Głębokie wykopy, szalunki, tony stali i ziemi. Wystarczy rzut oka na teren za budynkiem dworca, żeby zorientować się, że jesteśmy na placu budowy.
W miejscu dawnego peronu budowany jest nowy. Wykonawca szykuje teren pod tor i ustawia betonowe segmenty peronu. Stanie na nim szeroka stumetrowa wiata. Zamontowane zostaną ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi pasażerom odnalezienie swojego pociągu. Osobom niewidomym i niedowidzącym w poruszaniu się po stacji pomogą ścieżki naprowadzające. Z części nowych peronów już korzystają pasażerowie.
Zasadnicze prace przy ostatniej części nowego przejścia podziemnego już się zakończyły. Korytarz połącz peron nr 2 i budynek dworca. Gotowe są też 3 szyby dla wind oraz wyjścia z tunelu. Równocześnie na stacji budowana jest druga krawędź peronu nr 2, sąsiadującego z peronem przydworcowym. Po zakończeniu prac stacja Lublin Główny będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na czas budowy nowych peronów, ze względów bezpieczeństwa, na stacji wprowadzona została zmieniona organizacja dojść na perony. Droga jest oznakowana.
Dworzec ma być gotowy do marca 2021 r. Zmodernizowaną linią kolejową nr 7 pojedziemy do 2022 r. Wartość inwestycji to ponad 3,5 mld zł.
- Jezioro z Lubelskiego jednym z najczystszych w kraju. Zobacz
- Hołd Lublina dla „nieustraszonych rycerzy Polski”
- W Aqua Lublin wakacje pełną parą
- Dwa kółka na prąd odmieniły miejski krajobraz. Zobacz!
- Na zapomnianą ulicę na Starym Mieście wraca życie. Zobacz!
- Potężna nawałnica koło Zamościa. Wiatr przewracał budynki
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?