Port Lotniczy Lublin. Jak wypada w tym roku lubelskie lotnisko

Sko
archiwum
Udostępnij:
Działający od końca 2012 roku Port Lotniczy Lublin po kilku latach sukcesów nie ma teraz dobrego czasu. Zaczęło się od tego, że węgierska linia lotnicza Wizz Air zlikwidował lubelską bazę i tym samym kilka kierunków lotów. Obecnie z PLL można dolecieć do ośmiu lotnisk. Są to: Antwerpia, Dublin, Eindhoven, Kijów, Londyn Luton, Londyn Stansted, Oslo, Tel Awiw i Warszawa.

Ten rok, jeśli chodzi o liczbę obsłużonych pasażerów nie należy do najlepszych. Np. według danych PLL za miniony miesiąc port obsłużył 426 operacji lotniczych. To znacznie gorzej niż w sierpniu 2018 roku, kiedy było to 512.

Mniejsza była też liczba pasażerów. W sierpniu z PLL skorzystało 35 022 osób. Dla porównania, w sierpniu 2018 roku było to 46 416 pasażerów.

Niższy niż obecnie wynik w sierpniu, lubelskie lotnisko zanotowało w 2015 roku. Wówczas liczba pasażerów wyniosła 27,2 tysiące.

Władze portu zapewniają, że cały czas pracują nad uruchomieniem nowych destynacji. Jeszcze w tym roku rusza dodatkowe połączenie poranne do Warszawy. A dzięki temu, że stołeczny port jest przesiadkowym hubem, pasażerowie z Lublina otrzymają dodatkową szansę na dotarcie do 21 miejsc w Polsce i Europie dostępnych w porannej fali przesiadkowej linii lotniczych LOT.

Wiadomo już też, że w 2020 roku mają zostać uruchomione wakacyjne loty do Antalii (2 razy w tygodniu) z biurami Neckermann, Exim i TUI. Wrócą też - po rocznej przerwie - połączenia do Burgas z biurem podróży Neckermann, ale i możliwością zakupu biletów indywidualnych.

Jeśli chodzi o kierunki wschodnie, to na razie w siatce jest tylko Kijów (jeszcze niedawno było więcej ukraińskich miast). Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL zaznacza, że pytanie o nowe wschodnie destynacje powinno być skierowane nie do lotniska, ale do przewoźników: - Ze swojej strony oczywiście zabiegamy o nowe kierunki, także ukraińskie, ale to nie my podejmujemy decyzje, tylko linie lotnicze w oparciu o ocenę potencjału danej trasy - mówi i jednocześnie chwali loty do Kijowa:

- Wypełnienie samolotów jest zadowalające. W porównaniu do poprzednich sezonów, zauważamy kilkuprocentowy wzrost średniego wypełnienia rejsów.

Tymi samolotami dwa razy w tygodniu (cztery loty w niedziele i środy) latają zarówno Polacy, jak i Ukraińcy.

- W zależności od sezonu, obserwujemy zwiększone zainteresowanie pasażerów z Polski lotami do Kijowa, bo Kijów - co warto podkreślić - to świetne miejsce na kilkudniowy wypad ze znajomymi. Jednak to Ukraińcy stanowią większość na pokładach samolotów Wizz Air na tej trasie - dodaje Jankowski.

PLL stoi teraz przed niemałymi wyzwaniami. Po pierwsze, na znaczeniu i to zwłaszcza pod kątem tanich przewoźników zyska lotnisko w Radomiu, w które państwo jest gotowe zainwestować potężne pieniądze.

Po drugie, ma powstać Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie, który ma być z resztą kraju (też z Lublinem) połączony siecią szybkich dróg i kolei.

Lubelskie lotnisko musi działać i dlatego właśnie niedawno zarząd PLL został rozszerzony do trzech osób. Nowym członkiem zarządu został Sebastian Meitz. To menadżer z międzynarodowym doświadczeniem biznesowym.

Zaznaczmy jeszcze, że PLL co roku notuje pokaźną stratę finansową wynoszącą około 30 mln złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Morawiecki prezydentem? Polacy mówią: tak!

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

straty finansowe pokaźne ale w zarządzie kolejny portfel - dobre - a połączenia najdroższe w kraju tez dobre

G
Gość

Nikt o tym nie mowi,dzisiaj probowalem zabukowac lot do Lublina z Antwerpii i z powrotem na przelomie stycznia i lutego i sie okazalo ze ostatnie terminy sa do 6 stycznia a pozniej nic tzn.chyba loty z Lublina i Antwerpii sie koncza?????

G
Gość

jjbj

p
pracownik

Rzeczywiście trochę ludzi pouciekało do miejsc i miast, gdzie lepiej płacą. Od początku, jako związanemu z Lotniskiem, pewne rzeczy mi się nie podobały. Pisałem maile, próbowałem uwrażliwić, a tu nic. Szkoda byłoby, gdyby istnieć przestało, bo to pewien prestiż dla Regionu, ale często rachunek ekonomiczny bywa nieubłagalny.

?

Dodatkowym problemem który władze ukrywają jest masowy odpływ doświadczonych pracowników poprzez absurdalny grafik i godziny pracy a także słabe płace podług podobnych stanowisk w branży podczas gdy zarząd się ciągle rozszerza . Pracowników którzy odeszli można liczyć w dziesiątkach. Nowi nie są zdeterminowani do pracy bo dostaja najniższa krajowa.

A
A moze ??

A może otworzyć połaczenie do Southend on Sea, piękna okolica i dużo rodaków.

G
Gość

Chwilowa zadyszka z powodu Brexitu.

G
Gość

Bristol by sie przydal. A tak tylko Modlin albo Krakow albo Rzeszow :(

G
Gość

Bardzo dużo ludzi lata do Bristolu Anglia liniami Ryanair 100% zajętych miejsc a może Swidnik powinien pomyśleć o tym miescie

G
Gość

Żenujące lotnisko w dziurze dojazd z Lublina fatalny p. Pierwszy i ostatni raz z tego zadupia leciałem tragedia

L
Londyn Stansted

na Londyn Stansted juz nie latamy z lublina :(

r
re Soltys
23 września, 08:45, Pan Sołtys z Lublina:

Na pytanie:"Jak wypada w tym roku lubelskie lotnisko" - odpowiadam: gwiżdże mi to jak gruźlikowi w płucach i lata jak skóra na moich 70 letnich jajach. Nie mam dokąd latać, a jakbym nawet miał to tam gdzie bym chciał polecieć z Lublina nie polecę ino z Rzeszowa, albo Stolicy...

To świetnie głupi sołtysie, że ci to wisi! Dlatego zwiększamy ci opłaty na spłatę zadłużenia i kosztów utrzymanie tego gniota-nielota antyport. A więc, od jutra będziesz płacic więcej w opłatach i podatkach, tak 150 zł miesięcznie (podwyżka eko-śmieci, wody, ścieki, parkingi, nieruchomośći.)

P
Pan Sołtys z Lublina

Na pytanie:"Jak wypada w tym roku lubelskie lotnisko" - odpowiadam: gwiżdże mi to jak gruźlikowi w płucach i lata jak skóra na moich 70 letnich jajach. Nie mam dokąd latać, a jakbym nawet miał to tam gdzie bym chciał polecieć z Lublina nie polecę ino z Rzeszowa, albo Stolicy...

P
Pani
22 września, 19:00, Gość:

Czegos tu nie rozumiem. Pasazerow ubywa co roku, wiec dochody malaje. Lotnisko zwiekszylo zarzad, ma rzeczynika prasowego. Niedlugo bedzie tez etat miss lotniska i kierownik artystyczny. Nie wydaje sie, ze te wszystkie osoby pracuja spolecznie. Koszty ida w gore. Kto zarzadza lotniskiem. Nie wyglada, ze wlasciel lotniska potrafi liczyc.

Nie tylko rzecznika prasowego ma też firmę od PR. A kto bogatemu zabroni. Bawią się chłopaki w najlepsze. A co.

K
Ktoś

Znawcy branży lotniczej w natarciu ..,.

Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie