Port Lotniczy Lublin chce przejąć część ruchu lotniczego z warszawskiego Okęcia

Sławomir Skomra
Lubelskie lotnisko oferuje chęć i możliwość przejęcia części samolotów z portu im. Chopina w Warszawie. Przedstawia też możliwość zwiększenia liczby lotów Lublin - Warszawa. Wszystko po to, żeby odciążyć popularne Okęcie.

W całej sprawie chodzi o to, że stołeczny port staje się za mały i po prostu obsługuje za dużo operacji lotniczych. W 2018 roku lotnisko im. Chopina obsłużyło 17,7 mln pasażerów.

Potrzebna jest rozbudowa albo budowa nowego lotniska. Rząd stawia na to drugie rozwiązanie i planuje budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jednak do rozpoczęcia budowy jest daleko, a do uruchomienie CPK jeszcze dalej. A ruch na Okęciu trzeba usprawnić.

I tu właśnie pojawia się Port Lotniczy Lublin, który w ramach rządowych konsultacji w spawie administracyjnego podziału ruchu lotniczego dla Warszawy przedstawił dwie swoje propozycje.

PLL proponuje, że można część połączeń z Warszawy przenieść poza Mazowsze. Chodzi o najbardziej popularne loty, które zawsze mają dużą liczbę pasażerów. Na poparcie swojego planu lubelski port przedstawia wyniki połączeń z Lublina do Londynu. Obłożenie samolotów w tym przypadku przekracza 93 procent. Gdyby ten plan się powiódł, to część pasażerów z Chopina przeniosłaby się do Lublina.

Druga propozycja to zwiększenie częstotliwości lotów pomiędzy Lublinem a Warszawą. Obecnie to jeden dziennie przez pięć dni w tygodniu (od 31 marca będzie to codziennie). PLL postuluje o 2 - 3 połączenia dziennie. Drugim pomysłem jest zwiększenie połączeń z Lublina do Warszawa i z powrotem do 2-3 dziennie.

Wyjątkowi goście na lubelskim lotnisku. Zobacz, jakie samolo...

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Seba

W ubiegłym roku lecieliśmy z rodziną do Izraela: 7zł tam i 164zł powrót. Drogo?

S
Spoko

Było by spoko bo mieszkając w Lublinie to trochę słabo jeździć i siedzieć kolejne 2.5h z wawy do lbn, a tak 15min i w centrum. Trzymam kciuki!

N
No nie

Trochę nie kumam bo fak może ryanair nie jest top klasy ale wole spędzić w taxi 15min za ta sama kasę ze swidnika na Lublin jak dodatkowe 2.5godziny w busie z wawy gdzie Ci nie podadzą nawet kawy, a ze stansted masz 40min do metra na epping. Czas to pieniądz + bilety ryanaira trafiasz po 10£ za lot.

P
PISFAN

Tutaj akurat tanich biletów nie kupisz chcesz latać taniej masz inne tańsze lotniska LBN to lotnisko dla bogaczy

R
Realista

Nigdy

P
PATRIOTA 1952 R.

KIEDY LOTY DO BIRMINGHAM,LIVERPOOLU ?.

A
Akurat

Niestety jeszcze nigdy nie leciałam z Lublina. Ceny kosmiczne, zawsze bardziej mi się opłacało jechać do Warszawy. Dla 4 osób jest często taniej nawet i o 1000 zł.....

P
Pilot

Okęcie dej pasażerów, bo nie chcą latać ode mnie :)

D
DDDD

Tylko Lotem z Wwy do Londynu tanio ostatnio bilet za 203zl ,czysto szybko i przyjemnie
ladujesz na Heathrow skad 20 min metrem do centrum Londynu zamiast luton,stanstead czy gatwick 70km na wsi za Londynem
Lotem czasem puszczaja DREAMLINERY cos pieknego kto nie lecial ten zaluje

f
ffff

mieszkam w Lublinie 20 lat latalem do Londynu ale zawsze z Wwy -bilety tansze,lotnisko przyjazne, i wszystko szybciej niz ze Swidnika do ktorego nie ma jak dojechac bo albo taksowka-drogo,albo pancerny pociag -dlugo,albo autobusy jeszcze dluzej
Natomiast bus do okecia 2,5godz i laduje na Heathrow skad do zach Londynu 10min miejskim autobusem lub metrem ,do centrum Londynu metrem picadilly line 30 min tylko,a ZlUton,Stanstead lub Gatwick jedziesz 2godziny plus korki plus drogie bilety reasumujac Z Wwy szybciej i taniej lecac z Heathrow do Wwy idalj bus do Lublina w 5godzin.Nienawidze tego "terminala" w Swidniku przypominajacego dworzec autobusowy na Ruskiej,celnikow -a bagaz? Lotem za darmo 23kg plus 8kg podreczny,fotele ze skory i mnostwo miejsca na nogi ,a rayan? kolana pod broda wrzask bachorow i zero bagazu podreczny coraz mniejszy i jak kupisz cos na wolnoclowym to juz nie polecisz bo masz 2 podreczne wies,zenada i tak juz zostanie bo prezesi z PRL u,z nadania Zuka WICHURA!!!!!!!!!!!

P
Podwa

Przecież Stenia Kozłowska już 50 lat temu śpiewała: " daj, daj, daj nie odmawiaj daj" . I był to szlagier polskiej sceny piosenkarskiej. Może i do nas uśmiechnie się los i ruszy ten nasi port lotniczy.

w
wyklety

Gdyby ceny biletów z przesiadka nie były zabójcze to może wybrał bym Lublin ale finansowo nieopłacalne. Lotnisko w Lublinie powstało aby eksportować siłę roboczą

C
Czytelnik.

Pieprzona warszawka boi się takiego zadupia i nie będzie wysyłać tu swoich boeingów, po za tym jakie my mamy połączenie drogowe, kolejowe z warszawką? Żadne, więc z czym my tu startujemy, co mamy do zaoferowania? Lotnisko dla szybowców, ewentualnie dla An-tków?

C
Chichot Losu

lata mi jak jaja w luźnej skórce. Dopiero w marcu dostane ze 40 złotych (netto do łapki) podwyżki emerytury, ale już w lutym blisko tyle samo zapłacę więcej za zabieranie śmieci spod mojej chałupiny. I jak tu latać panie premierze?

g
gość

to powinien trwać cały lot do Gdańska. Lokalne lotnisko nie powinno służyć wyłącznie do obsługi długich, azjatyckich tras. Można ruch krajowy obsługiwać małymi samolotami (taksówki powietrzne). Dla Szanowej/go P. - proponuję lot do Warszawy z 20 -minutowym postojem w Dęblinie, może ktoś chce się dosiąść, np. leci z W-wy do Hiszpanii.

Dodaj ogłoszenie