Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poszerzenie ul. Sowińskiego kością niezgody wśród mieszkańców dzielnicy

Artur Jurkowski
Zaktualizowana koncepcja poszerzenia do czterech pasów jezdni ulic Poniatowskiego i Sowińskiego ma być gotowa w połowie kwietnia
Zaktualizowana koncepcja poszerzenia do czterech pasów jezdni ulic Poniatowskiego i Sowińskiego ma być gotowa w połowie kwietnia Archiwum
Trwa facebookowa akcja na rzecz szybkiej przebudowy ulic Sowińskiego i Poniatowskiego. Zmianom przeciwna część mieszkańców dzielnicy.

- Władze Lublina pod presją kilkunastu wiecznych malkontentów wycofują się z ambitnego planu poszerzenia ulic Poniatowskiego i Sowińskiego w celu udrożnienia przejazdu przez centrum Lublina, pomiędzy północnymi a południowymi dzielnicami - przekonują autorzy facebookowej akcji. I agi-tują za szybkim wykonaniem prac drogowych: - Podobnie jak autorzy tego fanpage'u, myśli większość lublinian, a na pewno ponad 40 tys. mieszkańców miasta. Apelujemy do władz naszego miasta, by interesów większości mieszkańców Lublina, którzy oczekują poprawy komfortu życia w centrum tego pięknego miasta, nie przedkładał na zachcianki małej garstki ludzi. Apelujemy do prezydenta Lublina, aby nie dał się szantażować.

Ratusz przekonuje, że nie ma mowy o "zamrożeniu" inwestycji. - Nie wycofujemy się z niej - zapewnia Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. I dodaje: - Układ drogowy w tej części miasta jest dysfunkcjonalny i wymaga zmian.

Chodzi o "wąskie gardło" drogowe na trasie między LSM a Czechowem. Ma je zlikwidować właśnie poszerzenie - do czterech pasów ruchu - ulic Sowińskiego oraz Poniatow-skiego. To nie podoba się części mieszkańców Wieniawy. - To porażka, planuje się autostradę w centrum dzielnicy. Pod oknami będziemy mieli tylko samochody i samochody. Będzie hałas, spaliny i betonowa pustynia, bo zostaną wycięte drzewa - przekonywała Danuta Marciniak, mieszkanka ul. Poniatowskiego, podczas marcowej debaty nad zmianami, którą zorganizował magistrat.

W odpowiedzi ratusz zlecił modyfikację koncepcji przebudowy dróg. - Pozostaną cztery pasy, ale jezdnia będzie węższa o 1,5 metra od pierwotnie planowanej (miała mieć 14 metrów szerokości - dop. red.) - wskazuje Kieliszek.

Ponadto jezdnia ul. Poniatowskiego ma być przesunięta bliżej Orlika, aby nie przebiegała zbyt blisko stojących tam budynków mieszkalnych. Projektanci mają też na nowo zastanowić się nad organizacją ruchu na ul. Langiewicza, gdzie wstępnie był zaplanowany wyjazd tylko z nakazem skrętu w prawo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski