo lobbystów, którzy demagogią w postaci niby to oszczędności próbują otworzyć ponownie 1-go Maja. Treść twojego postu utwierdza mnie w tym przekonaniu. To jest bełkot. Spadaj ze swoimi radami i wnioskami - są żałosne.

k
kolejna mieszkanka

ciekawa jestem gdzie ty ości-u mieszkasz??? bo zapewne nie przy ruchliwej ulicy .......... porozmawiaj z ludźmi z ul. Kunickiego i Narutowicza i dowiesz się jak im "wspaniale, cudownie" się mieszka przy tak ruchliwych ulicach, mając zaraz przystanki.

L
LCH

Zawsze to byłoby bliżej do baru Pani Zosi na piwko po pracy,a nie iść z buta ;)))

O
Ość

te wyklinania i protesty ze strony i mieszkających tam jak i właścicieli sklepów, gdy padła propozycja zamknięcia tej ulicy swego czasu - to teraz śmiać mnie się chce z Twojego postu, Mieszkanko (także i Andre). Co, przywykło się do ciszy i spokoju, bez hałasujacych i smrodzących samochodów pod oknami?
Bo to tak jest - kiedy spotykacie utrudnienia w przejeździe swoimi full wypas szrotami po innych ulicach, to Boga i diabła wołacie o wsparcie, od najgorszych wyzywacie władze - ale kiedy jest możliwość zmniejszenia naprawdę długich korków (często prawie 2/3 długości tej trasy) na Lubelskiego Lipca przed skrzyżowaniem z Piłsudskiego i Wolską, sporego przyspieszenia przejazdu - PRZYNAJMNIEJ dla KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ (a przecież nią jeździ bez porównania więcej ludzi, niż was jest!) - to wniebogłosy uderzacie: KRZYWDA się NAM dzieje... A przecież i przy tych innych ulicach mieszkają ludzie, którym intensywny ruch samochodowy na zdrowie nie wychodzi... no, ale że to NAM przeszkadzać będzie - no to PROTESTUJMY, twórzmy PETYCJE i co tam jeszcze, nawet i do Warszawy... A co mają powiedzieć mieszkający przy Narutowicza choćby? Przy Kunickiego - niedaleko szukając? Też słać petycje z kilkunastoma podpisami?
Rozdzielenie ruchu w kierunku PKP i przyszłego PKS, także stadionu - i, być może w przyszłości rozwijającej się tam dzielnicy, także w kierunku Jana Pawła i Diamentowej - od kierunku do Kunickiego - narzuca się samo przez się... i przyniesie naprawdę szereg korzyści... warto to rozważyć. Można wprowadzić zakaz ruchu ciężkich samochodów (poza komunikacją miejską) po 1 Maja, można puścić tamtędy TYLKO autobusy i trolejbusy - ale warto to rozpatrzeć...

O
Ość

te wyklinania i protesty ze strony i mieszkających tam jak i właścicieli sklepów, gdy padła propozycja zamknięcia tej ulicy swego czasu - to teraz śmiać mnie się chce z Twojego postu, Mieszkanko (także i Andre). Co, przywykło się do ciszy i spokoju, bez hałasujacych i smrodzących samochodów pod oknami?
Bo to tak jest - kiedy spotykają utrudnienia w przejeździe swoimi full wypas szrotami po innych ulicach, to Boga i diabła wołacie o wsparcie, od najgorszych wyzywacie władze - ale kiedy jest możliwość zmniejszenia naprawdę długich korków (często prawie 2/3 długości tej trasy) na Lubelskiego Lipca przed skrzyżowaniem z Piłsudskiego i Wolską - PRZYNAJMNIEJ dla KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ, a przecież nią jeździ bez porównania więcej ludzi, niż was jest! - to wniebogłosy uderzacie: KRZYWDA się NAM dzieje... A przecież i przy tych innych ulicach mieszkają ludzie, którym intensywny ruch samochodowy na zdrowie nie wychodzi... no, ale że to NAM przeszkadzać będzie - no to PROTESTUJMY, twórzmy PETYCJE i co tam jeszcze, nawet i do Warszawy... A co mają powiedzieć mieszkający przy Narutowicza choćby? Przy Kunickiego - niedaleko szukając? Też słać petycje z kilkunastoma podpisami?

a
az

to jest tak głupi pomysł że mogą go to zrobić

h
henryka

Ulica powinna nazywać się "im. Radnych PIS" bo to tylko dzięki nim Lublin się rozwija i mamy nowe inwestycje w mieście. To wstyd, że nie mają w Lublinie ulicy swojego imienia.

A
Andre

najwyraźniej reprezentuje grupę bankowo - sklepikarską, która to grupa trzy lata temu z uporem lansowała ten pogląd. Latali z petycjami w sprawie otwarcia 1-go Maja. Udało im się zebrać kilkadziesiąt podpisów i spasowali ale widać do czasu. Mieszkańcy nie pozostali bierni i do Prezydenta zanieśli swój protest. Poskutkowało. Ulica pozostała zamknięta. Mam nadzieję, że ludzie z Ratusza myślą głową a nie czapką i zobaczą ile pieniędzy zostało wydanych na projekt przebudowy ronda i ile trzeba będzie wydać na jego modernizację, która uwzględni ew. otwarcie ulicy. Ten odgrzany pomysł jest chory podobnie jak działania tego całego Forum Rozwoju.

m
m-c

A cały Kwiecień niech nie jeżdżą!!!

A
A

wówczas wg obecnych przepisów rowery nie mogą jeździć na ulicy równoległej tuż przy ulicy i mają obowiązek korzystać z tras i ścieżek rowerowych, rowerzyści spowalniają ruch i stwarzają zagrożenie - tak więc pomysł oddzielnej ścieżki należy popierać

e
eryk

Na ulicy 1 Maja, po otwarciu ulicy, muszą być pasy rowerowe ! Jak tego nie zrobią to oprotestujemy przebudowę ulicy i będziemy to robili do skutku.

M
Mieszkanka

A może by tak porozmawiać z mieszkańcami 1 Maja, jak oni widzą otwarcie ulicy 1 Maja począwszy do dworca aż do Klina? Przecież głównie to ich będzie dotyczyć...... Znowu jakaś poroniona organizacja coś sobie wymyśliła, nie robiąc dokładnych wyliczeń, omijając wszelkie przepisy o ruchu drogowym, a koncepcja jaką przedstawiono Urzędowi Miasta zakrawa na kpinę! Pytanie: po co w takim razie wybudowano Trasę Zieloną????

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3