Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudują przystanki komunikacji miejskiej w Lublinie. Sprawdź, które są na liście

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski/zdjęcie ilustracyjne
Cel jest prosty: zachęcić większą liczbę osób do korzystania z komunikacji zbiorowej. Jak? M.in. dostosowując przystanki do potrzeb pasażerów. W piątek miasto dowiedziało się ile może wydać na przebudowę sześciu zespołów przystanków m.in. przy rondzie Dmowskiego i dworcu PKP.

63 mln zł chce wydać ratusz aby zachęcić do korzystania z komunikacji zbiorowej a jednocześnie skłonić do rezygnacji z podróżowania po Lublinie prywatnymi samochodami.

Ratusz zaczął pierwszy etap tego projektu. Chodzi o budowę zespołów przystankowych.

Ma ich być sześć:

  • przy ul. Związkowej,
  • na Poczekajce,
  • w rejonie ronda Dmowskiego,
  • przy ul. Mickiewicza,
  • przy dworcu PKP,
  • przy ul. Turystycznej.

W piątek miasto dowiedziało się ile będzie musiał wydać na ten cel. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy. PRD Lubartów chciałoby dostać za prace 11 mln zł, Strabag – 10,6 mln zł. To więcej niż jest skłonny wydać ratusz. Miasto na prace wstępnie przeznaczyło 8,8 mln zł.

- Oferty zostaną obecnie sprawdzone pod względem ich poprawności formalnej. Przeanalizowane zostaną też kosztorysy przedstawione przez oferentów – tłumaczył Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Miasto na wykonanie robót daje czas do końca września 2020 r. – To miejsca integrujące różne środki transportu z których korzystają pasażerowie – wyjaśniał Kieliszek.

Inwestycja to element dużego projektu komunikacyjnego lubelskiego ratusza. Jego wartość jest szacowana na 63,3 mln zł, w tym 36,1 mln zł będzie stanowić wsparcie to funduszy unijnych.

– Chodzi o zmianę nawyków transportowych wśród mieszkańców. Chcemy zachęcić ich do korzystania z transportu publicznego – tłumaczył Kieliszek.

Projekt obejmuje trzy podstawowe elementy. Budowę zespołów przystanków. – Mają na nich być nowe wiaty, nowe perony, stojaki na rowery – przypominał Kieliszek.

Kolejnym są tzw. „węzły przesiadkowe”, czyli miejsc, gdzie będzie można zaparkować własne auto i przesiąść z prywatnego auta do komunikacji zbiorowej. Powstaną m.in. przy Drodze Męczenników Majdanka – 44 pojazdy, Kraśnickiej – 36 oraz przy ul. Żeglarskiej – 31. Ostatnim „składnikiem” jest przebudowa ul. Wygodnej. – Przetargi na te dwa ostatnie elementy projektu ogłosimy w trzecim kwartale 2019 r. – zapowiedział Kieliszek.

W ub. roku z komunikacji miejskiej w Lublinie skorzystało blisko 132 mln pasażerów. W 2010 roku autobusy i trolejbusy przewiozły 86,3 mln osób.

Ostatnią część składową projektu jest modernizacja ul. Wygodnej. W ub. roku z komunikacji miejskiej w Lublinie skorzystało blisko 132 mln pasażerów. W 2010 roku autobusy i trolejbusy przewiozły 86,3 mln osób.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski