Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocje i wyprzedaże coraz bardziej przenoszą się do sieci. Jak polskie sklepy internetowe przygotowują się do Black Friday 2022?

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Wideo
od 16 lat
Sieci handlowe i sklepy coraz bardziej akcentują w swoich promocjach zbliżające się święta Bożego Narodzenia, ale prawdziwym startem do kampanii świątecznych jest Black Friday, kiedy to Polacy, wzorem konsumentów innych narodowości, zaczynają na serio kompletować prezenty gwiazdkowe. Ważne przy tym staje się, co zaoferują sklepy internetowe, w których zazwyczaj jest taniej, nie trzeba więc szukać odpowiedniego rozmiaru lub koloru, a na dodatek wszystko bez kolejki wygodnie dostarczy kurier - do domu lub pobliskiego automatu paczkowego.

Koniec roku to zawsze czas promocji i sprzedażowej gorączki, napędzanej przez sezonowe wyprzedaże i zakupy świąteczne w sklepach. Shoper sprawdził, jak polskie sklepy internetowe przygotowują się do sprzedaży na Black Week i Black Friday 2022.

Podczas Black Friday w listopadzie 2021 roku wartość zamówień na platformie sklepów internetowych Shoper wzrosła o ponad 55 proc. w porównaniu z Czarnym Piątkiem 2020. Liczba zamówień przekroczyła wynik poprzedniego Black Friday o blisko 50 proc. Największym zainteresowaniem cieszyły się zakupy w branżach: odzieżowej, kosmetycznej, ze sprzętem elektronicznym, dom i ogród oraz z artykułami dla dzieci.

Black Friday 2022 już 25 listopada

W tym roku Czarny Piątek przypada na 25 listopada. Black Week rozpocznie się 21 listopada (poniedziałek) i potrwa do 27 listopada (niedziela). Czego możemy spodziewać się w sklepach internetowych tym razem? Jak sprzedawcy planują przygotować swoje sklepy do zwiększonego ruchu? Jakie akcje promocyjne planują?

- Przeprowadzone przez nas badanie pokazuje, że coraz więcej sprzedawców decyduje się na przygotowanie akcji sprzedażowych już nie tylko podczas Black Friday, ale przez cały tydzień, tzw. Black Week. To rozszerzenie promocji skłania właścicieli e-sklepów do podejmowania wielu działań marketingowych w obrębie sklepu, ale i wykorzystania popularnych kanałów reklamowych, takich jak media społecznościowe i wyszukiwarki – mówi Artur Halik, Head of Sales na platformie Shoper.

- Dużo więcej sprzedawców korzysta w tym roku z kampanii produktowych w Google i na Facebooku, wielu też zaczęło przygotowania do listopadowych zakupów dużo wcześniej niż przed rokiem. To pokazuje, że zwiększa się świadomość sprzedających i wydarzenia takie jak Black Week oraz Black Friday okazują się być dobrymi motywatorami do rozwoju przedsiębiorców z branży e-commerce – dodaje Halik.

W 2022 roku sprzedawcy w znacznej większości planują akcje sprzedażowe przez cały Black Week. Taką deklarację złożyło 72 proc. właścicieli, o 4 proc. więcej niż w roku 2021. Tylko na Black Friday nastawia się 12 proc. sprzedawców (21 proc. w 2021 r.).

Kiedy właściciele planujący listopadowe akcje sprzedażowe zaczynają do nich przygotowania? We wrześniu miało je już rozpoczęte 17 proc. sprzedawców (wzrost z 4 proc. w 2021 r.). 83 proc. właścicieli sklepów odłożyło przygotowania na później (spadek z 96 proc. w 2021 r.).

Na pytanie, jakie działania przy okazji Black Week/Friday 2022 planujesz wprowadzić w swoim sklepie, najwięcej sprzedawców wymieniało:

  • obniżkę cen – aż 94 proc. (w 2021 roku było to 73 proc. wskazań),
  • postowanie organiczne w social media (54 proc. odpowiedzi, przy 50 proc. w 2021 r.),
  • kampanie reklamowe na Facebooku (39 proc., wzrost z 26 proc. w 2021 r.) i w Google (32 proc., wzrost z 26 proc. w 2021 r.).
  • specjalną ofertę produktów na czas Black Week i Black Friday - 36 proc. (43 proc. w 2021 r.).
  • zmianę wyglądu sklepu - 19 proc. (w 2021 r. było ich 33 proc.).

Na co mogą liczyć kupujący w Black Friday: upusty cenowe, zestawy promocyjne

Wśród najpopularniejszych form promocji w sklepie internetowym sprzedawcy korzystający z platformy Shoper, co roku wymieniają rabat procentowy. W 2021 roku przed Black Weekiem wskazywało na niego 76 proc. badanych, w 2022 – już 88 proc.. Wzrosło też zainteresowanie zestawami promocyjnymi – z 15 proc. w 2021 do 20 proc. w 2022 roku.

W sumie większość emerytów dostanie dodatkowo w 2023 r. ponad 3 tys. zł: dodatkowe świadczenie w marcu-kwietniu, wraz z marcową emeryturą podstawową w zwaloryzowanej wysokości – tzw. trzynastą emeryturę oraz w sierpniu-wrześniu drugie w roku dodatkowe świadczenie – tzw. czternastą emeryturę.

Dodatkowe 3000 plus dla emerytów w 2023: poza rekordową walo...

Inne cieszące się powodzeniem formy promocji w sklepach to:

  • darmowa dostawa (38 proc., przy 44 proc. w 2021)
  • oraz rabat kwotowy, który tak jak w zeszłym roku, tak i teraz wskazało 28 proc. sprzedawców.
Trwa głosowanie...

Jak rosnące ceny żywności wpłynęły na Twoje zakupy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Promocje i wyprzedaże coraz bardziej przenoszą się do sieci. Jak polskie sklepy internetowe przygotowują się do Black Friday 2022? - Strefa Biznesu

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski