Przebudowa ronda przy Gali. Ruszają z pracami

Artur Jurkowski
Anna Kurkiewicz/archiwum
Najpierw burzenie kamienic, a później m.in. przebudowa ronda Lubelskiego Lipca’80, ul. Fabrycznej i mostu na Czerniejówce. Startuje inwestycja, która ma wszelkie cechy, aby stała się zmorą kierowców.

Nieco ponad rok mają drogowcy na przebudowę ronda przy Gali oraz ulicy Fabrycznej. Roboty zaczną się w najbliższy poniedziałek. I od razu dadzą się we znaki kierowcom.

Przebudowa zacznie się od wyburzeń.

- Chodzi o trzy budynki między rzeką a rondem - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

- W związku z czym zawężeniu ulegnie jezdnia ul. Fabrycznej w kierunku al. Unii Lubelskiej poprzez zamknięcie prawego pasa ruchu od ul. Bronowickiej do Galerii Gala (wraz z wjazdem) - informuje Jarosław Jakimiec, dyrektor oddziału Lublin PRD Lubartów.

I dodaje: - Ruch pieszych będzie się odbywał po drugiej stronie ul. Fabrycznej.

Wyburzenie to pierwsza faza inwestycji. PRD Lubartów nie informuje, ile potrwa. Nie wskazuje też kiedy przystąpi do prac związanych z przebudową dróg. I jakie utrudnienia będą im towarzyszyć. A te, patrząc na zakres robót, będą niemałe.

Po przebudowie na rondo będzie można wjechać bezpośrednio jadąc od strony al. Piłsudskiego a nie jak obecnie korzystać jeszcze dodatkowo z krótkiego odcinka ul. 1 Maja.

Wokół ronda pojawi się droga rowerowa. Ul. 1 Maja dalej pozostanie ślepa, ale powstanie na niej (w rejonie ronda) plac nawrotowy i miejsca parkingowe.

Na Fabrycznej poszerzona ma być jezdnia. Ale to, co najbardziej da w kość kierowcom to przebudowa mostu na Czerniejówce.

- Wykonawca będzie musiał przedstawić organizację ruchu dla tego etapu prac, która spełni warunki określone przez Zarząd Dróg i Mostów oraz Zarząd Transportu Miejskiego - przypomina Kieliszek.

A ZDiM i ZTM od dawna mówią o tym, że w trakcie prac ul. Fabryczna ma być przejezdna. Jeśli nawet nie dla wszystkich aut to przynajmniej dla autobusów i trolejbusów. Inwestycja ma potrwać do października 2019 r. Jej koszt to 61 mln zł.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz też: Ostatnie chwile budynku hamowni Politechniki Lubelskiej

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Markoni

Dlaczego w Lublinie samochody m.in. na rondzie stają za sobą ok. 2m. gdyby podjeżdżały 0,5 m. ruch byłby płynniejszy, czego kierowcy się boją?

m
monika

ale tak powinny być zaplanowane, aby nie paraliżować dojazdów do pracy. Większość remontów jest po jednej stronie Lublina. Fakt, zaniedbanej od lat, ale jednak jak zamknie się najważniejsze połączenia z innymi dzielnicami to do pracy jeszcze trochę, a będziemy jeździć nie 40 min, a półtorej godziny.

J
Jb.

Gdzie nie jechalam to tylko same ronda aż w glowie się kreci projektant ma naczole rondo i nic nie moze wymyslec a jadac w strone Mentowa to zamiast normalnej prostej drogi dla pieszych to fale dunaju tylko patrzec jak w zimie ludzie nogi będą łamać już nie mówię jak zle się chodzi co za projektanci?

m
mieszkaniec

Robiona jest po to, żeby właśnie kierowcom ulżyć. Artur o czym ty piszesz?

o
odp

Czy coś z mostem na Melgiewskiej będzie robione, czy poczekamy jak się otworzy wewnętrzną obwodnicę? Tam chyba jest ograniczenie do 30.

*

....... i trzeba komunikację zrobić.

t
trzeżwy

kolejny wpis darmowego trolla - miłośnika żałosnego żuczka. Kolejna kiełbasa wyborcza. Poprzednia kiełbaska- tor rowerowy już nieczynny.

p
powolniak

odezwał się darmowy troll z hodowli deweloperów

b
b.k

A ten remont nie pod gale ustawiony? Kiedys gala nie mogla wyburzyc tych kamienic bo stan prawny nieuregulowany, dlatego takiego potworka dziwnego zrobili. Teraz pewnie spec ustawa drogowa pozwolila na wyburzenie i gala dobuduje druga czesc.

f
f

Zamojska ? to w ogóle jak tam jestem to czuję się jak w latach 80

i
inż. ruchu

Poprawić mosty, wylać nowy asfalt, a nie znowu robić rozpierduchę na 2 lata, żeby jacyś kolesie mogli zgarnąć grubą kasę.

i
inż. ruchu

Poprawić mosty, wylać nowy asfalt, a nie znowu robić rozpierduchę na 2 lata, żeby jacyś kolesie mogli zgarnąć grubą kasę.

G
Gość

uwaga płatny troll z hodowli Kaczyńskiego

j
ja

Nie oszukujmy się , inwestycje drogowe robione są tylko tam gdzie za chwile powstaną nowe obiekty budowane przez deweloperów. To jest po to aby zwiększyć atrakcyjność inwestycji. Tam gdzie nie ma deweloperow pies z kulawą nogą nie zajrzy, a sa w Lublinie ruchliwe ulice gdzie pozostałości po asfalcie są chyba z przed wojny jeszcze. Tak więc tylko spodziewać się developerskich inwestycji w okolicy.

z
ztu

Most na czerniejówce ??? Chyba kładka , tam wystarczy położyć gotowe betonowe płyty i juz mamy nowy most. I teraz jak ma się to co wchodzi w zakres tej inwestycji do jej kosztu? Za 60 mln można postawić 120 domów a nie wylać trochę asfaltu i położyć troche kostki

Dodaj ogłoszenie