Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa al. Tysiąclecia: Budki wyburzono, ale robót drogowych jeszcze nie zaczęto

Artur Jurkowski
Tam, gdzie niedawno wzdłuż al. Tysiąclecia stały stragany, ma powstać ścieżka rowerowa. Zniknie zatoka autobusowa położona obok ronda
Tam, gdzie niedawno wzdłuż al. Tysiąclecia stały stragany, ma powstać ścieżka rowerowa. Zniknie zatoka autobusowa położona obok ronda Anna Kurkiewicz
Przebudowa jezdni al. Tysiąclecia po stronie dworca PKS ma ruszyć za trzy tygodnie. Niemal półtora miesiąca później niż planowano.

Dopiero w drugim tygodniu października ruszy przebudowa jezdni al. Tysiąclecia po stronie dworca PKS. To dużo później niż zakładał ratusz. Pierwotnie mówiono o rozpoczęciu robót na przełomie sierpnia i września. - Termin wyznaczony na zakończenie robót pozostaje jednak bez zmian. Prace mają być wykonane do końca listopada - zastrzega Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Ratusz tłumaczy zmiany w harmonogramie tym, że więcej czasu zajęło uzgadnianie projektu. A ten zakłada wykonanie na al. Tysiąclecia (odcinek od ronda do ul. Lubartowskiej) buspasa, budowę ścieżki rowerowej, chodnika. Z dwóch zatok autobusowych po przebudowie zostanie tylko ta bliżej hali Nova (przy rondzie będzie zlikwidowana). - Praktycznie wszystko jest już uzgodnione - przekonuje Kieliszek.

W projekcie są pewne zmiany wobec wstępnych wytycznych ratusza. Przede wszystkim ścieżka rowerowa będzie węższa niż planowano. Ma mieć na całym odcinku dwa metry szerokości, czyli o metr mniej niż zakładano. Będzie wykonana z asfaltu. Na odcinku od ronda do wjazdu na plac manewrowy PKS bezpośrednio przy jezdni pojawi się pas zieleni (szerokość 2 m), następnie będzie droga dla rowerzystów, a za nią chodnik o szerokości 2,5 m.

Dalej - na odcinku do przejścia dla pieszych przy Novej - chodnik zamieni się miejscami ze ścieżką dla jednośladów. Trotuar ma mieć wówczas od 4 do 6 metrów szerokości. Nie będzie pasa zieleni.

Na następnym odcinku - do ul. Lubartowskiej - ścieżka będzie biegła zaraz obok jezdni, a chodnik od strony targowiska i ma mieć 5 - 8,5 m szerokości.

Szerokość samej jezdni al. Tysiąclecia się nie zmieni. Dalej będą na niej trzy pasy ruchu, z tym że skrajnie prawy ma być zarezerwowany tylko dla autobusów. Aleją Tysiąclecia kursuje 17 linii komunikacji miejskiej. Po przebudowie wszystkie będą zatrzymywały się w jednej zatoce przystankowej. Przy czym ma ona mieć ok. 100 metrów długości.

Na jezdni ma być (od ronda do wysokości salonu samochodowego za ul. Wodopojną) wymieniony asfalt. Zakres robót będzie w tym przypadku bardzo podobny do tych wykonanych w sierpniu na sąsiedniej nitce al. Tysiąclecia (od strony Zamku).

- Utrudnienia związane z pracami też będą podobne do tych, które dotknęły kierowców podczas pierwszego etapu prac na al. Tysiąclecia - mówi Kieliszek. I dodaje: - Trzeba brać pod uwagę zamykanie jezdni dla ruchu. Przy czym to zbyt ważny węzeł komunikacyjny, aby unieruchomić go na dłuższy czas.

Ratusz wyda na roboty 2,5 miliona złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski