Przebudowa Racławickich bez odwołań. Ale ratusz umowę z wykonawcą robót podpisze pod koniec marca

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
fot. Łukasz Kaczanowski
To już pewne. Konsorcjum firm drogowych z Lubartowa i Lublina zajmie się przebudową Al. Racławickich oraz ulic Lipowej i Poniatowskiego. Umowę z wykonawcą ratusz planuje podpisać dopiero pod koniec marca. Kontrakt będzie opiewał na kwotę 104 mln zł. Przebudowa ma ruszyć w kwietniu.

Kolejny krok do wielkiej przebudowy śródmiejskich arterii drogowych zrobił lubelski ratusz. Chodzi o wybór wykonawcy robót. Będzie nim konsorcjum firm drogowych z Lubartowa i Lublina. Konsorcjum złożyło najniższą ofertę spośród uczestników przetargu, a ratusz wskazał jaką jako najkorzystniejszą. - Nikt nie złożył odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na przebudowę Al. Racławickich oraz ulic Poniatowskiego i Lipowej – mówi Mirosław Łuciuk, z-ca dyrektora ZDM ds. przygotowania inwestycji.

W skald konsorcjum wchodzą: Przedsiębiorstwo Robot Drogowych Lubartów oraz Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina. Będzie to najkosztowniejsza z inwestycji drogowych Lublina. Roboty pochłoną 103,89 mln zł.

- Umowę z wykonawcą planujemy podpisać pod koniec marca – zapowiada Łuciuk.

Dlaczego dopiero za miesiąc a nie „od ręki”? - Umowę możemy podpisać dopiero po zakończeniu tzw. kontroli uprzedniej przeprowadzonej przez Urząd Zamówień Publicznych - wyjaśnia Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

Kontrola sprawdzi poprawność procedur przetargowych. Jest ona obowiązkowa w przypadku inwestycji o dużej wartości.

Ratusz planuje, że przebudowa Al. Racławickich ruszy od kwietnia.

Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach. Pierwszy zakłada przebudowę Al. Racławickich wraz z Rondem Honorowych Krwiodawców (ok. 1860 metrów) i ul. Poniatowskiego (ok. 540 m). Drugi - przebudowę ul. Lipowej (ok. 680 m).

Zmiany będą ogromne. Na Al. Racławickich wymieniony ma być asfalt, skrajnie prawe pasy jezdni – w obu kierunkach – zmienią się w buspasy, powstanie ścieżka rowerowa (po obu stronach drogi). Inwestycja obejmie też przebudowę ul. Lipowej m.in. podobnie jak na Racławickich pojawią się tam buspasy oraz poszerzenie – do czterech pasów – ul. Poniatowskiego.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jaki termin na wykonanie umowy?

E
Ewa

Super, działać.

G
Gość

Narazie zbierają Drwali i ostrzą łańcuchy potem do dzieła hurtem drzewko za dzrzewkiem

G
Gość

Kiedy w ruch Piły

G
Gość

Nic do Lubartowa nie ma Ale litości te studzienki ciągle 5cm.w dół Zróbcie to solidnie Wiem że możecie. Pozdrawiam

K
Kokos
26 lutego, 12:45, Lubelak:

Bus pasy pojawia się dodatkowo jako skrajne pasy czy poprostu zabierze się ludziom pasy które są? Pseudo ekologia spowoduje ze przez korki spalanie bedzie jeszcze większe to samo imbecyle zrobiły na m.majdanka i muzyczne (tam autobus jedzie raz na 30 min). Rozumiem ze dofinansowanie z eu nakazuje takie rozwiązania? Bo jaki jest cel zwężenia głównej drogi w miescie? Myślicie ze ludzie nagle przesiada się z aut osobowych?

A co powiedzieć o umieszczaniu (nagle urywających się) pseudościeżek rowerowych na chodnikach? Lepiej żeby ich nie było. Dokąd nie było pseudościeżki rowerowej na Drodze Męczenników Majdanka urywającej się miejscami to jeździłęm całe dziesięć lat drogą i jakoś nikt nie miał do mnie o to pretensji. Teraz jeżdżę po prostu bocznymi ulicami byle to coś ominąc. Policja stoi i się gapi na tlum czekający na autobus na ścieżce rowerowej i cynicznie zbywa skargi stwierdzeniem że ma się dzwonek.

K
Kokos
26 lutego, 15:40, Gość:

Po co ścieżki rowerowe po dwóch stronach? Po to by więcej kasy wydać i wyciąć drzewa? Po co światła naprzeciwko Placu Teatralnego? Po to by więcej korków było?

Ścieżki rowerowe w obecnej formie (na chodniku) to po prostu instytucjonalizacja jazdy po chodniku, wręcz zmuszanie. Jedynym rozsądnym (i najbezpieczniejszym) rozwiązaniem w mieście jest pobocze rowerowe jak na Krochmalnej, Łęczyńskiej, Zamojskiej, Kalinowszczyźnie. Ale ci co umieją fikać na tylnym kole bez trzymanki nie ogarniają jazdy po ulicy, a tam jest miejsce pojazdu, jakim jest rower.

K
Kokos

Precz z buspasami, żaden buspas nie zmusi mnie do korzystania z zapchanego ĘPKA.

A ścieżka-śmieszka na chodniku to się nie liczy, zwłaszcza w okolicach przystanków gdzie bezmyślna gawiedź stoi "tylko na brzegu".

G
Gość

Po co ścieżki rowerowe po dwóch stronach? Po to by więcej kasy wydać i wyciąć drzewa? Po co światła naprzeciwko Placu Teatralnego? Po to by więcej korków było?

k
konrad

O ile w ścisłym centrum Lublina nie zacznie się stawiać drapaczy chmur to obecna przepustowość Racławickiej zupełnie wystarczy.

G
Gość

Jak w naszym mieście ma nie być korków jak zabiera się drugi pas dla autobusów i równoczesne zabiera się czyli ogranicza te autobusy. Czy to jest logiczne chyba nie ale ale myślenie nie jest mocną stroną decydujących tych lubelskich i tych unijnych. Remont jest bardzo potrzebny ale złe rozwiązania komunikacyjne już nie.

G
Gość

bardzo dobra wiadomość - wielu mieszkańców niecierpliwie wyczekuje tej inwestycji

S
Skandal!

dlaczego skrajnie prawe pasy jezdni – w obu kierunkach – zmienią się w buspasy?????? odejdzie jeden pas, bedą korki!!!! to jest skandal!!!!!

jak juz to zrobic dodatkowe buspasy

G
Gość
26 lutego, 12:06, Anka:

I po co te buspasy? Chodzi o to, aby część jezdni była przez 3/4 dnia nie do użytku? Przecież na Raclawickich nie ma korków. Tak samo nie ma ich na Lipowej. O ile tansza byłaby ta inwestycja bez tych buspasow? Ile drzew mniej trzeba by było wyciąć?

Uroda Raclawickich to drzewa!

Urodziwe jak twoja stara,fe

G
Gość

I jak w Warszawie bus pasy dla motocyklistów mam nadzieję,równajmy do mądrzejszych

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3