reklama

Przy ul. Leszczyńskiego powstanie nowy biurowiec dla urzędników. Zobacz wizualizacje

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Siedem kondygnacji naziemnych, 29 metrów wysokości, parkingi podziemny – łącznie ok. 13,8 tys. mkw powierzchni użytkowej. To podstawowe parametry przyszłego miejskiego biurowca przy ul. Leszczyńskiego 20. Stanie w miejscu wyburzonego budynku gdzie obecnie pracują urzędnicy. Lublinianie przyjdą załatwić tu swoje sprawy nie wcześniej niż w 2023 r.

- Stan obecnego biurowca przy ul. Leszczyńskiego nie jest najlepszy. Jego modernizacja, która pozwoliłaby go dostosować do wymogów prawa m.in. przepisów przeciwpożarowych jest nieopłacalna – przekonuje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

We wtorek ratusz przedstawił koncepcję nowego biurowca przy ul. Leszczyńskiego. Stanie w miejscu wyburzonego budynku gdzie obecnie pracują urzędnicy.

Nowy biurowiec ma mieć ok. 13,8 tys. mkw powierzchni użytkowej, w tym ok. 6,3 tys. mkw powierzchni biurowej. Budynek będzie miał siedem kondygnacji naziemnych i 29 metrów wysokości. Powstanie parking podziemny.

Czytaj także

- Główne wejście zaplanowano od strony ul. Leszczyńskiego, ale będzie także możliwość wejścia od strony Ogrodu Saskiego, co jest ważne dla osób, zmierzających od strony ul. Lipowej, Racławickich – dodaje Żuk.

Ratusz chce zastosować „szybką ścieżkę” inwestycji. Program funkcjonalno-użytkowy budynku ma być gotowy w listopadzie. Wówczas miasto pozna też koszt powstania biurowca.

– Na razie nie odpowiem ile mogą pochłonąć prace. A szacowanie na podstawie kosztów budowy metra kwadratowego biurowca jest obarczone ryzykiem błędu – mówił Żuk.

Średnia cena mkw budowy biurowca (wraz z pracami wyburzeniowymi) to ok. 6 tys. zł. To oznaczałoby, że na budowę nowego biurowca przy Leszczyńskiego ratusz musiałby zarezerwować prawie 83 mln zł.

Na przełomie 2019 i 2020 r. ratusz chce ogłosić przetarg na zaprojektowanie i budowę biurowca.

– Budowę chcielibyśmy rozpocząć w przyszłym roku. Budynek zostałby oddany do użytku nie wcześniej niż w 2023 r. – ocenia Żuk.

Czytaj także

Obecnie przy Leszczyńskiego swoje siedziby mają: Wydział Spraw Administracyjnych, Wydział Zdrowia i Profilaktyki, Urząd Stanu Cywilnego oraz Biuro Obsługi Inwestorów.

Ci urzędnicy wyprowadzą się do wynajętego przez ratusz biurowca. Chodzi o budynek firmy Orion przy ul. Spokojnej 2 (naprzeciwko ratuszowego biurowca przy ul. Wieniawskiej 14).

- Przeprowadzka jest planowana na pierwszy kwartał 2020 r. – zapowiada Andrzej Wojewódzki, sekretarz Lublina.

Przy Spokojnej ratusz będzie miał do dyspozycji ok. 3,3 tys. mkw powierzchni. Stawka miesięcznego czynszu za mkw wynosi łącznie 67,65 zł (sam czynsz – 52,89 zł i opłata serwisowa – 14,76 zł). Łącznie da to kwotę 223,2 tys. zł.

Jak długo urzędnicy pozostaną na Spokojnej? Nie wiadomo.

Do nowego biurowca przy Leszczyńskiego ratusz chce sprowadzić swoich pracowników, którzy obecnie pracują w wynajmowanych pomieszczeniach rozrzuconych praktycznie na terenie całego Lublina.

Miasto wynajmuje ok. 10 tys. mkw powierzchni w prawie 30 lokalizacjach.

– W tym roku przeznaczyliśmy na ten cel ok. 4,7 mln zł – wylicza Wojewódzki.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Oferty pracy w pow. lubelskim. Sprawdź najnowsze ogłoszenia ...

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 32

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-31T11:11:15 02:00, Aga:

Ten budynek nie pasuje do obecnego tam wyglądu budynków więc chyba trzeba zmienić projekt. Nie mówiac że zbędny wydatek na takie apartamenty

No nie pasuje. Ale im pasuje i jest git. Za nasze pieniądze nam a złość. Dalej wybierajcie tych samych w Lublinie. Co nie zbudują to koszmar, bubel niefunkcjonalny, za nie swoje to fajnie tak robić. Nieusuwalne bezguścia.

G
Gość
2019-07-31T14:12:48 02:00, Gość:

Lepsze rozwiązanie to sprzedaż tego terenu i budowa nowego budunku na przedmieściach, gdzie będzie dobry dojazd komunuikacją miejską i będzie dużo miejsc parkingowych bezpłatnych. Centrum należy odciążyć od urzędów szczególnie takich gdzie codziennie przychodzi duża liczba interesantów. Lublinianin MM

Tak - na przedmieściach, może w Przemyślu

G
Gość
2019-07-30T15:05:04 02:00, Taki Gość:

Poczekajcie z budową do wyborów.

Jak wygra Korwin to się wszyscy w Ratuszu na Łokietka zmieścicie, a budynki na Wieniawskiej i Leszczyńskiego się odsprzeda.

Super by było

G
Gość

Sekretarze partyjni z czasów PZPR i członkowie miejskiej egzekutywy partyjnej zawsze się dogadają.

G
Gość

Lepsze rozwiązanie to sprzedaż tego terenu i budowa nowego budunku na przedmieściach, gdzie będzie dobry dojazd komunuikacją miejską i będzie dużo miejsc parkingowych bezpłatnych. Centrum należy odciążyć od urzędów szczególnie takich gdzie codziennie przychodzi duża liczba interesantów. Lublinianin MM

A
Aga

Ten budynek nie pasuje do obecnego tam wyglądu budynków więc chyba trzeba zmienić projekt. Nie mówiac że zbędny wydatek na takie apartamenty

G
Gość

ewidentnie za mało betonu - koncepcję musi poprawić dyrektor Narodowego Instytutu Architektury i Urbanistyki

z
zatroskany

Kasa miejska pusta, te plany to tylko pozory. Koszt wybudowania takiego obiektu to minimum 230 mln. Ale będzie pretekst aby wynajmować kolejne budynki, które stoją i zostały wybudowane pod wynajem "na zamówienie" urzędników. Albo ratusz zleci budowę bankowi i zapłacimy za budynek 2 razy tyle w ratach przez 30 lat.

m
mistrz

Spokojnie , nic tam nie powstanie , miasto jest już prawie bankrutem. To służy tylko temu żeby wynająć nowe powierzchnie od kolegów deweloperów i nikomu nie będzie zależało na ukończeniu tej inwestycji

w
www

Czyli jednak deal z orionem i byłym prezydentem miasta dopięty! Na wydrę i na bezczelnego

n
niezły fortel sułtana

już raz ten biurowiec gdzie mieścił się Wydział Komunikacji był z hukiem opuszczany przez urzędników jak wyprowadzali się na Czechowską, do budynku dewelopera, wynajętego na 10 lat. Podobno stan budynku zagrażał życiu ludzi. Teraz ten sam budynek zapełniony znowu urzędnikami sprowadzonymi z innych lokalizacji i nowych naborów. Znowu trzeba wynająć nowy budynek aby ich przenieść do nowej lokalizacji, bo budynek zły? Ile razy będziemy to przeżywać i za to płacić?

D
Dajcie chemie

Kolejny rozrost nowotworu.

G
Gość

HAHAHAHAHAHAHA

A jednak będzie wynajmowana powierzchnia w biurowcu na Spokojnej. To ja się pytam czemu Pan Prezydent zezwolił na sprzedaż tego terenu prywatnej osobie? Wtedy argumentował że UM nie ma pieniędzy na samodzielną budowę biurowca. A teraz ma i na wynajem i na budowę jednocześnie.

I kto za to zapłaci Pan, Pani i Ja z naszych podatków.

A czemu urzędnicy już opuścili ten biurowiec przenosząc się do podnajętego jeżeli budowa ma ruszyć za rok (tyle co najmniej potrwają procedury wyboru wykonawcy, uzyskania pozwolenia na budowę).

G
Gość

Na oko zmieści się tam ze dwa razy więcej darmozjadów.

G
Gość
2019-07-30T14:10:03 02:00, loty:

„Zachowanie marszałka Sejmu podważa wiarygodność jego partii jako mającej moralną wyższość nad poprzednikami” – pisał we wczorajszej Rzeczpospolitej Michał Szułdrzyński. Publicysta ocenił, że opisana kilka dni temu w mediach sprawa „rodzinnych lotów” marszałka sejmu Marka Kuchcińskiego może zaszkodzić Prawu i Sprawiedliwości – partii, która na hasłach o skromnej, niepazernej władzy stara się budować swój wizerunek w opozycji do poprzedniego rządu

23 loty ? x 4 osoby ? x 82 zł / osobę = 7500 zł . Czego wy się czepiacie ? Czy redaktorzy DO RZECZY nie potrafią sobie policzyć jak mała to była kwota i wyśmiać opozycję . Wpłacił 2 x tyle . o co jest jeszcze rejwach . Ten durny naród uwierzy we wszystko nie zastanawiając się ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3