Ponad 100 milionów złotych trafiło z kasy Lublina na drogi. Prace objęły 21 kilometrów tras. Co na liście?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Małgorzata Genca/Archiwum
55 procent – tyle wynosił stan zaawansowania prac przy przebudowie Al. Racławickich oraz ulic: Lipowej i Poniatowskiego na koniec 2020 r. Lublin podsumował inwestycje drogowe w minionym roku. Na roboty trafiło ponad 100 mln zł, prace objęły trasy o łącznej długości ponad 21 kilometrów.

Racławickie, Lipowa, Poniatowskiego, Nałęczowska, Kalinowszczyzna, Szafranowa – to ulice, którymi kierowcy musieli się w 2020 r. „dzielić” drogowcami. Ratusz przedstawił bilans inwestycji drogowych za miniony rok.

- Był trudny i zdominowany przez epidemię, która wymusiła również konieczność weryfikacji planów inwestycyjnych miasta. Jednak mimo trudności i potrzeby szukania oszczędności, udało się sfinalizować część zaplanowanych i rozpoczętych przedsięwzięć drogowych – mówi Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

Najważniejszą inwestycją drogową w 2020 r. była przebudowa Al. Racławickich oraz ulic: Lipowej i Poniatowskiego. Roboty ruszyły pod koniec kwietnia. Dla kierowców, ale też pasażerów komunikacji miejskiej, oznaczały one objazdy. M.in. od czerwca prywatne auta nie mogą korzystać z ul. Lipowej (od Racławickich do Okopowej).

- Na koniec roku stan zaawansowania prac wyniósł 55 proc. a ich wartość 46 mln zł. W ciągu ośmiu miesięcy wykonano prace rozbiórkowe i te związane z infrastrukturą podziemną – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. I opisuje: - Na głównej arterii miasta powstała już nowa infrastruktura gazowa – kompletna sieć wynosi ponad 2 km. Finalizowane są również prace w zakresie kanalizacji deszczowej. Jest ona już wybudowana w ponad 84 proc. – wykonano blisko 5100 metrów kanałów.

Zakończono już prace na uliczkach przyległych do Racławickich: Długosza, Legionowej, Spadochroniarzy, Łopacińskiego.

- Zakończenie przebudowy Al. Racławickich planowane jest w czerwcu tego roku – zapowiada Góźdź. I przypomina, że inwestycja pochłonie ponad 100 mln zł.

Ratusz wylicza, że w 2020 r. inwestycjami objęto łącznie 21 kilometrów tras. Pochłonęły ponad 100 mln zł. Na liście znalazły się m.in. dokończenie przebudowy ul. Kalinowszczyzna (1,2 km, koszt 14,5 mln zł ).

Wybudowano ul. Biskupińską i Szafranową. - Powstały tam jezdnie o nawierzchni asfaltowej wraz z chodnikami. Dodatkowo, na ul. Biskupińskiej wykonano miejsca parkingowe. Koszt realizacji obu inwestycji wyniósł ponad 3,5 mln zł – mówi Góźdź.

Wyremontowany został 700 metrowy odcinek ul. Nałęczowskiej (od cieku wodnego do ul. Gnieźnieńskiej). Poprawiono jezdnię ul. Bema, ul. Nadrzecznej (od ul. Rejtana do ul. Tuwima) oraz ul. Robotniczej (od ul. Wilczej do ul. Mickiewicza). - Koszt przeprowadzonych prac to blisko 1,2 mln zł – wlicza Góźdź.

Zmodernizowano część przystanków dla komunikacji miejskiej: powstały zespoły przystanków m.in. przy Związkowej, w rejonie ronda Dmowskiego czy na Kunickiego. - W ramach inwestycji wybrane lokalizacje w mieście zyskały 14 nowych wiat, 9 wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz 138 stojaków rowerowych - przypomina Góźdź. I dodaje: - Zatoki przystankowe zyskały nowe betonowe nawierzchnie. Ponadto przystanki są także oświetlone i wyposażone w monitoring. Roboty przy przystankach kosztowały 11 mln zł.

Ruszyły też prace przy budowie węzłów przesiadkowych m.in. przy Żeglarskiej, Zbożowej, Franczaka „Lalka”. Łączne w Lublinie będzie ich siedem.

Polska stała się bezpieczna

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie