Przebudowa ronda przy Gali. Ruszają z pracami

    Przebudowa ronda przy Gali. Ruszają z pracami

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Przebudowa ronda przy Gali. Ruszają z pracami

    ©Anna Kurkiewicz/archiwum

    Najpierw burzenie kamienic, a później m.in. przebudowa ronda Lubelskiego Lipca’80, ul. Fabrycznej i mostu na Czerniejówce. Startuje inwestycja, która ma wszelkie cechy, aby stała się zmorą kierowców.
    Przebudowa ronda przy Gali. Ruszają z pracami

    ©Anna Kurkiewicz/archiwum

    Nieco ponad rok mają drogowcy na przebudowę ronda przy Gali oraz ulicy Fabrycznej. Roboty zaczną się w najbliższy poniedziałek. I od razu dadzą się we znaki kierowcom.

    Przebudowa zacznie się od wyburzeń.

    - Chodzi o trzy budynki między rzeką a rondem - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

    - W związku z czym zawężeniu ulegnie jezdnia ul. Fabrycznej w kierunku al. Unii Lubelskiej poprzez zamknięcie prawego pasa ruchu od ul. Bronowickiej do Galerii Gala (wraz z wjazdem) - informuje Jarosław Jakimiec, dyrektor oddziału Lublin PRD Lubartów.

    I dodaje: - Ruch pieszych będzie się odbywał po drugiej stronie ul. Fabrycznej.

    Wyburzenie to pierwsza faza inwestycji. PRD Lubartów nie informuje, ile potrwa. Nie wskazuje też kiedy przystąpi do prac związanych z przebudową dróg. I jakie utrudnienia będą im towarzyszyć. A te, patrząc na zakres robót, będą niemałe.

    Po przebudowie na rondo będzie można wjechać bezpośrednio jadąc od strony al. Piłsudskiego a nie jak obecnie korzystać jeszcze dodatkowo z krótkiego odcinka ul. 1 Maja.

    Wokół ronda pojawi się droga rowerowa. Ul. 1 Maja dalej pozostanie ślepa, ale powstanie na niej (w rejonie ronda) plac nawrotowy i miejsca parkingowe.

    Na Fabrycznej poszerzona ma być jezdnia. Ale to, co najbardziej da w kość kierowcom to przebudowa mostu na Czerniejówce.

    - Wykonawca będzie musiał przedstawić organizację ruchu dla tego etapu prac, która spełni warunki określone przez Zarząd Dróg i Mostów oraz Zarząd Transportu Miejskiego - przypomina Kieliszek.

    A ZDiM i ZTM od dawna mówią o tym, że w trakcie prac ul. Fabryczna ma być przejezdna. Jeśli nawet nie dla wszystkich aut to przynajmniej dla autobusów i trolejbusów. Inwestycja ma potrwać do października 2019 r. Jej koszt to 61 mln zł.

    POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:




    Zobacz też: Ostatnie chwile budynku hamowni Politechniki Lubelskiej




    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (29)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    odległości od samochodów

    Markoni (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Dlaczego w Lublinie samochody m.in. na rondzie stają za sobą ok. 2m. gdyby podjeżdżały 0,5 m. ruch byłby płynniejszy, czego kierowcy się boją?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co z tym zakrętem na Zamojskiej ????????????????????

    !!!!! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    q---wa ŻUK-u jak mam jeździć na 19' po takich wertepach ?????????????

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przebudowa ronda

    Jb. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Gdzie nie jechalam to tylko same ronda aż w glowie się kreci projektant ma naczole rondo i nic nie moze wymyslec a jadac w strone Mentowa to zamiast normalnej prostej drogi dla pieszych to fale...rozwiń całość

    Gdzie nie jechalam to tylko same ronda aż w glowie się kreci projektant ma naczole rondo i nic nie moze wymyslec a jadac w strone Mentowa to zamiast normalnej prostej drogi dla pieszych to fale dunaju tylko patrzec jak w zimie ludzie nogi będą łamać już nie mówię jak zle się chodzi co za projektanci?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zmorą?

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    Robiona jest po to, żeby właśnie kierowcom ulżyć. Artur o czym ty piszesz?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    odp

    odp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

    Czy coś z mostem na Melgiewskiej będzie robione, czy poczekamy jak się otworzy wewnętrzną obwodnicę? Tam chyba jest ograniczenie do 30.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    czyli będzie wiącej inwystycji deweloperskich

    * (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 19

    ....... i trzeba komunikację zrobić.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    gala

    b.k (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 10

    A ten remont nie pod gale ustawiony? Kiedys gala nie mogla wyburzyc tych kamienic bo stan prawny nieuregulowany, dlatego takiego potworka dziwnego zrobili. Teraz pewnie spec ustawa drogowa...rozwiń całość

    A ten remont nie pod gale ustawiony? Kiedys gala nie mogla wyburzyc tych kamienic bo stan prawny nieuregulowany, dlatego takiego potworka dziwnego zrobili. Teraz pewnie spec ustawa drogowa pozwolila na wyburzenie i gala dobuduje druga czesc. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O co chodzi z tym bizantyjskim remontem?

    inż. ruchu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 25

    Poprawić mosty, wylać nowy asfalt, a nie znowu robić rozpierduchę na 2 lata, żeby jacyś kolesie mogli zgarnąć grubą kasę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O co chodzi z tym bizantyjskim remontem?

    inż. ruchu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 24

    Poprawić mosty, wylać nowy asfalt, a nie znowu robić rozpierduchę na 2 lata, żeby jacyś kolesie mogli zgarnąć grubą kasę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lobby deweloperskie

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 24

    Nie oszukujmy się , inwestycje drogowe robione są tylko tam gdzie za chwile powstaną nowe obiekty budowane przez deweloperów. To jest po to aby zwiększyć atrakcyjność inwestycji. Tam gdzie nie ma...rozwiń całość

    Nie oszukujmy się , inwestycje drogowe robione są tylko tam gdzie za chwile powstaną nowe obiekty budowane przez deweloperów. To jest po to aby zwiększyć atrakcyjność inwestycji. Tam gdzie nie ma deweloperow pies z kulawą nogą nie zajrzy, a sa w Lublinie ruchliwe ulice gdzie pozostałości po asfalcie są chyba z przed wojny jeszcze. Tak więc tylko spodziewać się developerskich inwestycji w okolicy. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    uwaga płatny troll z hodowli Kaczyńskiego

    uwaga płatny troll z hodowli Kaczyńskiego (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 28 / 20

    uwaga płatny troll z hodowli Kaczyńskiego


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    uwaga płatny troll z hodowli Kaczyńskiego

    powolniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 19

    odezwał się darmowy troll z hodowli deweloperów

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY