Propozycja Czytelnika: Zielona strzałka na 3 Maja

WM
Propozycja Czytelnika: Zielona strzałka na ul. 3 Maja
Propozycja Czytelnika: Zielona strzałka na ul. 3 Maja DS
Udostępnij:
Czy jest szansa na modyfikację sygnalizacji przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja z Radziwiłłowską? - pyta Czytelnik i proponuje zamontowanie w tym miejscu zielonej strzałki. O przeanalizowanie tej propozycji zwróciliśmy się do Urzędu Miasta Lublin. Tam szybko okazało się, że nie ma szans na wprowadzenie pomysłu Czytelnika w życie.

- Otóż na skrzyżowaniu od strony Radziwiłłowskiej chcąc skręcić w prawo w 3 Maja trzeba czekać na zielone światło, gdyż nie ma tam tzw. strzałki do skrętu w prawo. Jeżdżę tą drogą codziennie i wiem że takie rozwiązanie poprawiłoby przepustowość skrzyżowania, zwłaszcza że od strony Krakowskiego nie zawsze jedzie sznur samochodów - napisał do nas Sebastian Stabek, doświadczony kierowca z Lublina.

- Z doświadczenia wiemy, że zielone strzałki nie sprzyjają poprawie bezpieczeństwa ruchu - informuje Karol Kieliszek z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.

O tym, czy można zamontować strzałkę decyduje rozporządzenie ministra infrastruktury. Wynika z niego, że takie rozwiązanie jest dopuszczalne tylko w przypadku, gdy umożliwia skręt, który nie prowadzi do kolizji z innymi pojazdami.

- Z rozporządzenia wynika, że w tym miejscu takiej strzałki nie można zainstalować - precyzuje Karol Kieliszek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bolo
A co minister w Warszawie, do skrzyzowania w Lublinie. Jolopy!!!!!!!!!!!!!!
O
Obserwator
...wymyślił sobie ktoś tam. Zwróćcie uwagę na sygnalizację na Drodze Męczenników Majdanka, tą przy pomniku. Pętle indukcyjne, przyciski dla pieszych ale po co skoro to wszystko nie działa. Sygnalizacja ustawiona jest tak jak zwykła sygnalizacja, zmiana świateł następuje cyklicznie a nie wtedy gdy pieszy wciśnie przycisk chcąc przejść lub wtedy gdy z ul.L. Herc wyjeżdża pojazd. Po co jest niepotrzebnie spowalniany ruch, po co do jasnej cholery taka sygnalizacja, przecież chyba ona ma ułatwiać ruch a nie go utrudniać! Jeśli ktoś mi nie wierzy to niech wybierze się na skrzyżowanie, najlepiej to na D.M.Majdanka i najlepiej wieczorem gdy ruch jest mały i zobaczy ten cud techniki. To samo jest na skrzyżowaniu Kunickiego-Pochyła.
G
Gienek
"Strzałka na skrzyżowaniu zobowiązuje nas do zatrzymania się jak przed znakiem STOP i ustąpienia pierwszeństwa pieszym."
Ściśle mówiąc dokładnie przed sygnalizatorem. W przypadku znaku STOP nie jest wymagane zatrzymanie przed tym znakiem.
Poza tą uwagą całkowicie się z Tobą zgadzam.
G
Gienek
W Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach w Załączniku nr 3 pkt 4.2.2. rzeczywiście napisano "Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką może być nadawany jednokrotnie lub wielokrotnie podczas nadawania sygnału czerwonego w czasie gdy nie następuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu, ...".
Ale to już było. Zostało zmienione Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 marca 2008 r. zmieniającym wyżej wymienione rozporządzenie. W zdaniu tym usunięto wyrazy "w czasie gdy nie następuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu", a zasady stosowania tego sygnału zostały opisane znacznie bardziej obszernie i szczegółowo.
Sam nie podejmuję się oceny czy na podstawie tych zmienionych przepisów można w tym konkretnym przypadku zastosować ten sygnał, ponieważ nie widziałem tego skrzyżowania.
Natomiast śmiem twierdzić, że pan przynajmniej nie jest na bieżąco, bo o brak kompetencji pana nie posądzam.
B
Borys
Strzałka na skrzyżowaniu zobowiązuje nas do zatrzymania się jak przed znakiem STOP i ustąpienia pierwszeństwa pieszym. Tymczasem żaden z szanownych kierowców często nawet nie raczy zwolnić przejeżdżając pieszym po nogach. Często nawet nikt nie czeka aż strzałka się zapali. Policja totalnie olewa ten stan rzeczy. Dlatego do momentu jak kierowcy nie poznają obowiązujących ich przepisów, wszystkie strzałki powinny być zlikwidowane.
a
antydebil
hm nie jestem pewien, ale piesi wtedy mają też czerwone światło!
k
kierowca
W momencie gdy zapala sie zielone światło na Radziwiłłowskiej zapala sie także zielone światło dla pieszych na 3 Maja,tak więc gdy z Radziwiłłowskiej skręcamy w prawo to i tak musimy przepuścić pieszych!!!
j
jan
a nie pomyslales kompletnie jaśnie panie za kierownicą o pieszych? Wazny jestes ty w swojej bryce. Bo spalanie, sranie, stanie. Jest rowniez ktos oprócz ciebie uczestniczący w ruchu miejskim - P I E S Z Y ....
k
kierowca
wszystko żeby tylko utrudnić, w Cichą tylko z Dolnej 3 Maja, świateł nastawiali, to jest spisek, benzyna coraz droższa i jeszcze stój i marnuj pieniądze, nasi urzędnicy nadają się do ponownego pójścia do szkoły, bo chyba dużo wagarowali i głupie pomysły co chwila mają.
s
szofer
co za bzdura...
kolejna kompetentna osoba na stanowisku.

przeciez istotą skrętu warunkowego jest ustąpienie pierwszeństwa przejazdu innym użytkownikom (w uproszczeniu). sygnalizator s3 iformuje o bezkolizyjnym przejeździe przez skrzyżowanie.

ręce opadają.
J
Jarek
Owszem na pewno zielona strzałka usprawniłaby życie kierowców ale nie pieszych, których przejście znajduje się na ul. 3 Maja po skręcie w prawo z owej Radziwiłowskiej. A tam już piesi musieliby uciekać z przejścia pomimo zielonego światła dla nich.
m
makataka
My w Polsce to wszystko lubimy sobie komplikowac...
Wystarczy przejechac sie po Europie i mozna spotkac wiele rozwiazan
usprawniajacych ruch drogowy, ktore kiedys w Polsce byly
a potem nagle znikly bo nie mozna, bo nie da sie, itp, itd...
Szkoda gadac...
K
Kierowca--doświadczony.
Panie Kieliszek czym jest poparte Pana doświadczenie.
Czy może Pan podać statystykę -Ile kolizji było w Lublinie
spowodowanych przez kierowców skręcających w prawo
przy strzałce -powiedzmy w ubiełym roku.
Czy ma Pan doświadczenie ILE PALIWA TRACIMY MY KIEROWCY
STOJĄC -NIEPOTRZEBNIE-I CZEKAJĄC NA ŚWIATŁO ZIELONE
PODCZAS GDY TĄ ULICĄ NIE JEDZIE ŻADEN POJAZD
w
wenco
rozporządzenie ministra to nie jest decyzja wydawana wielokrotnie dla każdego przypadku z osobna ale jednorazowe zalecenie czy polecenie wydane do jakiegoś typu przypadków.
M
Marcel
również pomimo tego, że na Andersa jest pas rozbiegowy na który bezpiecznie można wyjechac i włączyć się do ruchu nie ma tam zielonej starzałki. To samo przy wyjeździe z Al. witosa i chęci skretu w prawo w ul. Hutniczą. Przecież to jawne utrudnianie i tamowanie ruchu !!!
Odnoszę wrażenie, że Lublin to miasto sygnalizacji swietlnych (gdzie tylko sie da wpycha się światła), a odpowiedzialny za wydawanie decyzji o postawieniu takowych decydent nie ma absotulnie pojęcia o ruchu drogowym i bezpiecznej jeździe !! A juz na pewno nie wie po co jest i do czago sluży pas rozbiegowy.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie