Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porozumienie Rowerowe krytycznie oceniło politykę władz Lublina

Artur Jurkowski
Cykliści: Polityka rowerowa realizowana jest tylko na papierze
Cykliści: Polityka rowerowa realizowana jest tylko na papierze archiwum
Mierny - to szkolna ocena, jaką Porozumienie Rowerowe wystawiło realizacji polityki rowerowej w Lublinie. Ratusz nie kryje zdziwienia.

Nie ma podstawowych tras rowerowych, brak budżetu na poszerzenie infrastruktury dla jednośladów, brak współpracy ze środowiskiem cyklistów - długą listę zarzutów wobec ratusza przedstawiło lubelskie Porozumienie Rowerowe. - W skali ocen szkolnych realizację polityki rowerowej w Lublinie można ocenić na mierny, czyli dwóję - mówił Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.

W piątek PR przedstawiło wyniki społecznego audytu polityki rowerowej w Lublinie. W styczniu dokument liczący 80 stron ma być przesłany do ratusza. - Jestem zdziwiony. W krótkim czasie udało nam się naprawdę dużo zrobić jeśli chodzi o poprawę sytuacji rowerzystów - komentował Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

- Może nie jest idealnie, ale infrastrukturę rowerową oceniam na „cztery minus” - dodawał Aleksander Wiącek, pełnomocnik prezydenta Lublina ds. polityki rowerowej.

Cykliści zarzucają, że ratusz nie realizuje zapisów dokumentów określających rozwój systemu rowerowego. - Same te dokumenty oceniamy na piątkę. Ale to ciągle tylko zapisy na papierze - podkreślał Kowalik.

PR chce, aby do 2017 r. ratusz zbudował cztery trasy łączące dzielnice z centrum miasta. Wstępnie mówią o dokończeniu ścieżek wzdłuż ul. Filaretów, Drogi Męczenników Majdanka, Lwowskiej oraz umożliwieniu cyklistom przejazdu przez wiadukt Poniatowskiego. - Ale trasy rowerowe powinny pojawić się też m.in. wzdłuż al. Kraśnickiej, Nałęczowskiej, Głębokiej, potrzebna jest też np. kładka dla jednośladów nad al. Solidarności w ciągu ulic Szeligowskiego i 3 Maja - wyliczał Kowalik.

Cykliści oczekują, że w budżetach miasta będzie specjalna pula pieniędzy na inwestycje rowerowe. - W przyszłym roku nie zauważyliśmy żadnych wydatków na ten cel. Bo za takie nie uważamy np. rozbudowy systemu wypożyczalni ulicznych, które pierwotnie miały być gotowe w tym roku - dodał Kowalik.

- Na rozbudowę Lubelskiego Roweru Miejskiego wydamy w 2016 r. 6 mln zł. To sporo. Będzie też m.in. budowana ul. Muzyczna, wzdłuż której powstaną drogi dla rowerów - wskazywał Wiącek.

Lublin jest jednym z 10 miast w Polsce, gdzie środowiska cyklistów przygotowały audyty rowerowe. Na liście są też m.in. Poznań, Kraków, Warszawa, Toruń. Łódź.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski