- Lekką ręką wydajemy tak gigantyczne środki na promocję. Nie miałabym wątpliwości w tej sprawie gdyby nie fakt, że za naszymi granicami jest wojna. Czy nie lepiej te pieniądze rezerwować na wypadek wprowadzonych być może stanów nadzwyczajnych – zastanawiała się radna Lisowska. – Poza tym nie wiem czy te wydatki przyniosą oczekiwaną przez marszałka stopę zwrotu – podkreśliła.
- Nic nie róbmy, bo może być wojna. Możemy też czekać na śmierć, na Godota i kogo tam jeszcze chcemy – ironizował marszałek Jarosław Stawiarski. Jego zdaniem właśnie w tym momencie województwu potrzebna jest reklama. – Bo ze względu na to, że za naszą wschodnią granicą spadają bomby, społeczeństwo zachodnie przestało przyjeżdżać do Polski. Dlatego wydaje mi się, że trzeba reklamować województwo właśnie teraz – stwierdził Jarosław Stawiarski.
I przypomniał, że praca nad wizerunkiem województwa trwa już od wielu lat. Jak wyliczał marszałek w latach 2014-2015 na promocję i marketing gospodarczy ówczesne władze województwa lubelskiego, czyli koalicja PO-PSL, wydały 22,8 mln zł. Jeszcze większy strumień funduszy na ten cel przeznaczony został w latach 2017-2019 - 49 mln zł. Z informacji podanych przez marszałka Stawiarskiego wynika, że 15 proc. z tych sum pochodziło z budżetu województwa, a pozostała część z pieniędzy unijnych.
- Te pieniądze z UE mogły pójść do naszych przedsiębiorców, czy samorządów – zauważył marszałek, który przypomniał kto korzystał z tamtych pieniędzy.
Ponad 2,8 mln zł trafiło do spółki Corner Media, wydającej Dziennik Wschodni. Szczególnie intratna umowa została zawarta w marcu 2018 roku na druk i kolportaż materiałów prasowych na potrzeby promocji potencjału gospodarczego województwa lubelskiego. Dokument opiewał na kwotę ponad 1,7 mln zł.
- Czy to dużo, czy to mało? Nie wiem. Henryk IV mówił „Paryż wart jest mszy” – powiedział marszałek Stawiarski.
Z kolei w maju 2018 roku ówczesny zarząd województwa podpisał umowę marketingową z Portem Lotniczym Lublin na prawie 12 mln zł.
– Jakie były efekty tej umowy? Takie, że kiedy w 2019 roku ta umowa się kończyła lotnisko zanotowało spadek pasażerów o 100 tys. osób – mówił marszałek. I dodał: - Była więc promocja za wielkie pieniądze wśród swoich.
- Jeżeli uważa pan że te pieniądze były źle wydawane, to proszę zlecić audyt i skrupulatnie to zbadać. Wszystko wtedy wyjdzie – zauważyła radna Bożena Lisowska, która domagała się wyjaśnień związanych z przestrzeganiem zamówień publicznych w sprawie promocji regionu na meczach koszykówki.
Wtórował jej klubowy kolega Krzysztof Bojarski.
- Nikt nie ma wątpliwości, że promocję województwa trzeba prowadzić, ale pytanie brzmi: jak to robić i jak wyłaniane są podmioty, które tę promocję mają robić - zaznaczył radny Bojarski.
Bożena Szydło, skarbnik województwa zapewniła, że nie było potrzeby organizowania przetargu w tej sprawie, ponieważ na razie podpisany został tylko list intencyjny dotyczący współpracy.
- Respektując wszystkie przepisy ustawy o zamówieniach publicznych zostanie wybrany wykonawca i podpisana zostanie z nim umowa o świadczenie tej usługi – wyjaśniła Bożena Szydło.
Jak podał podczas sesji marszałek Stawiarski pierwsze 24 mecze w ramach Basketball Champions League, podczas których w ramach porozumienia już pojawiły się materiały promocyjne województwa, oglądało z trybun średnio ok. 3 tys. kibiców, transmisje w Internecie śledziło na żywo 260 tys. osób, a zasięg w mediach społecznościowych wyniósł 5 mln użytkowników.
– Pomiar sponsoringu wykazał, że szacunkowa wartość dla marki „Lubelskie” wskaźnika media value to ponad 4 mln euro. Mam nadzieję, że przełoży się to na rozpoznawalność województwa lubelskiego nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie – zaznaczył Jarosław Stawiarski.
W tej sprawie marszałkowi kibicuje radny Piotr Rzetelski z PSL.
– Powinniśmy poświęcić się pracy, a nie bić pianę i robić politykę przy okazji każdego ruchu marszałka. Zawsze chwalę inwestowanie w sport i marketing sportowy, bo to dobry krok. Dziękuję, że zarząd idzie w tym kierunku – stwierdził radny Rzetelski.
- 9 miejsc na Lubelszczyźnie idealnych na sierpniowy długi weekend. Wybierz swoje!
- Ponad 600 osób ukończyło 6. Półmaraton Lubelski. Mamy zdjęcia
- Uroczysta inauguracja roku akademickiego na KUL [ZDJĘCIA]
- Wielka parada motocyklistów na Roztoczu [ZDJĘCIA]
- Nauczyciele nagrodzeni
- Zobacz, jak żelazny potwór wgryza się we wnętrzności starego budynku SPSK1 [ZDJĘCIA]
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?