Przebudowa al. Tysiąclecia: Budki wyburzono, ale robót drogowych jeszcze nie zaczęto

Artur Jurkowski
Tam, gdzie niedawno wzdłuż al. Tysiąclecia stały stragany, ma powstać ścieżka rowerowa. Zniknie zatoka autobusowa położona obok ronda
Tam, gdzie niedawno wzdłuż al. Tysiąclecia stały stragany, ma powstać ścieżka rowerowa. Zniknie zatoka autobusowa położona obok ronda Anna Kurkiewicz
Udostępnij:
Przebudowa jezdni al. Tysiąclecia po stronie dworca PKS ma ruszyć za trzy tygodnie. Niemal półtora miesiąca później niż planowano.

Dopiero w drugim tygodniu października ruszy przebudowa jezdni al. Tysiąclecia po stronie dworca PKS. To dużo później niż zakładał ratusz. Pierwotnie mówiono o rozpoczęciu robót na przełomie sierpnia i września. - Termin wyznaczony na zakończenie robót pozostaje jednak bez zmian. Prace mają być wykonane do końca listopada - zastrzega Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Ratusz tłumaczy zmiany w harmonogramie tym, że więcej czasu zajęło uzgadnianie projektu. A ten zakłada wykonanie na al. Tysiąclecia (odcinek od ronda do ul. Lubartowskiej) buspasa, budowę ścieżki rowerowej, chodnika. Z dwóch zatok autobusowych po przebudowie zostanie tylko ta bliżej hali Nova (przy rondzie będzie zlikwidowana). - Praktycznie wszystko jest już uzgodnione - przekonuje Kieliszek.

W projekcie są pewne zmiany wobec wstępnych wytycznych ratusza. Przede wszystkim ścieżka rowerowa będzie węższa niż planowano. Ma mieć na całym odcinku dwa metry szerokości, czyli o metr mniej niż zakładano. Będzie wykonana z asfaltu. Na odcinku od ronda do wjazdu na plac manewrowy PKS bezpośrednio przy jezdni pojawi się pas zieleni (szerokość 2 m), następnie będzie droga dla rowerzystów, a za nią chodnik o szerokości 2,5 m.

Dalej - na odcinku do przejścia dla pieszych przy Novej - chodnik zamieni się miejscami ze ścieżką dla jednośladów. Trotuar ma mieć wówczas od 4 do 6 metrów szerokości. Nie będzie pasa zieleni.

Na następnym odcinku - do ul. Lubartowskiej - ścieżka będzie biegła zaraz obok jezdni, a chodnik od strony targowiska i ma mieć 5 - 8,5 m szerokości.

Szerokość samej jezdni al. Tysiąclecia się nie zmieni. Dalej będą na niej trzy pasy ruchu, z tym że skrajnie prawy ma być zarezerwowany tylko dla autobusów. Aleją Tysiąclecia kursuje 17 linii komunikacji miejskiej. Po przebudowie wszystkie będą zatrzymywały się w jednej zatoce przystankowej. Przy czym ma ona mieć ok. 100 metrów długości.

Na jezdni ma być (od ronda do wysokości salonu samochodowego za ul. Wodopojną) wymieniony asfalt. Zakres robót będzie w tym przypadku bardzo podobny do tych wykonanych w sierpniu na sąsiedniej nitce al. Tysiąclecia (od strony Zamku).

- Utrudnienia związane z pracami też będą podobne do tych, które dotknęły kierowców podczas pierwszego etapu prac na al. Tysiąclecia - mówi Kieliszek. I dodaje: - Trzeba brać pod uwagę zamykanie jezdni dla ruchu. Przy czym to zbyt ważny węzeł komunikacyjny, aby unieruchomić go na dłuższy czas.

Ratusz wyda na roboty 2,5 miliona złotych.

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MII
to może się przesiądź na rower, będzie swiezo i zdrowo. , i brzuchol się zmniejszy. Na zdrowie to wyjdzie nam , bo mniej będziesz smrodził tym autem
l
luzak
niech od razu na bus pasach namaluja taxi bo im sie nalezy i niech dadza im nibieskie koguty wtedy bedzie ok
m
motłoch
łysol szaleje, ale do czasu
v
veri
A śmierdzący PKS kiedy wyburzą? Wstyd źe coś tak ohydnego jeszcze funkcjonuje w mieście.
m
mieszkaniec
przyjdzie kolej i na tamte!
G
Greg
To będzie stumetrówką, dla leniwych bardzo dobre rozwiązanie)))
Dobry projekt.
T
Tricky
Genialany autorze tego komentarza dla twojej wiedzy "busy" to tez samochody !!!! Korki większe lub mniejsze zawsze będą w poszczególnych miejscach i godzinach. Jeśli ma być korek z samochodów gdzie mieści się 2,4,5 osob lub 100,120... to lepiej z osobowek. Jeśli tego nie ogarniasz to jesteś gimbazą lub gosciem który rozumuje na takim poziomie. Kolejny wiesniak.. ile w Lbn-e ? Rok ? 5 lat ?
b
busista
Ciekawe jak będzie wyglądał bieg na 100 m przystanku do autobusu ....??? Czy ktoś ktoś cię nad tym zastanowił.
L
Lubelak
Właśnie pracuje nad aplikacją mobilną do handlu papierosami pod NOVA. Zamiar jest taki, aby można było sobie zamówić karton papierosów u dystrybutora, który będzie umieszczony w smokestopach przy sklepie NOVA (cos na wzór kosza na śmieci) i jadąc rowerem "w locie odebrać przesyłkę". Cała płatność będzie przez aplikacje.
P
PKS
Nom[przecież przeznaczony jest na gruz.
Nowy będzie koło dworca gównego PKP.
c
cbnc
"Trotuar" a skąd znowu taja nazwa chodnik to chodnik a nie jakieś rusycyzmy!
T
Tomo
Wyremontujcie dworzec pks wreszcie bo to wstyd
p
plastikowy cruiser
czy 8v ? taki w kiosku na baterie?
m
mila
niech ktoś wyjaśni te ''mijanki'' ścieżek rowerowych i chodników!!kto to wymyśla? np tak jak przy ul.Medalionów- najpierw piesi idą przy ulicy,rowerzyści od strony trawnika - na przejściu trzeba się zamienić z rowerzystą pasami ruchu a na następnym przejściu ponownie się odmienić.
g
g
Dlatego są bus pasy bo dla wszystkich aut nie wystarczy miejsca w miastach. Myślenie że każdy wszedzie dojedzie bez korków samochodem i jeszcze zaparkuje to utopia. Dlatego wywala się auta z centrów miast, buduje buspasy, ścieżki rowerowe. Bo komunikavja zbiorowa i rowery to jedyna słuszna i rozsądna metoda jazdy po mieście. To proste i oczywiste. Trzeba się z tym pogodzić anie lamentowac ze buspas zabiera ulicę.
Dodaj ogłoszenie