reklama

Przebudują przystanki komunikacji miejskiej w Lublinie. Sprawdź, które są na liście

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Łukasz Kaczanowski/zdjęcie ilustracyjne
Cel jest prosty: zachęcić większą liczbę osób do korzystania z komunikacji zbiorowej. Jak? M.in. dostosowując przystanki do potrzeb pasażerów. W piątek miasto dowiedziało się ile może wydać na przebudowę sześciu zespołów przystanków m.in. przy rondzie Dmowskiego i dworcu PKP.

63 mln zł chce wydać ratusz aby zachęcić do korzystania z komunikacji zbiorowej a jednocześnie skłonić do rezygnacji z podróżowania po Lublinie prywatnymi samochodami.

Ratusz zaczął pierwszy etap tego projektu. Chodzi o budowę zespołów przystankowych.

Ma ich być sześć:

  • przy ul. Związkowej,
  • na Poczekajce,
  • w rejonie ronda Dmowskiego,
  • przy ul. Mickiewicza,
  • przy dworcu PKP,
  • przy ul. Turystycznej.

W piątek miasto dowiedziało się ile będzie musiał wydać na ten cel. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy. PRD Lubartów chciałoby dostać za prace 11 mln zł, Strabag – 10,6 mln zł. To więcej niż jest skłonny wydać ratusz. Miasto na prace wstępnie przeznaczyło 8,8 mln zł.

- Oferty zostaną obecnie sprawdzone pod względem ich poprawności formalnej. Przeanalizowane zostaną też kosztorysy przedstawione przez oferentów – tłumaczył Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Miasto na wykonanie robót daje czas do końca września 2020 r. – To miejsca integrujące różne środki transportu z których korzystają pasażerowie – wyjaśniał Kieliszek.

Inwestycja to element dużego projektu komunikacyjnego lubelskiego ratusza. Jego wartość jest szacowana na 63,3 mln zł, w tym 36,1 mln zł będzie stanowić wsparcie to funduszy unijnych.

– Chodzi o zmianę nawyków transportowych wśród mieszkańców. Chcemy zachęcić ich do korzystania z transportu publicznego – tłumaczył Kieliszek.

Projekt obejmuje trzy podstawowe elementy. Budowę zespołów przystanków. – Mają na nich być nowe wiaty, nowe perony, stojaki na rowery – przypominał Kieliszek.

Kolejnym są tzw. „węzły przesiadkowe”, czyli miejsc, gdzie będzie można zaparkować własne auto i przesiąść z prywatnego auta do komunikacji zbiorowej. Powstaną m.in. przy Drodze Męczenników Majdanka – 44 pojazdy, Kraśnickiej – 36 oraz przy ul. Żeglarskiej – 31. Ostatnim „składnikiem” jest przebudowa ul. Wygodnej. – Przetargi na te dwa ostatnie elementy projektu ogłosimy w trzecim kwartale 2019 r. – zapowiedział Kieliszek.

W ub. roku z komunikacji miejskiej w Lublinie skorzystało blisko 132 mln pasażerów. W 2010 roku autobusy i trolejbusy przewiozły 86,3 mln osób.

Ostatnią część składową projektu jest modernizacja ul. Wygodnej. W ub. roku z komunikacji miejskiej w Lublinie skorzystało blisko 132 mln pasażerów. W 2010 roku autobusy i trolejbusy przewiozły 86,3 mln osób.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 33

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

PRD Lubartów? Obok jest artykuł jak wykonali szosę w Krężnicy Jarej.

Zobaczcie zdjęcia.

G
Gość

Wielkość parkingów w centrach przesiadkowych to istna kpina. One powinny być przynajmniej 4-5 razy większe. I bezpłatne tylko dla tych co mają bilety miesięczne. Plus doprowadzone bus pasy tak aby faktycznie autobusy ruszające z tych centrów przesiadkowych faktycznie jechały szybciej od samochodów.

G
Gość

A na felinie przecież mieszkańcy muszę iść prawie 1 km do przystanka a utrudnia to starszym ludziom i osobom niepełnosprawnych

J
Jak to U Zuka

Po co nam koleje wiaty dla koni gdzie nie można usiąść ani schować się przed deszczem i która to już z kolei przebudowa tych przystanków i zawsze nie udana ci co to projektują powini za karę miesiąc pod taką wiata stac i moknac. Z resztą ktoś znowu się oblowi ręką rękę myje jak to u Zuka

G
Gość
2019-07-13T06:20:06 02:00, Gość:

A wystarczyło obniżyć ceny biletów ! Odwołać Żuka !

Prawda. Skoro miasto ma pieniądze, bo dzieci szkolne jeżdżą za free(a przecież otrzymują 500 i 300 na wyprawkę do szkoły), to obniżmy ceny biletów MPK wszystkim. Zachęcimy wtedy ludzi do jazdy MPK.

G
Gość
2019-07-12T20:08:13 02:00, Gość:

Dotychczasowe przystani są niestety niewydarzone. Są wąskie i jak deszcz czy śnieg zacina wszytko leci na czekających na przystanku. Druga sprawa to przezroczyste daszkiprzez które w lecie niemiłosiernie pali slonce

2019-07-12T22:03:19 02:00, Taka sobie:

Zgadzam się. To już stare przystanki były lepsze, bo w tych nowych same dziury. Nie wiem dla kogo one są, bo na pewno nie dla pasażerów, którzy muszą na nich czekać. Żyjemy w kraju zmiennej pogody i trzeba brać to pod uwagę, a nie wydawać kasę na byle co.

Przystanki nie są dla pasażerów. Są po to, aby miasto godnie się prezentowałow, a że pasażer nie ma osłony przed deszczem to nie ważne.

G
Gość
2019-07-12T19:37:15 02:00, Janina tkanina:

Ale to nie przystanki decydują czy ktoś chce jeździć autobusem tylko dobrze rozpisana siatka połączeń i sensowne rozkłady. Autobusy przyjeżdżają stadami a potem 20 minut nic albo linie turystyczne jeżdżące przez całe światy i powiaty (czyt. 39)

2019-07-13T07:43:52 02:00, Edwatf:

Jeśli autobusy będą jeździć w niedzielę co 50 minut to napewno zdobędą więcej pasazerow

W niedzielę? To nic. Ja, kończąc drugą zmianę w okresie wakacyjnym w dni powszednie mam autobus 44 co godzinę.

G
Gość
2019-07-12T21:21:29 02:00, anka:

Już zmarnowano miliony złotych na zieloną falę, a teraz marnowanie pieniędzy na nowe przystanki. Większej bzdury jak to, że przebudowane przystanki zwiększą liczbę podróżnych to nie słyszałam. Człowieku, jak mam się tłuc autobusem z jednego końca na drugi, nosić siatki, uważać na dziecko, aby nie weszło na ścieżkę rowerową i stać/siedzieć i czekać na MPK, a czasami się jeszcze przesiadać to żaden przystanek nie zmieni faktu, iż samochodem zrobię to wszystko sprawniej, wygodniej i często szybciej, pomimo, że nie wolno mi jechać pustym buspasem.

2019-07-12T22:40:18 02:00, set:

jak sie chce cztery litery wozic samochodem to nie placzcie ze taaaakie korki na miescie, korki same sie nie robią!!

Zapomniano dodać do tych czterech liter kg z warzywniaka, kg wody w zgrzewce, ostrożnie z jaja i itd... Widzi się tylko na siedzeniu, ale w bagażniku nie. O tym nikt nie myśli, że wystarczy, jak to wszystko przytacham na górę z samochodu i dodam, że nie jestem upasiona.

M
Makam

Kierowcy często zartuja z pasażerów. Jeśli mam przesiadke, bo w rozkładzie jest, że na danym przystanku będę minute przed odjazdem mego następnego autobusu, a w rzeczywistości wysiadam, a mój nr, do którego miałam przesiadke właśnie odjezdza

M
Mają rozmach i logikę

Pomysly z księżyca, jak i kwoty

E
Edwatf
2019-07-12T19:37:15 02:00, Janina tkanina:

Ale to nie przystanki decydują czy ktoś chce jeździć autobusem tylko dobrze rozpisana siatka połączeń i sensowne rozkłady. Autobusy przyjeżdżają stadami a potem 20 minut nic albo linie turystyczne jeżdżące przez całe światy i powiaty (czyt. 39)

Jeśli autobusy będą jeździć w niedzielę co 50 minut to napewno zdobędą więcej pasazerow

G
Gość

Wystarczy obnizyc ceny biletów i dopilnowac, zeby autobusy jezdzily dokladnie według rozkładów i ludzie beda z mpk korzystac. Zuk jest dosc dziwny powiedzialabym jesli mysli, ze przebudowac 4 przystankow skloni ludzi do korzystania z publicznej komunikacji. Ale tak by the way wszyscy wiemy z zukiem na czele, ze nie o przystanki tu chodzi a jak nie wiadomo o co chodzi TO WIADOMO O CO CHODZI.

G
Gość

A wystarczyło obniżyć ceny biletów ! Odwołać Żuka !

x
xxxxxx
2019-07-12T19:18:50 02:00, lubelak:

A może by posłuchać ludzi? Czy oni w ogóle chcą jeździć autobusami? No ale po co, przecież bydło ma się słuchać panów...

jak nie chcesz jezdzic autobusami to powodzenia.... w korkach na miescie

s
set
2019-07-12T21:21:29 02:00, anka:

Już zmarnowano miliony złotych na zieloną falę, a teraz marnowanie pieniędzy na nowe przystanki. Większej bzdury jak to, że przebudowane przystanki zwiększą liczbę podróżnych to nie słyszałam. Człowieku, jak mam się tłuc autobusem z jednego końca na drugi, nosić siatki, uważać na dziecko, aby nie weszło na ścieżkę rowerową i stać/siedzieć i czekać na MPK, a czasami się jeszcze przesiadać to żaden przystanek nie zmieni faktu, iż samochodem zrobię to wszystko sprawniej, wygodniej i często szybciej, pomimo, że nie wolno mi jechać pustym buspasem.

jak sie chce cztery litery wozic samochodem to nie placzcie ze taaaakie korki na miescie, korki same sie nie robią!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3