Sprawa ma swój początek na ostatniej sesji sejmiku województwa. Wówczas Jacek Bury zadał kilka pytań dotyczących wydatków na promocję województwa. Uderzyło go to, że duża część działań odbywała się na na terenie Lubelszczyzny. - To tak jakbym swoją firmę reklamował w swojej firmie - mówił radny i jednocześnie przedsiębiorca.
Odpowiedź urzędu marszałkowskiego liczy 11 stron. - Niemniej ważna jest także synergia działań promocyjnych podejmowanych wspólnie przez instytucje na szczeblu wojewódzkim i bardzo lokalnym - czytamy.
I tak np. 60 tys. zł poszło na 12 audycji informacyjnych. 10 tys. zł to dotacja dla książki poświęconej pacyfikacji wsi Szczecyn. Pomoc finansowa trafiła też na koncert „Kolędy Pospieszalskich” w Chełmie, a pieniądze otrzymał też Zakład Karny w Białej Podlaskiej, obchodzący 120-rocznicę działalności. Organizator miał w ramach usługi umieścić reklamę województwa, logo regionu i specjalne stoisko promujące lokalne produkty. - Działania niewątpliwie przyczyniły się do promowania naszego regionu wśród gości z całej Polski - zapewnia urząd.
Za takie działania województwo zapłaciło 18,4 tys. złotych. I to właśnie najmocniej przykuło uwagę Burego.
- W nawiązaniu do promocji Województwa Lubelskiego w Zakładzie Karnym ogłaszam konkurs na hasło promujące Lubelskie w więzieniu - napisał radny na swoim profilu na Facebooku.
Nagrodami są domowe nalewki, które robi Bury.
Pierwsze propozycje już są. To np. „Lubelskie - zostaniesz u nas na dłużej!” albo „Lubelskie smakuj w kiciu” czy „ Lubelskie, bezapelacyjnie”.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?