63 mln zł chce wydać ratusz aby zachęcić do korzystania z komunikacji zbiorowej a jednocześnie skłonić do rezygnacji z podróżowania po Lublinie prywatnymi samochodami.
Ratusz zaczął pierwszy etap tego projektu. Chodzi o budowę zespołów przystankowych.
Ma ich być sześć:
- przy ul. Związkowej,
- na Poczekajce,
- w rejonie ronda Dmowskiego,
- przy ul. Mickiewicza,
- przy dworcu PKP,
- przy ul. Turystycznej.
W piątek miasto dowiedziało się ile będzie musiał wydać na ten cel. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy. PRD Lubartów chciałoby dostać za prace 11 mln zł, Strabag – 10,6 mln zł. To więcej niż jest skłonny wydać ratusz. Miasto na prace wstępnie przeznaczyło 8,8 mln zł.
- Oferty zostaną obecnie sprawdzone pod względem ich poprawności formalnej. Przeanalizowane zostaną też kosztorysy przedstawione przez oferentów – tłumaczył Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
Miasto na wykonanie robót daje czas do końca września 2020 r. – To miejsca integrujące różne środki transportu z których korzystają pasażerowie – wyjaśniał Kieliszek.
Inwestycja to element dużego projektu komunikacyjnego lubelskiego ratusza. Jego wartość jest szacowana na 63,3 mln zł, w tym 36,1 mln zł będzie stanowić wsparcie to funduszy unijnych.
– Chodzi o zmianę nawyków transportowych wśród mieszkańców. Chcemy zachęcić ich do korzystania z transportu publicznego – tłumaczył Kieliszek.
Projekt obejmuje trzy podstawowe elementy. Budowę zespołów przystanków. – Mają na nich być nowe wiaty, nowe perony, stojaki na rowery – przypominał Kieliszek.
Kolejnym są tzw. „węzły przesiadkowe”, czyli miejsc, gdzie będzie można zaparkować własne auto i przesiąść z prywatnego auta do komunikacji zbiorowej. Powstaną m.in. przy Drodze Męczenników Majdanka – 44 pojazdy, Kraśnickiej – 36 oraz przy ul. Żeglarskiej – 31. Ostatnim „składnikiem” jest przebudowa ul. Wygodnej. – Przetargi na te dwa ostatnie elementy projektu ogłosimy w trzecim kwartale 2019 r. – zapowiedział Kieliszek.
W ub. roku z komunikacji miejskiej w Lublinie skorzystało blisko 132 mln pasażerów. W 2010 roku autobusy i trolejbusy przewiozły 86,3 mln osób.
Ostatnią część składową projektu jest modernizacja ul. Wygodnej. W ub. roku z komunikacji miejskiej w Lublinie skorzystało blisko 132 mln pasażerów. W 2010 roku autobusy i trolejbusy przewiozły 86,3 mln osób.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?