Inwestycja jest ostatnim etapem modernizacji linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce - Terespol. Tym razem PKP Polskie Linie Kolejowe zleciły zaprojektowanie i wykonanie prac polegających na modernizacji stacji w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu.
- Ta linia ma duże znaczenie dla ruchu lokalnego, a także międzynarodowego - zaznaczył Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK i wyliczał, że np. w Białej powstaną dwa nowe perony i przejście podziemne.
Projekt nie obejmuje tylko stacji, bo np. będzie także nowy system sterowania ruchem, wymiana sieci trakcyjnej, zostanie zmodernizowanych 18 przejazdów drogowo-kolejowych i powstanie nowy wiadukt kolejowy nad drogą wojewódzką nr 812 łączącą Białą Podlaską z Lublinem.
- Dzięki całej tej inwestycji zwiększy się komfort podróży, bezpieczeństwo i przepustowość trasy - zaznaczył Bresch. To wszystko ma kosztować ponad 513 mln zł brutto, a zamówienie zdobyła firma Trakcja PRKiL.
Pasażerowie nie muszą, na razie, obawiać się utrudnień w kursowaniu pociągów, bo Trakcja PRKiL najpierw będzie musiała przygotować projekt inwestycji, zdobyć wszelkie potrzebne do jej rozpoczęcia dokumenty, i ostatecznie wejść z realnymi pracami. To może się stać za jakieś dwa lata. Zakończenie modernizacji planowane jest na sierpień 2020 roku.
Wielki program
- To widomy znak realizacji Krajowego Programu Kolejowego opiewającego na 66 mld złotych. Nie ma tygodnia, żebyśmy nie podpisywali kolejnych umów - mówił wiceminister infrastruktury i budownictwa, Andrzej Bittel. - W zeszłym roku podpisaliśmy umowy na łączną kwotę 2 mld złotych, a w tym podpiszemy opiewające na 13 mld zł - dodał.
Zarówno Bittel jak i Bresch podkreślali, że w ramach Krajowego Programu Kolejowego gros środków przeznaczonych jest na inwestycje na trasach kolejowych w województwie lubelskim.
PKP PLK zakończyła w tym roku modernizację linii kolejowej nr 30 Lublin - Łuków, trwają prace na trasie nr 68 (Lublin - Stalowa Wola), a w czerwcu rozpoczęła się najkosztowniejsza od lat operacja kolejowa w Polsce. Mowa o modernizacji trasy nr 7 Lublin - Warszawa.
Na razie trwają prace na odcinku od Lublina do Otwocka. Dlatego właśnie przez najbliższe ok. 1,5 roku nie będzie po tych torach kursował żaden pociąg. Po zakończeniu tego etapu robotnicy przeniosą się na odcinek Otwock - Pilawa, a ta część modernizacji zakończy się w 2020 roku.
Po tej wielkiej operacji kolejowej pociągi z Lublina do Warszawy mają jeździć z prędkością 160 km na godzinę, a czas podróży do stolicy skróci się do 90 minut. Wartość tej ostatniej inwestycji to ok. 4 mld złotych.
Koncert „Zakochani w Lublinie” na placu Zamkowym (ZDJĘCIA, WIDEO)
Kolejni "terytorialsi" złożyli przysięgę (ZDJĘCIA, WIDEO)
Aukcja Pride of Poland w Janowie Podlaskim. Sprzedano tylko sześć koni (ZDJĘCIA)
Jarmark Jagielloński 2017. Kolorowe stragany cieszą oczy (ZDJĘCIA, WIDEO)
Zawody balonowe w Nałęczowie. Balony poszły w górę (ZDJĘCIA)
Aeroklub Lubelski świętuje 90-lecie. Za nami dzień otwarty i piknik lotniczy (ZDJĘCIA)
Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?