W 2026 r. kierowcy jadący z Zamościa do Hrebennego mają pokonać całą trasę korzystają z drogi ekspresowej. Aby było to możliwe GDDKiA musi wybudować trzy odcinki S17 i dokończyć trwające prace przy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
GDDKiA wskazała właśnie najlepsze oferty złożone w przetargach. Jeśli firmy przebrną pomyślnie kolejne etapy związane z kontrolą postępowania podpiszą kontrakty na zaprojektowanie i wykonanie robót drogowych.
- Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakty z wykonawcami, co planowane jest w IV kwartale tego roku – informuje Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.
Pierwszym – jadąc od Lublin w kierunku granicy – odcinkiem do wybudowania będzie fragment od długości 12,5 km. Rozpoczyna się węzłem Zamość Wschód, który powstanie na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach Jarosławca. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barachaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej (na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce). Kontrakt obejmie też rozbudowę ok. 4 kilometrowego odcinka DK74 od Zamościa do Miączyna.
GDDKiA uznała, że najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex. Opiewa na 440,6 mln zł.
Kolejny odcinek liczy 18,5 km. Prowadzi od węzła Zamość Południe do Tomaszowa Lubelskiego. GDDKiA chce powierzyć prace nad tym fragmentem S17 w ręce tureckiej firmy - Kolin Inşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret (822,5 mln zł). Trasa przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17 po jej wschodniej stronie. Za węzłem Zamość Południe ekspresówka ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego.
Trzeci odcinek – Tomaszów Lubelski - Hrebenne – ma długość 17,3 km. GDDKiA wskazała na Budimex jako przyszłego wykonawcę. Koszt – 598,3 mln zł. Ekspresówka początkowo przebiegać będzie po zachodniej stronie obecnej „siedemnastki”. Ominie Lubyczę Królewską. A dalej jej trasa pokrywa się z trasą obecnej drogi.
Z Piask do Zamościa
Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski - Hrebenne ma liczyć ok. 124 km długości.
W tym roku GDDKiA planuje ogłoszenie przetargów na wyłonienie wykonawców trzech kolejnych odcinków: Piaski - Łopiennik (ok. 16,5 km), Krasnystaw - Izbica (ok. 19 km), Izbica - Zamość Sitaniec (ok. 10 km).
- Z kolei dla odcinków Łopiennik - Krasnystaw (ok. 9,5 km) i Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (ok. 12 km) na początku tego roku złożyliśmy wnioski do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej. Wkrótce, w ramach tej procedury odbędą się konsultacje społeczne, które przeprowadzi RDOŚ – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
- Szkoły w Lublinie wolą inne HiT-y
- "Dożynki dworskie" w Muzeum Wsi Lubelskiej. Zobacz zdjęcia
- Za nami święto kultury tradycyjnej, czyli Festiwal Re:tradycja. Zobacz zdjęcia
- Chmielaki Krasnostawskie 2022. Trzeci dzień piwnego festiwalu. Zobacz zdjęcia
- KOWR skupuje ziemię, rolnicy niezadowoleni
- Objazdowe Zabawy Podwórkowe po raz siódmy w Lublinie
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?