reklama

Przebudowa ronda przy Gali w Lublinie. Rowerzyści: Brakuje dosłownie 330 metrów ścieżki

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Zaktualizowano 
Al. Zygmuntowskie. Ścieżka od strony przebudowywanego ronda nagle natrafia na murek i trzeba zjechać na jezdnię<br>
Al. Zygmuntowskie. Ścieżka od strony przebudowywanego ronda nagle natrafia na murek i trzeba zjechać na jezdnię Lublinrowerem/facebook
Porozumienie Rowerowe wytyka władzom miasta, że planując wielki remont nie pomyślały o połączeniu nowej ścieżki ze starą.

Zastrzeżenia są do przebudowywanego ronda przy Gali i połączonych z nim ulic. Chodzi dokładnie o ścieżkę rowerową.

- Może nie jest to najważniejszy temat przy tej inwestycji, ale pokazuje jak tworzona jest sieć dróg dla rowerów. Od lat zwracamy uwagę, że nie są one budowane kompleksowo i powstają przerwy między odcinkami - mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.

Czytaj także

Teraz wygląda to tak, że jadąc od strony Mostu Kultury ścieżką rowerową można skręcić w Al. Zygmuntowskie. Tam powstała ścieżka, ale już na wysokości hali MOSiR się urywa i należy zjechać na jezdnię. Po drugiej strony jezdni (w kierunku ronda) na mniej więcej tej samej wysokości ścieżka się zaczyna i zjeżdża się z niej z jezdni.

- Brakuje dosłownie 330 metrów infrastruktury rowerowej by połączyć ją ze ścieżką na Piłsudskiego, wzdłuż Parku Ludowego - dodaje Kowalik, a jego wpis na ten temat na Facebooku ma sporo komentarzy:

„Kto to wymyślił? Skoro robiony był remont całej ulicy, to w czym był problem żeby wzdłuż ulicy chociaż po jednej stronie umieścić ścieżkę rowerową? Przecież to jest paranoja ujmując to bardzo delikatnie” - pisze jeden z komentujących.

Czytaj także

Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza odpowiada: - Zadanie obejmowało przebudowę Ronda Lubelskiego Lipca 80’ wraz z fragmentami ulic wlotowych i częścią ul. Fabrycznej. Al. Zygmuntowskie zostały przebudowane jedynie na odcinku ok. 300 metrów. Również drogi rowerowe zostały wybudowane jedynie w obrębie prowadzonej inwestycji.

Nie jest jednak powiedziane, że ścieżki w tym rejonie już nigdy się nie połączą. Jędrek zapewnia, że miasto dąży do powiększania sieci ścieżek rowerowych i „sukcesywnie łączy już wybudowane ścieżki w jedną spójną sieć”

- Jest to realizowane przede wszystkim w ramach nowych inwestycji drogowych. Dalsza nitka ścieżki byłaby w tym rejonie możliwa przy okazji przebudowy Al. Zygmuntowskich, na chwilę obecną inwestycja nie jest zaplanowana do realizacji w najbliższym czasie - mówi urzędnik, ale konkretnych terminów nie podaje.

Czytaj także

Kowalik zaznacza, że nie każda nowa ulica tak wygląda pod kątem ścieżek.

- Na przykład względnie dobrze została rozwiązana sprawa ścieżki na ul. Wyścigowej, która łączy się z tą na ulicy Wrotkowskiej - mówi ale też dodaje: - Z drugiej strony problem powstał na Drodze Męczenników Majdanka, gdzie niedawno wymalowane zostały bus pasy.

Nie na całej długości są ścieżki a bus pas sprawił, że zgodnie z przepisami rowerzysta nie może nim jechać. - To oznacza, że musi jechać środkowym pasem jezdni - dodaje Kowalik.

I jeszcze jedno. Przy Gali ustawiono właśnie stację napraw rowerów.

Czytaj także

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
7 listopada, 0:49, Kokos:

Musi jechać środkowym pasem! Dramat! Straszne! Lepiej pewnie znów podzielić chodnik na dwie części, z tą rowerową na którą ciągle wchodzą piesi, co? Jak ćmoku się boisz jechać w dół środkowym pasem, to mogę ci rozdeptać twój srowerek. Lublin to nie Kupa-haga ani Kupamsterdam.

Ale miejmy nadzieję że będzie. Lublin zalał potop burakowozów z prowincji z 500 i krzyczą że ciasno, że korki. Ano ciasno, a jak bu było ciasno gdyby co drugi rowerzysta wsiadł jednak z powrotem do swojego samochodu. W interesie każdego kierowcy jest aby DDR były, bo wtedy coraz wiecej kierowców zdecyduje się na rower zamiast stania w korku

G
Gość
7 listopada, 07:44, Gość:

Kowalik oprotestował też decyzję środowiskową dotyczącą budowy nowego dworca metropolitalnego ! On wszystko oprotestowuje i nic jemu się nie podoba. Kto to jest ?

Pieniacz.

M
M
6 listopada, 21:02, Gość:

rowerzyści - najbardziej roszczeniowa grupa, wiecznie im coś nie pasuje

7 listopada, 9:08, gdg:

Nie prawda. Tą grupą są kierowcy. Robią bus-pas - zabierajom, niszczom świętą przepustowość. Jak jest wszystko dla kierowców - wszystkie pasy jezdni parkowanie na całych chodnikach to jest fajnie. Jak tylko ktoś zwróci uwagę, że chodniki nie są od parkowania, a bus-pasy się należą stojącym w korkach autobusom top jest ZAMACH

Za ścieżki placa kierowcy w paliwie.moze rowerzyści zaczna placic i wtedy wymagac?

G
Gość

Taaak, produkuje sie ścieżki rowerowe bez zdrowego rozsądku, przykład ulica Jasna boczna Wieniawskiej, jest pas dla rowerów na którym samochodziarze zrobili sobie parking, są robione ścieżki bez normalnego połączenia z dalszym odcinkiem jedzie się ścieżką która nagle się kończy i trzeba wjeżdżać pod samochody, a nie każdy rowerzysta marzy o tym by poruszać sie miedzy samochodami, więc jak matoły planujące ścieżki się czują robiąc takie wygłupy.? Czy matoły planujące takie buble komunikacyjne chcieli by jeździć row2erami miedzy samochodami? Sądzę że nie bardzo.

g
gdg
6 listopada, 21:02, Gość:

rowerzyści - najbardziej roszczeniowa grupa, wiecznie im coś nie pasuje

Nie prawda. Tą grupą są kierowcy. Robią bus-pas - zabierajom, niszczom świętą przepustowość. Jak jest wszystko dla kierowców - wszystkie pasy jezdni parkowanie na całych chodnikach to jest fajnie. Jak tylko ktoś zwróci uwagę, że chodniki nie są od parkowania, a bus-pasy się należą stojącym w korkach autobusom top jest ZAMACH

G
Gość

Kowalik oprotestował też decyzję środowiskową dotyczącą budowy nowego dworca metropolitalnego ! On wszystko oprotestowuje i nic jemu się nie podoba. Kto to jest ?

G
Gość

Jaki gospadarz takie porządki

W
Wujek mike

Kierowcy- glaby nierozumiace, ze kazdy rowerzysta to mniejsze korki dla kierowcow

G
Gygygy

Rowerzystom naleza sie autostrady.

G
Gość

rowerzyści - najbardziej roszczeniowa grupa, wiecznie im coś nie pasuje

G
Gość

Jak ten biedny Kowalik żył za poprzednich prezydentów, gdy ścieżek rowerowych w ogóle praktycznie nie było?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3