Pierwsze zmiany widać już na stacji Lublin Główny. Podróżni korzystają już z nowego peronu nr 3 i połowy peronu nr 2.
- Wykonawca modernizuje peron nr 1 i peron nr 2 oraz przejście podziemne. Trwają prace przy budowie konstrukcji peronów oraz korpusu przejście podziemnego. Na miejscu pracuje ciężki sprzęt – informuje Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Przy ul. Garbarskiej zakończyły się prace wykończeniowe na zewnątrz i wewnątrz budynku lokalnego centrum sterowania w Lublinie. W środku zamontowano urządzenia i system sterowania, które mają zapewnić bezpieczny i sprawny ruch pociągów.
- Urządzenia przechodzą obecnie odbiory techniczne i testy sprawności - mówi przedstawiciel PKP PLK.
W Lublinie postępują też prace przy przebudowie wiaduktów kolejowych nad ul. Diamentową, przy Drodze Męczenników Majdanka, a także na mostach nad Bystrzycą i Czerniejówką.
Sprawniej z Lublina do Warszawy
Najbardziej wyczekiwaną zmianą jest zakończenie przebudowy drugiego toru między Lublinem a Warszawą. Trwa intensywna modernizacja odcinka Pilawa – Otwock, gdzie na jednotorowym dotychczas odcinku, budowany jest drugi tor.
- Rozbudowa zlikwiduje ograniczenia w kursowaniu pociągów - tzw. wąskie gardło. Ułożono już oba nowe tory na całym 27-kilometrowym odcinku Pilawa – Otwock. Budowane są nowe perony na ośmiu stacjach i przystankach, m.in. w Zabieżkach, Augustówce i Śródborowie - wyjaśnia Wilgusiak.
Stacje i przystanki będą wyposażone w ławki, wiaty i nowe oświetlenie. Perony dostosowywane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowywane są też mosty i wiadukty.
Wszystkie prace na odcinku Lublin - Otwock mają zostać zrealizowane do 2022 r. Wcześniej, bo na przełomie sierpnia i września planowane jest oddanie do użytku drugiego toru z Lublina do Dęblina. Szyny i podkłady położono na całym odcinku.
- Trwa profilowanie toru i regulacja nowej sieci trakcyjnej. Na peronach prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe - mówi Wilgusiak.
Lubelska Kolei Aglomeracyjna
Modernizacja istniejących i budowa nowych przystanków kolejowych. Łatwiejsze będą codzienne podróże do szkoły i pracy – to założenia projektowanej Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. LKA ma umożliwiać szybki i sprawny dojazd do stolicy województwa m.in. z Puław, Parczewa, Chełma i Kraśnika.
W lipcu PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej LKA. Dokument ma wskazać kierunki rozbudowy linii kolejowych na terenie województwa lubelskiego, w tym na obszarze aglomeracji lubelskiej.
Na bazie koncepcji powstanie studium wykonalności, które określi szczegółowy zakres prac. W następnej kolejności ogłoszony zostanie przetarg na wykonanie prac budowlanych. Plan PKP PLK zakłada, że roboty zostaną zrealizowane ze środków budżetu unijnego na lata 2021-2027.
- Jezioro z Lubelskiego jednym z najczystszych w kraju. Zobacz
- Hołd Lublina dla „nieustraszonych rycerzy Polski”
- W Aqua Lublin wakacje pełną parą
- Dwa kółka na prąd odmieniły miejski krajobraz. Zobacz!
- Na zapomnianą ulicę na Starym Mieście wraca życie. Zobacz!
- Potężna nawałnica koło Zamościa. Wiatr przewracał budynki
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?