Przy ul. Leszczyńskiego powstanie nowy biurowiec dla urzędników. Zobacz wizualizacje

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Udostępnij:
Siedem kondygnacji naziemnych, 29 metrów wysokości, parkingi podziemny – łącznie ok. 13,8 tys. mkw powierzchni użytkowej. To podstawowe parametry przyszłego miejskiego biurowca przy ul. Leszczyńskiego 20. Stanie w miejscu wyburzonego budynku gdzie obecnie pracują urzędnicy. Lublinianie przyjdą załatwić tu swoje sprawy nie wcześniej niż w 2023 r.

- Stan obecnego biurowca przy ul. Leszczyńskiego nie jest najlepszy. Jego modernizacja, która pozwoliłaby go dostosować do wymogów prawa m.in. przepisów przeciwpożarowych jest nieopłacalna – przekonuje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

We wtorek ratusz przedstawił koncepcję nowego biurowca przy ul. Leszczyńskiego. Stanie w miejscu wyburzonego budynku gdzie obecnie pracują urzędnicy.

Nowy biurowiec ma mieć ok. 13,8 tys. mkw powierzchni użytkowej, w tym ok. 6,3 tys. mkw powierzchni biurowej. Budynek będzie miał siedem kondygnacji naziemnych i 29 metrów wysokości. Powstanie parking podziemny.

- Główne wejście zaplanowano od strony ul. Leszczyńskiego, ale będzie także możliwość wejścia od strony Ogrodu Saskiego, co jest ważne dla osób, zmierzających od strony ul. Lipowej, Racławickich – dodaje Żuk.

Ratusz chce zastosować „szybką ścieżkę” inwestycji. Program funkcjonalno-użytkowy budynku ma być gotowy w listopadzie. Wówczas miasto pozna też koszt powstania biurowca.

– Na razie nie odpowiem ile mogą pochłonąć prace. A szacowanie na podstawie kosztów budowy metra kwadratowego biurowca jest obarczone ryzykiem błędu – mówił Żuk.

Średnia cena mkw budowy biurowca (wraz z pracami wyburzeniowymi) to ok. 6 tys. zł. To oznaczałoby, że na budowę nowego biurowca przy Leszczyńskiego ratusz musiałby zarezerwować prawie 83 mln zł.

Na przełomie 2019 i 2020 r. ratusz chce ogłosić przetarg na zaprojektowanie i budowę biurowca.

– Budowę chcielibyśmy rozpocząć w przyszłym roku. Budynek zostałby oddany do użytku nie wcześniej niż w 2023 r. – ocenia Żuk.

Obecnie przy Leszczyńskiego swoje siedziby mają: Wydział Spraw Administracyjnych, Wydział Zdrowia i Profilaktyki, Urząd Stanu Cywilnego oraz Biuro Obsługi Inwestorów.

Ci urzędnicy wyprowadzą się do wynajętego przez ratusz biurowca. Chodzi o budynek firmy Orion przy ul. Spokojnej 2 (naprzeciwko ratuszowego biurowca przy ul. Wieniawskiej 14).

- Przeprowadzka jest planowana na pierwszy kwartał 2020 r. – zapowiada Andrzej Wojewódzki, sekretarz Lublina.

Przy Spokojnej ratusz będzie miał do dyspozycji ok. 3,3 tys. mkw powierzchni. Stawka miesięcznego czynszu za mkw wynosi łącznie 67,65 zł (sam czynsz – 52,89 zł i opłata serwisowa – 14,76 zł). Łącznie da to kwotę 223,2 tys. zł.

Jak długo urzędnicy pozostaną na Spokojnej? Nie wiadomo.

Do nowego biurowca przy Leszczyńskiego ratusz chce sprowadzić swoich pracowników, którzy obecnie pracują w wynajmowanych pomieszczeniach rozrzuconych praktycznie na terenie całego Lublina.

Miasto wynajmuje ok. 10 tys. mkw powierzchni w prawie 30 lokalizacjach.

– W tym roku przeznaczyliśmy na ten cel ok. 4,7 mln zł – wylicza Wojewódzki.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Oferty pracy w pow. lubelskim. Sprawdź najnowsze ogłoszenia ...

Szkoły wracają częściowo do nauki zdalnej.

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-31T11:11:15 02:00, Aga:

Ten budynek nie pasuje do obecnego tam wyglądu budynków więc chyba trzeba zmienić projekt. Nie mówiac że zbędny wydatek na takie apartamenty

No nie pasuje. Ale im pasuje i jest git. Za nasze pieniądze nam a złość. Dalej wybierajcie tych samych w Lublinie. Co nie zbudują to koszmar, bubel niefunkcjonalny, za nie swoje to fajnie tak robić. Nieusuwalne bezguścia.

G
Gość
2019-07-31T14:12:48 02:00, Gość:

Lepsze rozwiązanie to sprzedaż tego terenu i budowa nowego budunku na przedmieściach, gdzie będzie dobry dojazd komunuikacją miejską i będzie dużo miejsc parkingowych bezpłatnych. Centrum należy odciążyć od urzędów szczególnie takich gdzie codziennie przychodzi duża liczba interesantów. Lublinianin MM

Tak - na przedmieściach, może w Przemyślu

G
Gość
2019-07-30T15:05:04 02:00, Taki Gość:

Poczekajcie z budową do wyborów.

Jak wygra Korwin to się wszyscy w Ratuszu na Łokietka zmieścicie, a budynki na Wieniawskiej i Leszczyńskiego się odsprzeda.

Super by było

G
Gość
Sekretarze partyjni z czasów PZPR i członkowie miejskiej egzekutywy partyjnej zawsze się dogadają.
G
Gość
Lepsze rozwiązanie to sprzedaż tego terenu i budowa nowego budunku na przedmieściach, gdzie będzie dobry dojazd komunuikacją miejską i będzie dużo miejsc parkingowych bezpłatnych. Centrum należy odciążyć od urzędów szczególnie takich gdzie codziennie przychodzi duża liczba interesantów. Lublinianin MM
A
Aga
Ten budynek nie pasuje do obecnego tam wyglądu budynków więc chyba trzeba zmienić projekt. Nie mówiac że zbędny wydatek na takie apartamenty
G
Gość
ewidentnie za mało betonu - koncepcję musi poprawić dyrektor Narodowego Instytutu Architektury i Urbanistyki
z
zatroskany
Kasa miejska pusta, te plany to tylko pozory. Koszt wybudowania takiego obiektu to minimum 230 mln. Ale będzie pretekst aby wynajmować kolejne budynki, które stoją i zostały wybudowane pod wynajem "na zamówienie" urzędników. Albo ratusz zleci budowę bankowi i zapłacimy za budynek 2 razy tyle w ratach przez 30 lat.
m
mistrz
Spokojnie , nic tam nie powstanie , miasto jest już prawie bankrutem. To służy tylko temu żeby wynająć nowe powierzchnie od kolegów deweloperów i nikomu nie będzie zależało na ukończeniu tej inwestycji
w
www
Czyli jednak deal z orionem i byłym prezydentem miasta dopięty! Na wydrę i na bezczelnego
n
niezły fortel sułtana
już raz ten biurowiec gdzie mieścił się Wydział Komunikacji był z hukiem opuszczany przez urzędników jak wyprowadzali się na Czechowską, do budynku dewelopera, wynajętego na 10 lat. Podobno stan budynku zagrażał życiu ludzi. Teraz ten sam budynek zapełniony znowu urzędnikami sprowadzonymi z innych lokalizacji i nowych naborów. Znowu trzeba wynająć nowy budynek aby ich przenieść do nowej lokalizacji, bo budynek zły? Ile razy będziemy to przeżywać i za to płacić?
D
Dajcie chemie
Kolejny rozrost nowotworu.
G
Gość
HAHAHAHAHAHAHA

A jednak będzie wynajmowana powierzchnia w biurowcu na Spokojnej. To ja się pytam czemu Pan Prezydent zezwolił na sprzedaż tego terenu prywatnej osobie? Wtedy argumentował że UM nie ma pieniędzy na samodzielną budowę biurowca. A teraz ma i na wynajem i na budowę jednocześnie.

I kto za to zapłaci Pan, Pani i Ja z naszych podatków.

A czemu urzędnicy już opuścili ten biurowiec przenosząc się do podnajętego jeżeli budowa ma ruszyć za rok (tyle co najmniej potrwają procedury wyboru wykonawcy, uzyskania pozwolenia na budowę).
G
Gość
Na oko zmieści się tam ze dwa razy więcej darmozjadów.
G
Gość
2019-07-30T14:10:03 02:00, loty:

„Zachowanie marszałka Sejmu podważa wiarygodność jego partii jako mającej moralną wyższość nad poprzednikami” – pisał we wczorajszej Rzeczpospolitej Michał Szułdrzyński. Publicysta ocenił, że opisana kilka dni temu w mediach sprawa „rodzinnych lotów” marszałka sejmu Marka Kuchcińskiego może zaszkodzić Prawu i Sprawiedliwości – partii, która na hasłach o skromnej, niepazernej władzy stara się budować swój wizerunek w opozycji do poprzedniego rządu

23 loty ? x 4 osoby ? x 82 zł / osobę = 7500 zł . Czego wy się czepiacie ? Czy redaktorzy DO RZECZY nie potrafią sobie policzyć jak mała to była kwota i wyśmiać opozycję . Wpłacił 2 x tyle . o co jest jeszcze rejwach . Ten durny naród uwierzy we wszystko nie zastanawiając się ?

Dodaj ogłoszenie