Posłanka skarży się na nawierzchnię S17: "Drgania i bicie na koła". Wiceminister: - Droga spełnia wymagania

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Kierowcy wjechali na 13-kilometrowy fragment trasy S17 od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina pod koniec grudnia
Kierowcy wjechali na 13-kilometrowy fragment trasy S17 od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina pod koniec grudnia GDDKiA
- Przedmiotowy odcinek drogi został oddany do ruchu po przeprowadzeniu wszelkich wymaganych badań i prób - tak wiceminister infrastruktury odpowiada lubelskiej posłance Marcie Wcisło, która skarży się o stan nawierzchni S17.

- To grube miliony wydane na wyczekiwaną i niezwykle ważną drogę, która niestety jest bublem – narzekała podczas listopadowej konferencji pasowej posłanka Koalicji Obywatelskiej Marta Wcisło.

Miała na myśli odcinek nowej drogi S17 od obwodnicy Garwolina do węzła Kołbiel. Trasa wykonana jest z betonu (to nowość). Posłanka jadąc z Lublina do Sejmu, zauważyła, że coś jest z nią nie tak.

- Przez takie wykonanie nawierzchni podczas jazdy odczuwalne są drgania i bicie na koła, co przekłada się na komfort i bezpieczeństwo na drodze - mówiła Wcisło.

O sprawę zapytała ministerstwo infrastruktury. Posłance odpowiedział wiceminister Rafał Weber, który tłumaczy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad decydując się na technologię betonową, dokładnie ten wybór przeanalizowała.

- Kwalifikacja zadań do realizacji w technologii betonowej wynikała z oszacowanych dla danych odcinków dróg korzyści finansowych, uzyskania wyższej trwałości – w szczególności na odkształcenia trwałe, niższych kosztów eksploatacji oraz utrzymania, przy danych potokach ruchu, jego natężenia oraz rodzaju. Dodatkowym argumentem było stosowanie jednolitego rodzaju nawierzchni na dłuższych odcinkach ciągów komunikacyjnych, co ułatwi organizację robót utrzymaniowych – wyjaśnia wiceminister Weber i dodaje, że nawierzchnia trasy, na którą skarży się Wcisło, została przebadana metodą profilometryczną.

Czytaj także

- Otrzymane wyniki spełniały wymagania określone przepisami. W związku z powyższym na chwilę obecną brak jest uzasadnienia do przeprowadzania robót naprawczych w zakresie nawierzchni – informuje wiceminister.

Weber, odpowiadając posłance, dodaje, że nie ma podstaw do tego, żeby firmę, która wybudowała drogę, pociągnąć do odpowiedzialności za wadliwe wykonanie zadania.

- Przedmiotowy odcinek drogi został oddany do ruchu po przeprowadzeniu wszelkich wymaganych badań i prób, jakie były przewidziane w kontrakcie oraz uzyskane zostały dla niego wymagane prawem decyzje, w tym decyzja o pozwoleniu na użytkowanie. GDDKiA nie ma więc podstaw, aby stwierdzić, iż przedmiotowy odcinek drogi został wykonany wadliwie – podsumowuje wiceminister.

Czytaj także

Złodzieje zmieniają taktykę. Częściej kradną luksusowe auta.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 39

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
enginek

W końcu powstała dobra, solidna droga z betonu, do której nie trzeba będzie dokładać co dwa lata przez dziury czy koleiny, to widzę, że wciąż znajdują się malkontenci. Dla mnie w PL mogą być tylko takie drogi.

G
Gość

A czy to jest artykuł o drodze czy o partiach politycznych. Debile

G
Gość
21 stycznia, 21:10, Wiedzący jak jest:

Widać, że dużo tu przeciwników p. poseł, takich po prostu bezmózgich i bezmyślnych. Ale prawda jest taka, i przyzna to każdy, kto tamtędy jechał, że ten odcinek drogi jest fatalny. I nie chodzi p. poseł o to, że jest do beton, wszak po betonie jedzie się nawet równiej, o ile jest dobrze położony, tyle że głośniej. A tu jest do bani. I nie ma co nikogo obrażać i wyzywać, bo to jest prawda. TAK JEST PISOWSKIE ĆWOKI I PROSTAKI !!!

21 stycznia, 21:39, Ada:

Dno. Nerwy puściły.

Nerwy puszczają jak oszołomów pisowskich pełno

G
Gość
22 stycznia, 6:40, PO:

Bo gdyby to budowało PO, to byłoby OK , a że to był PiS, to jest ble, ble, ble!!!

W ogóle S17 powstała dzięki PO ćwoku

G
Gość
22 stycznia, 14:11, Mb:

Jeżdżę kilka razy w miesiącu do Zamościa i jakoś problemów dla mnie nie ma. Drgania? Hmmm jest droga z płyty betonowej więc trochę drgań będzie ale to naprawdę nie jest problem. A Pani posłanka może samolotem zacznie latać 🤣

Odezwał się z metropolii

G
Gość
21 stycznia, 21:10, Wiedzący jak jest:

Widać, że dużo tu przeciwników p. poseł, takich po prostu bezmózgich i bezmyślnych. Ale prawda jest taka, i przyzna to każdy, kto tamtędy jechał, że ten odcinek drogi jest fatalny. I nie chodzi p. poseł o to, że jest do beton, wszak po betonie jedzie się nawet równiej, o ile jest dobrze położony, tyle że głośniej. A tu jest do bani. I nie ma co nikogo obrażać i wyzywać, bo to jest prawda. TAK JEST PISOWSKIE ĆWOKI I PROSTAKI !!!

Racja!

G
Gość
22 stycznia, 7:13, Gość:

miech jedzie skarżyć do Komisji Europejskiej albo ruskiego ambasadora. Jak Tomasz Grodzki

Żal mi tych ze wschodu, zostańcie w domach, po co do Wawy?

G
Gość
22 stycznia, 18:15, Pawel:

Jak sie dotad latalo to droga troche dziwna

Chyba mylisz z Kuchcińskim

G
Gość
22 stycznia, 14:11, Mb:

Jeżdżę kilka razy w miesiącu do Zamościa i jakoś problemów dla mnie nie ma. Drgania? Hmmm jest droga z płyty betonowej więc trochę drgań będzie ale to naprawdę nie jest problem. A Pani posłanka może samolotem zacznie latać 🤣

Latanie modne w Pisie jak Kuchciński

P
Pawel

Jak sie dotad latalo to droga troche dziwna

M
Michał

Teraz znajdziesz tanie ubezpieczenie w telefonie to proste i szybkie w aplikacji Kupdirect z Google Play skanujesz tylko kod z dowodu rejestracyjnego, bez wpisywania danych i w 5 sek masz porównanie składek a w 40 sek polisę na mailu.

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.kupdirect.app

M
Mb

Jeżdżę kilka razy w miesiącu do Zamościa i jakoś problemów dla mnie nie ma. Drgania? Hmmm jest droga z płyty betonowej więc trochę drgań będzie ale to naprawdę nie jest problem. A Pani posłanka może samolotem zacznie latać 🤣

g
grafik

Myślę, że pani posłanka nieco się zagalopowała w swojej opini. Droga jest bardzo solidna i trwała, wydaje mi się, że będzie w dobrym stanie przez wiele lat. A do jazdy po betonie pewnie trzeba się przyzwyczaić.

G
Gość

Jechałem S17 i to prawda że" ten odcinek drogi jest fatalny". Nie ma znaczenia, że to jest "technologia betonowa", bo inne odcinki tej drogi z betonu są dość równe, ale ten nie jest dobrze wykonany.

G
Gość
21 stycznia, 20:58, Gość:

Jak blondynka nie mająca odrobiny pojęcia o budowlach liniowych może podejmować temat sztuki budowlanej (śmiech przez łzy). Najwidoczniej pani blond nigdy nie jeździła na południe na wakacje. Nie jeździła bo za publiczne pieniądze lata się samolotem. Betonowe nawierzchnie to standard w Europie. Dla zainteresowanych, betonowa nawierzchnia nie była tam frezowana tylko groszkowana (uszarstniana) w celu uzyskania parametrów szorstkości.

Dokładnie, w punkt

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3