Radni chcą sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul....

    Radni chcą sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Węglarza. Żeby było bezpieczniej

    jaxa

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Skrzyżowanie Węglarza, Walecznych, Strzembosza. We wtorek autobus zderzył się z osobówką

    Skrzyżowanie Węglarza, Walecznych, Strzembosza. We wtorek autobus zderzył się z osobówką ©zdjęcie nadesłane

    Budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Węglarza, Walecznych, Strzembosza chcą dzielnicowi radni z Ponikwody. Powód? - Ciagle dochodzi tam do kolizji i wypadków - argumentują.
    Skrzyżowanie Węglarza, Walecznych, Strzembosza. We wtorek autobus zderzył się z osobówką

    Skrzyżowanie Węglarza, Walecznych, Strzembosza. We wtorek autobus zderzył się z osobówką ©zdjęcie nadesłane

    Ostatni wtorek, ok. godz. 18.30. Autobus obsługujący linię 31 wymusił - jak wynika z wstępnych ustaleń - pierwszeństwo i zderzył się z samochodem osobowym. Do wypadku doszło na skrzyżowaniu Walecznych, Węglarza , Strzembosza. - Co chwilę dochodzi tu do wypadków, kolizji - przekonuje Tomasz Małecki, przewodniczący zarządu dzielnicy Ponikwoda.

    Mieszkańcy Ponikwody od lat zabiegają w ratuszu o budowę na tym skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej. Bezskutecznie. - Kilka razy składaliśmy wniosek i ponownie z nim wystąpimy. Budowa sygnalizacji to wydatek ok. miliona złotych - dodaje Małecki.

    Ratusz zapewnia, że sygnalizacja powstanie. Ale dopiero przy okazji budowy przedłużenia ul. Węglarza. A tej inwestycji - szacowanej na 30 mln zł - ratusz nie planuje w 2019 r.

    - W trakcie roku w miarę możliwości finansowych i ewentualnych oszczędności poprze-targowych w budżecie miasta będą ujmowane kolejne zadania inwestycyjne - twierdzi Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta Lublina.

    Ul. Węglarza ma być przedłużona do ul. Trześniowskiej, czyli o ok. 1,5 km. Na odcinku do Koryznowej droga będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Później zmieni się w trasę jednojezdniową.

    POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:







    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (22)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rondo

    lopel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    A to w gminie nie ma specjalistów od inżynierii ruchu i trzeba czekać na ofiary w ludziach czy interwencje radnych aby coś logicznie wybudować?!. Przecież wiadomo, że większość Polaków to...rozwiń całość

    A to w gminie nie ma specjalistów od inżynierii ruchu i trzeba czekać na ofiary w ludziach czy interwencje radnych aby coś logicznie wybudować?!. Przecież wiadomo, że większość Polaków to kombinatorzy i będą jeździć na skróty nawet jakby to trwało dłużej ale " nie bede stać na światłach".
    No i mamy to co mamy a można było co nieco "pogłówkować" wcześniej i zaprojektować choćby rondko turbinowe!.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    moje trzy grosze

    janusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Nie znam bardziej porąbanego skrzyżownia . Niech będą światła ale nawet dziecko podpowie że raczej rondo i do tego najlepiej turbinowe zaoszczędziłoby kłopotów , np na Czechowie przy lidlu świetnie...rozwiń całość

    Nie znam bardziej porąbanego skrzyżownia . Niech będą światła ale nawet dziecko podpowie że raczej rondo i do tego najlepiej turbinowe zaoszczędziłoby kłopotów , np na Czechowie przy lidlu świetnie się sprawdza . Ale cóż droga wybudowana i po ptakach . A co na Związkowa- Bursaki ? nic nie trzeba zrobić , pewnie nie bo wiadomo geotermia na kujawach ważniejsza . Chore państwo i tyle. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    skrót

    ddffrt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Takie inwestycje drogowe należy rozwiązywać kompleksowo. W tym wypadku przedłużyło się ul.Walecznych iiiii..... zrobiła się "kaszana". Przez lata wszyscy rzucili się na skrót do Lubartowa,...rozwiń całość

    Takie inwestycje drogowe należy rozwiązywać kompleksowo. W tym wypadku przedłużyło się ul.Walecznych iiiii..... zrobiła się "kaszana". Przez lata wszyscy rzucili się na skrót do Lubartowa, Czechowa, Choin by zaoszczędzić ok. 18 sekund nie stojąc na światłach Al.Sp.Pracy. Po latach w jednym miejscu poszerzono ul.Walecznych (choć miejscowy radny-bezrobotny przez dwie kadencje twierdził, że "gaz" i tego się nie da) bo szerokość była może kiedyś dobra jak furmanki jeździły na Rudnik ale nie w XXI wieku. Nie mam nic przeciwko takim przedłużeniem bo miasto się rozbudowuje i do domów jakoś trzeba dojechać tylko tu akurat nie o to chodziło. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wyprowadzenie ruchu samochodowego z dzielnicy Kalinowszczyzna, Tatary a nawet części śródmieścia (Czwartek) ulicą Koryznowej w kierunku Lubartowa. Bo ul. Koryznowej wygląda obecnie tak jakby obecna władza obraziła się na nią bo to za "komuny" był projekt i pierwsze wykonanie. A zamysł był przedni i warto do niego wrócić wszak dzielnica Rudnik za Ponikwodą to idealne tereny pod inwestycje mieszkaniowe posiadająca wiele zalet choćby że jest położona blisko wielkich osiedli mieszkaniowych(Kalinowszczyzna) oraz śródmieścia i zorientowani wiedzą że infrastruktura jest w pobliżu i że bez większego kłopotu można ją podciągnąć do tych terenów. A dla porównani jest to wiele razy taniej niż np. przy torach kolejowych na Czubach czy obecnie już na Węglinku.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A inne miejsca

    ABC (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Nadbystrzycka-Romantyczna
    Poligonowa-Zelwerowicza
    itd..

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hmm

    as (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    A ja ciągle proszę o światła na Herberta od Dunikowskiego

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    maść na ból d...a nie światła

    Gustaw J (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    jasne że dochodzi bo tępaki na siłę się wpycha zwłaszcza jak jest szczyt to myślenie przestaje funkcjonować tylko a może się uda , a jak się robi korek wystarczy skręcić w prawo podjechać do góry...rozwiń całość

    jasne że dochodzi bo tępaki na siłę się wpycha zwłaszcza jak jest szczyt to myślenie przestaje funkcjonować tylko a może się uda , a jak się robi korek wystarczy skręcić w prawo podjechać do góry i spokojnie zawrócić i nie ma tam żadnego problemu ale co niektórych myślenie boli . Ktoś tu z komentujących wspomniał o rondzie może to się sprawdzić ale rondo powinno być spore zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Piesi

    Mieszkanka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Sygnalizacja poprawiłaby bezpieczeństwo pieszych, bo przejście na drugą stronę ulicy często jest utrudnione

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rondo

    White Fang (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    W Irlandii takie skrzyżowanie jest rondem.Jest to bezpieczne rozwiązanie nie wiedzieć dlaczego nie stosowane częściej w Polsce.No może jedynie w Jaworznie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spóźnialscy...

    PonikwodaMoimDomem (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Gdzie byli radni podczas dopinania inwestycji? ...
    A ludzie niech się nauczą hamować przed skrzyżowaniem, a nie wpadać na nie jak Pan i Władca... Każdemu się spieszy... Nie wiadomo gdzie...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kiedy inwestycja ?

    mieszkan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Wiadomo kiedy przewidywane jest przedlużenie Węglarza do Koryzonowej ?

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY