Radni za podwyżką cen biletów ZTM Lublin

Artur Jurkowski
Za zmianą taryfikatora opłat w autobusach i trolejbusach głosowali radni PO i Wspólnego Lublina. PiS był przeciwko
Za zmianą taryfikatora opłat w autobusach i trolejbusach głosowali radni PO i Wspólnego Lublina. PiS był przeciwko Małgorzata Genca
Od 1 lutego 2016 r. nowe wyższe ceny biletów komunikacji miejskiej

Potwierdziły się nasze informacje na temat pozostawienia biletów 30 minutowych w katalogu przejazdówek miejską komunikacją. W czwartek radni przyjęli nowy cennik za podróże autobusami i trolejbusami. Wejdzie w życie od 1 lutego przyszłego roku.

- Niby wszystkim robimy dobrze, a przecież podwyższamy cenę podstawowego biletu o 40 groszy - komentował Piotr Gawryszczak, radny PiS.

Propozycję zmian w opłatach przygotował Zarząd Transportu Miejskiego. Tłumaczył to zwiększeniem o 1,5 miliona kilometrów tzw. wozokilometrów, czyli tras które pokonują pojazdy komunikacji miejskiej.

Najwięcej kontrowersji budziła likwidacja obecnych biletów 30 minutowych. Obecnie kosztują 2,80 zł (ulgowy 1,40 zł).

W ich miejsce miał się pojawić bilet czasy na okres 20 minut za 2,80 zł oraz 60 minutowy - 3,6 zł.

- Pomysły likwidacji biletów 30 minutowych wywołał wściekłość wśród mieszkańców - podkreślał Piotr Popiel (PiS).

CZYTAJ TEŻ: ZTM sięga do naszych kieszeni. Chce podwyżek cen biletów

Ostatecznie ZTM wycofał się z pomysłu likwidacji półgodzinnych przejazdówek. Zrobił to pod naciskiem m.in. radnych Wspólnego Lublina. - Aby dać trzeba jednak zabrać. Bilet 30 minutowy będzie dalej funkcjonował na dotychczasowych zasadach ale musi być droższy - mówiła Marcin Nowak (Wspólny Lublin), który zgłosił propozycję korekty cennika.

Nowak zaproponował, aby ten bilet kosztował 3,2 zł, czyli o 40 groszy więcej niż teraz. Pozwalają na przejazd całą trasa, jeśli się nie przesiadamy bez względu na czas trwania podróży.

- Przyjmują to jako autopoprawkę - stwierdził Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Tym samym z cennika zniknął proponowany bilet 20 minutowy.

W górę pójdą też ceny biletów okresowych. 30 dniowy na jedną linie podrożeje o 8 zł (z 62 na 70 zł). Podobnie ma być z biletem na wszystkie linie - wzrost z 84 na 92 zł.

ZTM szacuje, że zmiana cennika przyniesie dodatkowe 10 mln zł wpływów ze sprzedaży przejazdówek .


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 139

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
hehehe

94 * 12 = 1130zł za miesięczny za rok, to jest OC na jakieś tanie autko za 600zł i 600zł na paliwo to jest np. 300l lpg... dopiero powyżej tego zaczyna się opłacać finansowo nie licząc wygody i swobody posiadając własne auto. 50zł to max co mógłbym dać za miesięczny żeby wogóle pomyśleć o korzystaniu z mpk

j
jj

u nas miesieczny normalny drozszy niz w Krakowie, gdzie sa swietne polacznia i najbardziej punktualna komunikacja....

p
pg

Taa, zwłaszcza jak ktoś mieszka na Sławinie a pracuje na Mełgiewskiej. Taki spacerek - istny raj, szczególnie zimą.

p
pomysł czy pomysły?

nastepny szmaciany artykulik bez poprawienia literówek...

żenuuuuuuułaaaaa

p
podatnik lubelski

...no i należy dodać,że prezydent zwe swoją ekipą oczekuje na podwyżki,(za)zadni również szykują grubsze portfele....Prezes ZTM też uważa iż mało zarabia......A i Lublin jest zadłużony że gdyby przyszło co do czego,to brakło by miejskiego majątku na spłatę długów.Oj zadłużone jest miasto na szereg lat.Chociaż przyznać należy,że powsrało co nieco nowych inwestycji,powstało wiele kościołów,powstaną też nowe.....I to na prawie darmowych działkach.Urząd miejski w ramach interwencji wysyła bezrobotnych do prac przy budowie kościołów,a miasto płaci.Na atrakcyjnych bezpłatnych działkach (lub za przysłowiową złotówkę) powstają co rusz to nowe kruchty,miasto lekką ręką finansuje zachcianki lubelskiego kleru.
Dzięki Opatrzności mamy taką radę,takich włodarzy.

k
kali

Jaki to jest bilet "czasy"?bilet czasy na okres 20 minut ....20 minut jest czasem,więc było napisać bilet 20-minutowy.Po co było do tego wtrącać okres?(Czy chodzi o menstruację?)
...mówiła Marcin Nowak (Wspólny Lublin).........To on jest ona czy ona jest on?Raz jest ona,innym razem jest on...Czyżby dwupłciowiec?....
Oj,kurierze (celowo z małej litery) >Jak to zmienił się "okres" gdy starzy redaktorzy opuścili redakcję.
Zastanawiam się,czy ten Kuriewny nabytej jest pozyskany z lubelskiej szkółki która "kształci"dziennikarzy?Źle to świadczy o lubelskiej szkole dziennikarstwa.A może by tak tych pisarczyków na doszkalanie wysłać do rydzykówki?Są oni o szczebel lepiej szkoleni

B
Business owner

Chyba ktoś odwrócił tabel porównawcze - tabele porównawcze kosztów korzystania z komunikacji miejskiej, że o ich relacji do dochodów mieszkańców nie wspomnę.

j
jo

"Darmowa komunikacja miejska funkcjonuje już w kilku miastach Polski. Jako pierwsze wprowadziły ją Żory. W ślad za nimi poszedł m.in. Lubin, Świerklany, Nysa, Goleniów i Mława. Z pewnymi ograniczeniami darmowa komunikacja miejska obowiązuje już w 29 miastach Polski. Na świecie to rozwiązanie również zyskuje na popularności i wdrażają je nie tylko małe miasta, ale również wielkie aglomeracje: Tallin, Sydney, Miami, Seattle, Cardiff czy Bangkok."

c
cj

mój pomysł to linia krążąca wokół głównych dzielnic po dosć przejezdnych drogach: Krśnicka, Sikorskiego, Solidarności Unii Lubelskiej, Lubelskiego lipca, Krochmalna, Jana Pawła. Do zorważenia poszerzenie o witosa i smorawińskiego./Andersa. Krochmalna niestety mało przzejezdna, ale może jakąś przebudowę ratusz strzeli w okolicy

c
cj

daj te kilka zł tym wszystkim, co nie palą i ledwie wiążą koniec z końcem. Baran.

g
galicyjski chlop polski

Tylu jest Radnych kasujących co miesiąc po ok 1200zł ( wg informacji kuriera ). Problemy związane z gorzała kosztują zatem miesięcznie podatników miasta niezłą kasę. Jest to dodatkowy apanaż tych radnych, oprócz stosownej diety. To niezłe korytko. W radzie Miejskiej sporo jest komisji. Bycie członkiem kilku, to niezła kasa. Ale za to ktoś musi zapłacić. Na temat cen paliwa kochane klakierki lepiej się nie wypowiadajcie. Jest znacząco tańsze jak rok temu. Jednak budżet Lublina nie jest z gumy i na takie dodatki dla Radnych ktoś musi dać kaskę. Jeśli nie podatnicy, to kto ? Paliwo tańsze jak rok temu, a bileciki w górę. Cze reorganizacja systemu transportu zbiorowego była właściwa, to już całkiem inna sprawa. Myślę, że opinia mieszkańców Lublina troszkę odbiega od tej oficjalnej.

M
Mariusz

Ja sie zapytam tych wszystkich co tak grzmia o tych podwyzkach kiedy byla ostatnia zmiana cen biletow w komunikacji miejskiej? Paliwo ,prad, gaz i inne rzeczy droźeja czesciej i malo kto krzyczy, ale jak bilety drozeja to odrazu wielkie halo. Kazdy chce jezdzic nowymi autobusami, zeby autobus podjezdzal pod kazdy blok i najlepiej nie stal w korkach. Niestety podwyzek nikt nie lubi ale czasami i w komunikacji miejskiej musza byc. Jezeli ktos nie zgadza sie z moja opinia to trudna ale takiej osobie proponuje aby policzyl sobie ile kosztuje jazda wlasnym samochodem w godzinach szczytu do pracy szkoly czy do jakiegos urzedu .....?

m
mieszkaniec

Przecież poskracali linie autobusowe, nie troluj i nie mów nieprawdy.

m
mieszkaniec

ZTM kłamczuchy? Na spotkaniach z mieszkańcami mówili że rewolucja w połączeniach pozwoli uniknąć podwyżek cen biletów, linie poskracali, zaś ZTM wnioskował o podwyżki u prezydenta Żuka. Teraz radni PO i Wspólny Lublin przegłosowali podwyżkę cen biletów. :-(

p
podróżny

ale za to nie capiło gnojem jak teraz kiedy 98 % pasażerów to przyjezdni niedomyci ale za to fani robaka

Dodaj ogłoszenie