Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawie 2 miliardy za 49 kilometrów ekspresówki. Trasa S17 idzie na wschód

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
fot. Łukasz Kaczanowski
Osiem firm chce budować 17,5 kilometrowej długości odcinek S17 od obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego. Różnica między najtańszą a najdroższą ofertą to 140 mln zł. Na budowę trzech odcinków ekspresówki od Zamościa do granicy GDDKiA wyda prawie 2 mld zł.

W 2026 r. kierowcy jadący z Zamościa do Hrebennego mają pokonać całą trasę korzystają z drogi ekspresowej. Aby było to możliwe GDDKiA musi wybudować trzy odcinki S17 i dokończyć trwające prace przy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. W poniedziałek (25.04) dowiedziała się ile będzie kosztował fragment drogi między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem.

O kontrakt – zlecenie obejmie wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót drogowych - walczy osiem firm i konsorcjów. Złożone przez nie oferty wahają się od 598,2 mln zł do 739,4 mln zł. GDDKiA może być zadowolone z tych kosztorysów. Sama zarezerwowała na ten cel 665,8 mln zł. Poniżej tego limitu mieszczą się cztery oferty: Budimeksu (598,2 mln zł), tureckiego Kolin Inşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret (603,3 mln zł), konsorcjum którego liderem jest warszawski PORR (624,4 mln zł) oraz polsko – hiszpańskiego konsorcjum, którego liderem jest Mostostal Warszawa (655,5 mln zł).

Ten fragment trasy ma ok. 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe. Ekspresówka ominie Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Odcinek będzie połączony z obwodnicą Hrebennego.

To przetarg na trzeci odcinek S17, w którym w ciągu ostatnich dni GDDKiA poznała oczekiwania wykonawców. Łącznie obejmują one budowę trasy ekspresowej na odcinku o długości 49 kilometrów. Pozostałe dwa fragmenty to: Zamość Wschód – Zamość Południe (ok. 12,5 km) oraz Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km).

W przypadku tego pierwszego postępowania jedyną ofertą spełniającą wymogi finansowe GDDKiA jest ta złożona przez Budimex. Opiewa na 440,6 mln zł przy limicie wydatków określonych przez zamawiającego na poziomie 450 mln zł.

Większe pole manewru GDDKiA ma w przypadku odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lub. Na prace zarezerwowała 838,6 mln zł. Tego limitu nie przekroczyły trzy z dziewięciu firmy biorących udział w postępowaniu: Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret (822,5 mln zł), Budimex (830,1 mln zł) oraz konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción (830,6 mln zł).

GDDKiA na budowę tych trzech odcinków S17 przeznaczyło 1,95 mld zł. Najniższe oferty firm opiewają łącznie na 1,86 mld zł. - Stanowią ok. 95 proc. łącznego budżetu GDDKiA przeznaczonego na realizację trzech odcinków S17. To dobre informacje – informuje GDDKiA.

W Wilkołazie pojedziemy inaczej

Zmieniła się organizacja ruchu na DK 19 w Wilkołazie. W miejscu przecięcia tej trasy z budowaną drogą S19 ruch kierowcy jeżdżą po nowym wiadukcie nad trasą ekspresową. - Zmiana organizacji ruchu pozwoli na dokończenie prac związanych z budową drogi S19, których nie dałoby się wykonać pod ruchem samochodów – tłumaczy Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Ok. 20 km odcinek S19 od Niedrzwicy Duża do Kraśnik drogowcy planują otworzyć w tym półroczu.

- Obecnie trwają prace wykończeniowe w obrębie trasy głównej, m.in. montowane są ogrodzenia, malowane oznakowanie poziome oraz wykonywane są prace przy odwodnieniu drogi i obiektach inżynierskich – informuje Minkiewicz

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski