Przedłuża się remont dworca i wiaduktów w Lublinie. Wszystko przez zimę i pandemię. Zobacz zdjęcia

Małgorzata Genca
Małgorzata Genca
Aleksandra Dunajska-Minkiewicz
Aleksandra Dunajska-Minkiewicz
Remonty dworca i wiaduktów w Lublinie miały się zakończyć w marcu, ale prace się przedłużą. PKP PLK zapowiada, że roboty potrwają do czerwca.

Prace na dworcu PKP w Lublinie nadal trwają. W przejściu podziemnym układane są m.in. granitowe okładziny. – Prace prowadzone są tak, że podróżni mogą bezpiecznie korzystać z podziemnej trasy – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Roboty trwają jeszcze na pierwszym peronie. Na pozostałych już się zakończyły. Pasażerowie mogą korzystać z trzech zadaszonych peronów.

– Wszystkie perony na stacji Lublin Główny są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Jasne oświetlenie zapewnia bezpieczny dostęp do wagonów także po zmroku. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mają zapewniony dostęp na perony dzięki windom – zachwala efekty prac Mirosław Siemieniec. I dodaje: – Zakończenie prac na stacji Lublin Główny planowane jest w czerwcu br. – zapowiada.

Co z wiaduktami?

Od 2018 roku PKP PLK remontuje też wiadukty nad ulicami Janowską, Diamentową oraz Drogą Męczenników Majdanka. Deklarowany termin zakończenia prac był już kilkakrotnie przesuwany. We wrześniu ub. r. spółka informowała, że będzie to marzec 2021 r.

W tym roku kolej wystąpiła do ratusza o wydłużenie terminu w którym, w związku z wykonywanymi pracami w okolicy wiaduktów, obowiązuje czasowa organizacja ruchu. Oznacza to, że dłużej potrwają związane z remontami utrudnienia dla kierowców. Miasto zgodziło się przesunąć termin na koniec lipca.

Mirosław Siemieniec zapowiada zaś, że  modernizacja wszystkich obiektów inżynieryjnych w Lublinie zakończy się do połowy czerwca. Skąd opóźnienie?

– Wykonawca uzasadnił zmianę terminu zakończenia prac przy wiaduktach kolejowych trudnymi warunkami zimowymi, które ograniczyły możliwości wykonywania robót według założonej technologii – wyjaśnia Mirosław Siemieniec. I dodaje, że zaważyły także problemy z dostawami materiałów, na co miała wpływ sytuacja epidemiczna.

Wielki remont

Wszystkie wymienione prace to element wielkiego remontu linii kolejowej nr 7 między Lublinem a Warszawą, który rozpoczął się na początku 2017 roku. Miał potrwać dwa lata, ale włoska firma Astaldi budująca jeden z odcinków trasy, z powodu problemów finansowych zeszła z placu budowy. Jako ostateczny termin zakończenia wszystkich prac PKP PLK podaje rok 2022. Koszt prac to 3,5 mld zł (2,9 mld to pieniądze z UE).

25 milionów na mosty

PKP PLK zapowiada kolejne remonty. W ciągu dwóch lat spółka przeznaczy 25 mln zł na odnowienie kolejowych mostów na Lubelszczyźnie. Część prac już wykonano. Chodzi o warte w sumie blisko 6 mln zł remonty mostów na Giełczwi w Biskupicach, Huczwie w Werbkowicach i Bystrzycy w okolicy Łukowa.

– W tym roku wyremontowany ma być m.in. most w Biłgoraju nad rzeką Biała Łada na odcinku Zwierzyniec–Stalowa Wola, most graniczny w Dorohusku, przeprawa w Rykach nad rzeką Zalesianką na odcinku Łuków–Radom i w Krasnymstawie nad rzeką Wojsławką na odcinku Rejowiec–Hrebenne – wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Te prace mają kosztować w sumie około 19 mln zł.

W restauracji zapłacimy więcej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie