Honda chwali się na razie dwiema premierami. Nowym designem, rozwiązaniami technicznymi i nową, sportową odmianą w gamie hondy civic oraz gruntownie przeprojektowaną i unowocześnioną hondą CR-V 2015.
Na początek civic. W europejskiej gamie modelu civic debiutuje nowa odmiana o nazwie Sport. To bazujące na wersji hatchback auto wyposażone jest w 142-konny silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra lub jednostkę wysokoprężną o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM.
Civic Sport wyróżnia się tylnym spoilerem polakierowanym w kolorze nadwozia oraz zarezerwowanymi wyłącznie dla tej wersji, 17-calowymi obręczami aluminiowymi. Co więcej, nawiązuje on stylizacyjnie do civic Type R. Auto otrzymało przedni zderzak z wlotem powietrza oraz czarną podsufitkę w kabinie pasażerskiej. Wszystkie modele civica z rocznika 2015, w standardowej wersji wyposażone są w system aktywnego hamowania w ruchu miejskim City, Brake Active System (CTBA). Ma on zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji przy małych prędkościach, przy wykorzystaniu czujnika laserowego skanującego drogę przed pojazdem. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system CTBA automatycznie przyhamowuje pojazd. Działa on przy niskich prędkościach jazdy (poniżej 30 km/h).
A co proponuje nowa wersja hondy CR-V. CR-V otrzymała nowe elementy stylistyczne oraz została wyposażona w zmodernizowane silniki i nowe rozwiązania techniczne. Największe zmiany stylistyczne znajdziemy w przedniej części nadwozia. Przeprojektowano tu reflektory, które łączą się z nową osłoną chłodnicy, a nowy kształt zderzaka i osłony podzderzakowej optycznie poszerza nadwozie modelu i obniża jego środek ciężkości, podkreślając dużą stabilność auta. Z kolei w tylnym pasie nadwozia znalazły się nowe lampy zespolone LED, dodające mu trójwymiarowego wyglądu. Projektanci dążyli też do stworzenia bardziej oryginalnego i zarazem funkcjonalnego wnętrza przedziału pasażerskiego w popularnym SUV-ie Hondy. W tym celu przeprojektowali chromowaną listwę, która zdobi całą szerokość wnętrza, a na najważniejszych jego powierzchniach zastosowali wysokogatunkowe materiały wykończeniowe. Komfort pasażerów dodatkowo poprawia przesuwany o 60 mm w przód i w tył podłokietnik.
W napędzie nowego modelu znajdziemy też nowości. CR-V z napędem na cztery koła została wyposażona w silnik wysokoprężny o podwyższonej mocy, a także nową, automatyczną skrzynię biegów o dziewięciu przełożeniach. Nowoczesna, czterocylindrowa jednostka 1,6 litra iDTEC z serii EarthDreams Technology rozwija o wiele wyższą moc od swojego poprzednika, generując 160 KM mocy maksymalnej i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub z nową, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną.
Honda CR-V z napędem na dwa koła, dostępna z przekładnią manualną, jest nadal oferowana z silnikiem 1,6 l iDTEC o mocy 120 KM, a także z silnikiem benzynowym 2,0 l i VTEC o mocy 155 KM.
Krzysztof Jasny
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?