Port Lotniczy Lublin. Jak wypada w tym roku lubelskie lotnisko

Sko
archiwum
Działający od końca 2012 roku Port Lotniczy Lublin po kilku latach sukcesów nie ma teraz dobrego czasu. Zaczęło się od tego, że węgierska linia lotnicza Wizz Air zlikwidował lubelską bazę i tym samym kilka kierunków lotów. Obecnie z PLL można dolecieć do ośmiu lotnisk. Są to: Antwerpia, Dublin, Eindhoven, Kijów, Londyn Luton, Londyn Stansted, Oslo, Tel Awiw i Warszawa.

Ten rok, jeśli chodzi o liczbę obsłużonych pasażerów nie należy do najlepszych. Np. według danych PLL za miniony miesiąc port obsłużył 426 operacji lotniczych. To znacznie gorzej niż w sierpniu 2018 roku, kiedy było to 512.

Mniejsza była też liczba pasażerów. W sierpniu z PLL skorzystało 35 022 osób. Dla porównania, w sierpniu 2018 roku było to 46 416 pasażerów.

Niższy niż obecnie wynik w sierpniu, lubelskie lotnisko zanotowało w 2015 roku. Wówczas liczba pasażerów wyniosła 27,2 tysiące.

Władze portu zapewniają, że cały czas pracują nad uruchomieniem nowych destynacji. Jeszcze w tym roku rusza dodatkowe połączenie poranne do Warszawy. A dzięki temu, że stołeczny port jest przesiadkowym hubem, pasażerowie z Lublina otrzymają dodatkową szansę na dotarcie do 21 miejsc w Polsce i Europie dostępnych w porannej fali przesiadkowej linii lotniczych LOT.

Wiadomo już też, że w 2020 roku mają zostać uruchomione wakacyjne loty do Antalii (2 razy w tygodniu) z biurami Neckermann, Exim i TUI. Wrócą też - po rocznej przerwie - połączenia do Burgas z biurem podróży Neckermann, ale i możliwością zakupu biletów indywidualnych.

Jeśli chodzi o kierunki wschodnie, to na razie w siatce jest tylko Kijów (jeszcze niedawno było więcej ukraińskich miast). Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL zaznacza, że pytanie o nowe wschodnie destynacje powinno być skierowane nie do lotniska, ale do przewoźników: - Ze swojej strony oczywiście zabiegamy o nowe kierunki, także ukraińskie, ale to nie my podejmujemy decyzje, tylko linie lotnicze w oparciu o ocenę potencjału danej trasy - mówi i jednocześnie chwali loty do Kijowa:

- Wypełnienie samolotów jest zadowalające. W porównaniu do poprzednich sezonów, zauważamy kilkuprocentowy wzrost średniego wypełnienia rejsów.

Tymi samolotami dwa razy w tygodniu (cztery loty w niedziele i środy) latają zarówno Polacy, jak i Ukraińcy.

- W zależności od sezonu, obserwujemy zwiększone zainteresowanie pasażerów z Polski lotami do Kijowa, bo Kijów - co warto podkreślić - to świetne miejsce na kilkudniowy wypad ze znajomymi. Jednak to Ukraińcy stanowią większość na pokładach samolotów Wizz Air na tej trasie - dodaje Jankowski.

PLL stoi teraz przed niemałymi wyzwaniami. Po pierwsze, na znaczeniu i to zwłaszcza pod kątem tanich przewoźników zyska lotnisko w Radomiu, w które państwo jest gotowe zainwestować potężne pieniądze.

Po drugie, ma powstać Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie, który ma być z resztą kraju (też z Lublinem) połączony siecią szybkich dróg i kolei.

Lubelskie lotnisko musi działać i dlatego właśnie niedawno zarząd PLL został rozszerzony do trzech osób. Nowym członkiem zarządu został Sebastian Meitz. To menadżer z międzynarodowym doświadczeniem biznesowym.

Zaznaczmy jeszcze, że PLL co roku notuje pokaźną stratę finansową wynoszącą około 30 mln złotych.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

straty finansowe pokaźne ale w zarządzie kolejny portfel - dobre - a połączenia najdroższe w kraju tez dobre

G
Gość

Nikt o tym nie mowi,dzisiaj probowalem zabukowac lot do Lublina z Antwerpii i z powrotem na przelomie stycznia i lutego i sie okazalo ze ostatnie terminy sa do 6 stycznia a pozniej nic tzn.chyba loty z Lublina i Antwerpii sie koncza?????

G
Gość

jjbj

p
pracownik

Rzeczywiście trochę ludzi pouciekało do miejsc i miast, gdzie lepiej płacą. Od początku, jako związanemu z Lotniskiem, pewne rzeczy mi się nie podobały. Pisałem maile, próbowałem uwrażliwić, a tu nic. Szkoda byłoby, gdyby istnieć przestało, bo to pewien prestiż dla Regionu, ale często rachunek ekonomiczny bywa nieubłagalny.

?

Dodatkowym problemem który władze ukrywają jest masowy odpływ doświadczonych pracowników poprzez absurdalny grafik i godziny pracy a także słabe płace podług podobnych stanowisk w branży podczas gdy zarząd się ciągle rozszerza . Pracowników którzy odeszli można liczyć w dziesiątkach. Nowi nie są zdeterminowani do pracy bo dostaja najniższa krajowa.

A
A moze ??

A może otworzyć połaczenie do Southend on Sea, piękna okolica i dużo rodaków.

G
Gość

Chwilowa zadyszka z powodu Brexitu.

G
Gość

Bristol by sie przydal. A tak tylko Modlin albo Krakow albo Rzeszow :(

G
Gość

Bardzo dużo ludzi lata do Bristolu Anglia liniami Ryanair 100% zajętych miejsc a może Swidnik powinien pomyśleć o tym miescie

G
Gość

Żenujące lotnisko w dziurze dojazd z Lublina fatalny p. Pierwszy i ostatni raz z tego zadupia leciałem tragedia

L
Londyn Stansted

na Londyn Stansted juz nie latamy z lublina :(

r
re Soltys
23 września, 08:45, Pan Sołtys z Lublina:

Na pytanie:"Jak wypada w tym roku lubelskie lotnisko" - odpowiadam: gwiżdże mi to jak gruźlikowi w płucach i lata jak skóra na moich 70 letnich jajach. Nie mam dokąd latać, a jakbym nawet miał to tam gdzie bym chciał polecieć z Lublina nie polecę ino z Rzeszowa, albo Stolicy...

To świetnie głupi sołtysie, że ci to wisi! Dlatego zwiększamy ci opłaty na spłatę zadłużenia i kosztów utrzymanie tego gniota-nielota antyport. A więc, od jutra będziesz płacic więcej w opłatach i podatkach, tak 150 zł miesięcznie (podwyżka eko-śmieci, wody, ścieki, parkingi, nieruchomośći.)

P
Pan Sołtys z Lublina

Na pytanie:"Jak wypada w tym roku lubelskie lotnisko" - odpowiadam: gwiżdże mi to jak gruźlikowi w płucach i lata jak skóra na moich 70 letnich jajach. Nie mam dokąd latać, a jakbym nawet miał to tam gdzie bym chciał polecieć z Lublina nie polecę ino z Rzeszowa, albo Stolicy...

P
Pani
22 września, 19:00, Gość:

Czegos tu nie rozumiem. Pasazerow ubywa co roku, wiec dochody malaje. Lotnisko zwiekszylo zarzad, ma rzeczynika prasowego. Niedlugo bedzie tez etat miss lotniska i kierownik artystyczny. Nie wydaje sie, ze te wszystkie osoby pracuja spolecznie. Koszty ida w gore. Kto zarzadza lotniskiem. Nie wyglada, ze wlasciel lotniska potrafi liczyc.

Nie tylko rzecznika prasowego ma też firmę od PR. A kto bogatemu zabroni. Bawią się chłopaki w najlepsze. A co.

K
Ktoś

Znawcy branży lotniczej w natarciu ..,.

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie