Lublinowi i naszych staraniach o ESK poświęcono łącznie aż 414 tekstów (zobacz wykres w zakładce INFOGRAFIKI).
- Przekaz medialny jest bardzo korzystny dla Lublina - aż 263 publikacje spośród 414 ma pozytywny wydźwięk. W przypadku Lublina możemy także powiedzieć o największej liczbie artykułów poświęconych kandydaturze miasta. Jeżeli nie uda się Lublinowi wygrać, to miasto i tak może cieszyć się z rozgłosu medialnego, jaki zyskało w ostatnim czasie - czytamy w raporcie, analizującym materiały od marca do maja 2011.
Czytaj więcej o staraniach Lublina o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016
O Lublinie najchętniej pisała, co oczywiste, prasa regionalna (ogólnopolska chętniej zajmowała się kandydaturą Warszawy).
- Najwięcej obszernych tekstów w całości poświęconych rywalizacji o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury ukazało się na temat Lublina i Katowic. Były to przede wszystkim publikacje z tamtejszej prasy regionalnej. Świadczyć to może o szczególnie dużym zainteresowaniu miast i mediów tym konkursem - dodają autorzy Press Service.
Suma ekwiwalentów reklamowych (ile należałoby zapłacić za materiały, gdyby były reklamą) wyniosła dla Lublina 726 891 zł. To mniej o prawie 300 tys. od Katowic, ale twórcy raportu zauważają, że prasa regionalna na Śląsku ma wyższy nakład niż w Lubelskiem i artykuły posiadają większą wartość reklamową.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?