Nasza Loteria

Przy ul. Łopacińskiego chcą postawić słupki. Kierowcy parkują mimo zakazu

Katarzyna Piekarczyk
Katarzyna Piekarczyk
Chodniki nie wytrzymują obciążenia i zapadają się. A kierowcy parkują mimo obowiązującego zakazu zatrzymywania się
Chodniki nie wytrzymują obciążenia i zapadają się. A kierowcy parkują mimo obowiązującego zakazu zatrzymywania się Aleksandra Kaźmierczak
Zarząd Dzielnicy Wieniawa chce ustawienia słupków uniemożliwiających nielegalne parkowanie wzdłuż ul. Łopacińskiego od Al. Racławickich do budynku Poczty Polskiej. Mimo że mandaty się sypią, kierowcy nadal parkują na chodnikach.

- Na ul. Łopacińskiego obowiązuje zakaz zatrzymywania, który jest nagminnie łamany. Interwencje Straży Miejskiej nie przynoszą skutków, gdyż po odjeździe patrolu podjeżdżają kolejne samochody - mówi Tomasz Makarczuk, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wieniawa.

Władze dzielnicy chcą postawić słupki ze względu na bezpieczeństwo pieszych, ale nie tylko.

- Chodnik nie wytrzymuje obciążenia, zapada się, ponieważ nie jest przystosowany do parkowania samochodów - mówi dalej Tomasz Makarczuk.

Straż Miejska ciągle interweniuje w tym miejscu

Od początku roku Straż Miejska w sprawie nielegalnego parkowania na ul. Łopacińskiego przyjęła 38 zgłoszeń od mieszkańców okolicznych bloków.

- Od początku roku za nielegalne parkowanie w tym miejscu wystawiliśmy 112 mandatów na kwotę 11 600 zł. Kontrolujemy tę ulicę pod kątem parkowania niezależnie od zgłoszeń - informuje Robert Gogola, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Lublinie.

Kiedy mogą pojawić się słupki i czy w ogóle?

- Pismo w tej sprawie jest analizowane przez Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością - mówi Grzegorz Jędrek z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.

od 16 lat
Wideo

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
ŁOPACIŃSKIEGO 3

Chodniki się nie zapadają, tylko od początku były krzywe. Ale fakt, auta tam parkuja, kto mądry to wie, że długo nie postoi, ale auta spoza Lublina parkuja tam na okrągło. Denerwuje mnie to jednak mniej niż patologia która tamtędy się przechadza i robi burdy co wieczór pod blokiem. Codzien kłócą się też jakieś pary pod moim blokiem.

G
Gość
29 października, 8:11, Gość:

Słupki powinny być na większości chodników w Lublinie.

29 października, 11:26, Gość:

Chodniki powinny znajdować się 30cm nad jezdnią - tak żeby nie dało się w ogóle wjeżdżać na nie.

29 października, 11:34, Gość:

Niby tak, ale nie do końca. Co w sytuacji, gdy jest korek, a trzeba stworzyć korytarz dla pojazdu uprzywilejowanego - w takiej sytuacji wysoki krawężnik, spowoduje utknięcie np. ambulansu w korku wraz z samochodami. Problemem jest bezkarność kierowców, zerowa empatia i niska wysokość mandatów. Gdyby każdy nieprawidłowo parkujący kierowca dostał mandat w wysokości 500 zł, problem sam by się rozwiązał.

W jaki sposób kierowcy mają utworzyć "korytarz życia" poprzez zjechanie na chodnik, który jest zastawiony na samochodami. Samochód parkujący częściowo na chodniku zmniejsza szerokość jezdni i uniemożliwia zjechanie z jezdni.

L
Lublinianin MM

Miasto i Prezydent Lublina chwalą się strategią rozwoju opartą min. o rozwój Wyższych Uczelni i przyciagania studentów do Lublina, a nic nie jest robione od lat w zakresie infrastruktury drogowej w tym budowy parkingów, chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych w okolicach Uczelni i akademików. Przykład okolica UMCS, Politechniki Lubelskiej.

Żadnych nowych rozwiazań komunikacyjnych, żadnych nowych chodników, Ulica Głęboka i chodniki po obu stronach od Narutowicza do Filaretów w bardzo złym stanie technicznym. A przejście dla pieszych z ulicy Rabego przez Głęboką i samo skrzyżowanie pamięta jeszcz wizytę towarzysza Gierka w Lublinie. Nadbystrzycka to samo.

Są za to nowe szlabany ograniczające wjazd na nieliczne parkingi przy Uczelniach.

Panie Prezydencie i Panowie Rektorzy z Kanclerzami Uczelni potrzeba więcej wyobraźni i współpracy aby rozwiazywać proste sprawy jak ruch i parkowanie samochodów wokół uczelni.

G
Gość

phi, na okopowej pomiędzy 3 a 5, na przeciwko komisariatu od lat parkują samochody na wyjeździe ograniczając widoczność. Nasza dzielna straż miejska nie jedokrotnie przejeżdżając tamtędy nic nie widzi...

G
Gość
29 października, 8:11, Gość:

Słupki powinny być na większości chodników w Lublinie.

29 października, 11:26, Gość:

Chodniki powinny znajdować się 30cm nad jezdnią - tak żeby nie dało się w ogóle wjeżdżać na nie.

Niby tak, ale nie do końca. Co w sytuacji, gdy jest korek, a trzeba stworzyć korytarz dla pojazdu uprzywilejowanego - w takiej sytuacji wysoki krawężnik, spowoduje utknięcie np. ambulansu w korku wraz z samochodami. Problemem jest bezkarność kierowców, zerowa empatia i niska wysokość mandatów. Gdyby każdy nieprawidłowo parkujący kierowca dostał mandat w wysokości 500 zł, problem sam by się rozwiązał.

G
Gość
29 października, 8:11, Gość:

Słupki powinny być na większości chodników w Lublinie.

Chodniki powinny znajdować się 30cm nad jezdnią - tak żeby nie dało się w ogóle wjeżdżać na nie.

G
Gość
29 października, 8:44, Gość:

Proponuję jeszcze drut kolczasty i psy, gdzie są służby i egzekucja prawa

Na dziesiątki tysięcy samochodów i setki ulic/tysiące ulic do upilnowania kilku/kilkunastu strażników to za mało. Mandat 100 złotych nie odstrasza.

G
Gość
29 października, 8:11, Gość:

Słupki powinny być na większości chodników w Lublinie.

Jak nie słupki, to umowa miasta z laweciarzami na wywożenie poza miasto nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów. Bardzo szybko zrobiłby się porządek w mieście.

S
Sekretarka Rektora

Większość osób parkujących na tym chodniku, to studenci pobliskiej uczelni lub osoby podwożące studentów tej uczelni. Może wystarczyłoby, gdyby umożliwić studentom wjazd na parking pod KUL-em albo niedawno wyremontowany parking pod Collegium Joannis Pauli Secondo, przynajmniej na kilkanaście minut, w imię zasady chrześcijańskiej równości wszystkich członków wspólnoty. Ale zaraz, przecież są równi i równiejsi.

G
Gość

Zachęcam Straż Miejską do odwiedzania ulicy Kiepury na wysokości bloku nr 15 - na chodniku należącym do miasta właściciele samochodów od jakiegoś czasu zrobili sobie parking (w godzinach wieczornych). Po opadach deszczu widać już, że w niektórych miejscach na tymże chodniku zbiera się woda w powstałych zagłębieniach, co po jakimś czasie czasie może grozić nawet zapadnięciem się jakiegoś fragmentu tego ciągu pieszego. Nie wspomnę już o tym, że zdarza się (i to nie jest sytuacja sporadyczna), że te samochody parkują nie tylko na chodniku, ale niszczą również zieleń na przylegającym trawniku. Nie mówię, żeby specjalnie przysyłać patrol w to miejsce, ale jadąc na interwencję czy też z niej wracając ul. Kosmowską, można przy okazji sprawdzać ten odcinek ul. Kiepury.

G
Gość

Proponuję jeszcze drut kolczasty i psy, gdzie są służby i egzekucja prawa

G
Gość
29 października, 08:06, Karolina:

Kiedy Pan Prezydent Krzysztof Żuk, jego zastępca odpowiedzialny za infrastrukturę Pan Artur Szymczyk i Dyrektor Zarządu Dróg i Mostów Pan Kazimierz Pidek, zrozumieją że Lublin potrzebuje niezwłocznych rozwiązań w zakresie nielegalnego parkowania aut na chodnikach i podniesienia poziomu bezpieczeństwa pieszych? Sytuacja jest dramatyczna, a Panowie za nią odpowiadają! Kiedy przetarg na słupki? Kiedy rozwiązania systemowe? Ile można pisać mieszkańcom, że "słupki stwarzają" zagrożenie?

Pan prezydent Żuk, jego radni i urzędnicy poruszają się samochodami, więc mają w nosie jakieś chodniki i pieszych.

G
Gość

Słupki powinny być na większości chodników w Lublinie.

K
Karolina

Kiedy Pan Prezydent Krzysztof Żuk, jego zastępca odpowiedzialny za infrastrukturę Pan Artur Szymczyk i Dyrektor Zarządu Dróg i Mostów Pan Kazimierz Pidek, zrozumieją że Lublin potrzebuje niezwłocznych rozwiązań w zakresie nielegalnego parkowania aut na chodnikach i podniesienia poziomu bezpieczeństwa pieszych? Sytuacja jest dramatyczna, a Panowie za nią odpowiadają! Kiedy przetarg na słupki? Kiedy rozwiązania systemowe? Ile można pisać mieszkańcom, że "słupki stwarzają" zagrożenie?

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski