reklama

Prezydent Krzysztof Żuk zapewnia, że miasto zadba o stadion żużlowy, aby zespół Speed Car Motoru Lublin mógł jeździć w PGE Ekstralidze

Krzysztof Nowacki
Krzysztof Nowacki
Zaktualizowano 
Rafał Włosek
- Spełniliśmy wszystkie wymogi stawiane dotychczas przez ekstraligę żużlową dotyczące modernizacji stadionu przy Alejach Zygmuntowskich. Jeśli pojawi się konieczność kolejnych prac, dajemy gwarancję ich wykonania – tak prezydent Krzysztof Żuk odpowiada prezesowi spółki zarządzającej rozgrywkami żużlowej PGE Ekstraligi, który zarzucił miastu, że za mało zrobiono w kierunku budowy w Lublinie nowego stadionu.

W rozmowie z serwisem sportowefakty.wp.pl Wojciech Stępniewski, prezes spółki Ekstraliga Żużlowa, zagroził, że drużyna Speed Car Motoru Lublin nawet jeśli sportowo utrzyma się w PGE Ekstralidze, może nie otrzymać zgody na starty w 2020 roku. Powodem ma być zły stan infrastruktury sportowej, która nie spełnia wymogów ekstraligi.

Czytaj także

Stępniewski we wspomnianej rozmowie wyraził m.in. zaniepokojenie brakiem działań ze strony miasta, mimo że przed sezonem prezydent zawarł ze spółką porozumienie dotyczące dostosowania obecnego obiektu do rozgrywek ligowych i budowę w krótkim czasie nowego stadionu.

- Zawarliśmy porozumienie z prezydentem miasta, Panem Krzysztofem Żukiem. Obietnice Pana prezydenta były konkretne i wiarygodne, dlatego zdecydowaliśmy się mu zaufać. Wiele poważnych deklaracji padło z ust Pana Prezydenta. Wydawało nam się, że to konkretne plany, których wdrażanie w życie wkrótce się zacznie – mówi Wojciech Stępniewski w rozmowie ze sportowefakty.wp.pl.

Na pytanie, czy prezydent Żuk go zawiódł, odpowiedział: - Nie chciałbym jeszcze używać takiego określenia, ale z wielką uwagą i niepokojem przyglądamy się temu, co dzieje się w Lublinie.

Do zarzutów prezesa Ekstraligi Żużlowej odniósł się prezydent Krzysztof Żuk.

- Na dostosowanie stadionu przy Al. Zygmuntowskich w sezonie 2018/19 do wymogów PGE Ekstraligi wydaliśmy już blisko 3,5 mln zł. Za organizację meczów odpowiada klub Speed Car Motor Lublin i po jego stronie jest spełnienie oczekiwań kibiców, natomiast miasto ze swojej strony zapewnia darmowe udostępnienie stadionu oraz roczne finansowanie klubu na poziomie 4 mln zł – przypomina Krzysztof Żuk.

Prezydent Lublina mówi również o harmonogramie przygotowań do budowy nowego stadionu.

- Przedstawiłem ekstralidze żużlowej szczegółowy plan działania związany z powstaniem nowego obiektu - wstępną koncepcję i harmonogram modernizacji stadionu żużlowego. W ubiegłym roku rozważaliśmy rożne lokalizacje stadionu, wybierając ostatecznie Al. Zygmuntowskie. Od początku bieżącego roku trwały uzgodnienia zarówno z Zarządem Okręgowym Polskiego Związku Motorowego jak i klubem Speed Car Motor Lublin dotyczące opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków technicznych nowego obiektu – twierdzi prezydent.

- W tym momencie jesteśmy na etapie procedury wyboru firmy, która ma opracować szczegółową koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy nowego stadionu zlokalizowanego przy Al. Zygmuntowskich. Ten etap ma się zakończyć do końca 2019 roku. Po uzyskaniu niezbędnej decyzji środowiskowej w przyszłym roku będziemy mieli zielone światło do opracowania dokumentacji wraz z pozwoleniem na budowę, co powinno zakończyć się na przełomie 2020/2012 r. Wtedy poznamy też kosztorys, który określi wysokość środków, jakie musimy zabezpieczyć w budżecie na budowę stadionu żużlowego - dodaje.
Krzysztof Żuk przypomina, że w przypadku budowy Areny Lublin pierwszy etap związany z projektowaniem i uzyskaniem niezbędnych pozwoleń trwał dwa lata. Natomiast budowa obiektu zajęła prawie 1,5 roku.

Prezydent odniósł się także do pomysłu zbudowania toru żużlowego na Arenie. - Do czasu budowy nowego obiektu mecze będą rozgrywane na obecnym, dostosowanym do rozgrywek ekstraligi stadionie przy Al. Zygmuntowskich. W tym momencie Arena Lublin, ze względu na zaangażowanie środków europejskich, jest objęta efektem trwałości projektu i do grudnia 2020 r. nie pozwala to na zmianę funkcji ze względu na zagrożenie zwrotu dofinansowania ze środków UE, które łącznie wyniosło ponad 63 mln zł.

Dopiero po zakończeniu efektu trwałości projektu można rozważać przeniesienie rozgrywek na czas samej budowy na Arenę Lublin. Innym wariantem jest wykonywanie prac inwestycyjnych przy Al. Zygmuntowskich równolegle, w okresie przerwy poza okresem rozgrywek prowadzonych na obiekcie. Decyzja w tym zakresie będzie podjęta po przedstawieniu szczegółowej koncepcji modernizacji stadionu - twierdzi.

Krzysztof Żuk planuje spotkanie z prezesem spółki zarządzającej rozgrywkami PGE Ekstraligi w celu omówienia szczegółów dotyczących planów miasta i budowy stadionu żużlowego w Lublinie.

Stadion w Lublinie znowu zapełnił się do ostatniego miejsca....

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Młodzi piłkarze "dokończyli" mistrzostwa Polski z 1939 r.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kibic

Komentarze w Kurierze są żałosne.Jacyś frustraci, narzekacze mający tak naprawdę sport w dupie. Po jasną cholerę piszecie, jeśli sport was nie interesuje?

m
marek

Żuk żeby nie było wątpliwości nie jest po mojej linii ale taczki do powinny być dla białych kołnierzyków te licencje przyznających zarówno w żużlu, jak i w innych dyscyplinach.Niech sobie zobaczą zagraniczne stadiony i tory gdzie odbywają się ważne zawody rangi mistrzowskiej, nie dostałyby od nich licencji. A kilka torów w Polsce ? Nie mają liniowego odwodnieni, co ma zrobione Lublin i kilka jeszcze spraw.

Zamiast zjednoczyć się przeciwko ludziom niszczącym sport, nie liczącymi się ze sportowymi aspektami, z liczbą kibiców, zainteresowaniem, widowiskiem, duża oglądalnością wymyślili te swoje licencje i nimi sterują. Nawet nie liczą się ze stroną finansową.

A tutaj na tym forum widzę nikt ich nie krytykuje, tylko prezydenta,klub i jeszcze ta polityka.w komentarzach.

K
Kibic

Panie Żuk jeżeli Motor utrzyma się w lidze a nie dostanie licencji ze względu na stadion KIBICE przyjadą z taczką do pana

G
Gość
2019-08-02T14:33:07 02:00, Gość:

To najgorszy prezydent w dziejach Lublina miasto w czołówce najbardziej zadłużonych miast Polski

2019-08-02T14:47:47 02:00, Gość:

idź stąd pisi trollu i nie marudź

2019-08-02T17:59:56 02:00, Gość:

to ty stąd idż POkrako

Pewnie pisałeś rosa pruszkowskiemu cwelu

M
Motor

Historia żużla mówi jedno awans kolejny sezon najlepszy i zjazd . Więc życzymy im szybkiego spadku bo to tylko problem. Awansowali bez glowy teraz chcą zabrać stadion piłkarzom. To naprawdę żenujące

m
m

Wiadomo że to mega bzdura przede wszystkim finansowa. Arena powstała dla piłki bo Zygmuntowskie 5 nie spełniało wymagań licencyjnych. Nie spełnia ich też Sygnał Kresowa czy Lublinianka. Drugim powodem było to że żużlowcy chcieli zmniejszyć tor i przybliżyć trybuny a nie mogli tego zrobić bo było boisko. Kibicom przeszkadzały też kraty. Każdy widzi jak piłkarski Motor jest robiony przez kolejnych działaczy a jeszcze odebranie Areny "na chwilę" czyli na zawsze odpali iskrę. Kibice żużla nie wyjdą protestować piłkarscy się świetnie zorganizują bo to fanatycy będący z klubem gdy nie było wody dla graczy. Działacze żużlowi chcą zmusić włodarza miasta do oddania im areny na zawsze bo i tak nie mają kasy na ekstraligę już nie mieli pieniędzy na walkę w 2 lidze. To miasto ich utrzymuje. Przejmując arenę dojdzie do zniszczenia murawy drenażu podgrzewania płyty i postawienia prezydenta miasta przed faktem dokonanym że mamy ich finansować o jak nie to miasto zostanie z pustym obiektem. Teraz gra tu rugby football amerykański reprezentacje młodzieżowe kobiece Motor wcześniej Lublinianka. Jak wejdzie żużel to będzie to koniec tego stadionu.

G
Gość
2019-08-02T14:16:28 02:00, Gość:

Naprawdę w tym mieście nie ma nic ważniejszego niż jakieś półgłupy jeżdżące w kółko na motorkach?

To fakt Tyś jest pełnoprawnym idiotą.

G
Gość
2019-08-02T14:33:07 02:00, Gość:

To najgorszy prezydent w dziejach Lublina miasto w czołówce najbardziej zadłużonych miast Polski

2019-08-02T14:47:47 02:00, Gość:

idź stąd pisi trollu i nie marudź

to ty stąd idż POkrako

G
Gość

Czyżby nie uaktywnił się w sprawach spodziewanej degradacji zespołu z Torunia sam tatuś narodu polskiego - Rydzyk. Kosztem nie przyznania licencji lublinianom chce utrzymać w Toruniu poziom rozgrywek żużlowych na najwyższym szczeblu rozgrywek.

R
Radni PO

PO nas choćby potop

G
Gość

Po co nam stadion i tak odpadną a potem bedzie na nim trenować grupa małolatów ktoś spełnia chore ambicje

G
Gość

To najgorszy prezydent w dziejach Lublina miasto w czołówce najbardziej zadłużonych miast Polski

G
Gość

Naprawdę w tym mieście nie ma nic ważniejszego niż jakieś półgłupy jeżdżące w kółko na motorkach?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3