Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przygotowania do nowego Biletu Elektronicznego Komunikacji Aglomeracyjnej. Nie będzie już żółtych kasowników

MG.
ZTM Lublin
Od wtorku sukcesywnie w 19 pojazdach lubelskiej komunikacji miejskiej zostaną zamontowane zielone kasowniki. Technologia EMV umożliwi płatność kartą za bilet. To kolejny etap przygotowań do uruchomienia Biletu Elektronicznego Komunikacji Aglomeracyjnej w Lublinie.

- Po testach, sukcesywnie montowane będą kolejne kasowniki. Na etapie przejściowym będą one posiadać docelowe ekrany, ale ich funkcjonalność zostanie uruchomiona dopiero w momencie wdrożenia nowego systemu - informuje Monika Fisz, inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami z ZTM Lublin.

Kasowniki nie tylko będą się różnić kolorem, ale także nowym wyglądem ekranu.

- Urządzenie umożliwi zapłatę za przejazd, za pomocą zbliżeniowych kart płatniczych. Jego istotą jest prosta, intuicyjna obsługa – zminimalizowana do niezbędnych kroków, bez wpisywania numeru PIN - dodaje Fisz.

Obsługę kasownika umożliwi ekran dotykowy, sygnalizujący pomyślny bądź niepomyślny przebieg transakcji. Menu będzie dostępne w trzech językach, więc zagraniczni turyści, jak i studenci z łatwością sobie z nim poradzą.

Nowy System Biletu Elektronicznego Komunikacji Aglomeracyjnej LUBIKA, którego elementem są nowe kasowniki EMV, zostanie uruchomiony w Lublinie już jesienią.

To nie jedyne zmiany. W tamtym tygodniu nastąpił demontaż urządzeń operatora zewnętrznego w 8 lokalizacjach w Lublinie. Biletomaty zniknęły między innymi z ulicy 3-go Maja czy ul. Armii Krajowej.

LUBIKA - idą zmiany?

W ramach systemu LUBIKA do dyspozycji pasażerów udostępnionych zostanie 55 szt. stacjonarnych automatów biletowych, 50 mobilnych automatów biletowych (stanowiących uzupełnienie w pojazdach, które nie miały takich urządzeń na wyposażeniu), 450 szt. kasowników EMV realizujących płatności zbliżeniowe, 50 terminali sprzedażowych do kiosków lub innych punktów handlowych.

Uruchomiona zostanie dedykowana strona www wraz ze sklepem internetowym, oraz aplikacja mobilna LUBIKA, za pośrednictwem której pasażerowie będą mogli dokonać wyboru i zakupu dowolnego, najkorzystniejszego dla nich biletu z oferowanej taryfy, przeglądać historię zakupionych biletów czy też skorzystać z tzw. „planera podróży”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski