Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ranking polskich galerii handlowych: lubelski Olimp na podium

Redakcja
Wojciech Nieśpiałowski
W badaniach przeprowadzanych metodą "tajemniczego klienta" w 57 centrach handlowych z całego kraju Galeria Olimp z Lublina zajęła trzecie miejsce.

Doceniona została też strefa gastronomiczna w drugim naszym centrum - Galerii Lublin Plaza.

Wyprzedziły ją tylko dwa stołeczne centra handlowe. Najlepiej oceniono Centrum Handlowe Reduta w Warszawie, które uzyskało aż 90,8% możliwych do zdobycia punktów. Dwa kolejne miejsca na podium należą się Centrum Handlowemu Promenada w Warszawie (90%) oraz Galerii Olimp w Lublinie (88,9%). Dla porównania – najsłabiej ocenione centrum osiągnęło 64,5%.

źródło: INTERNATIONAL SERVICE CHECK

W pierwszej kolejności ocenie poddano:

  1. Aspekty komunikacyjne (oznakowania, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi, bliskość przystanków komunikacji miejskiej i postoju taksówek);
  2. Wygląd (otoczenie zewnętrzne, czystość, dostępność koszy na śmieci itp.);
  3. Toalety (oznaczenie, czystość, wyposażenie);
  4. Funkcjonalność (plany, oznakowania, windy/schody, miejsca do siedzenia, kącik dla dzieci, szatnie, szafki/skrytki itp.);
  5. Atmosferę (muzyka, głośność komunikatów, temperatura);
  6. Punkt Informacyjny – jeżeli był dostępny (wygląd punktu oraz prezencja i kompetencje pracownika).

Poddając ocenie Strefę Zakupów, klienci skupili się na dwóch aspektach: wyglądzie i czystości wybranego do badania sklepu oraz kompetencjach i uprzejmości pracowników.

Średni ogólny wynik w tej kategorii to jedynie 65%. Badane punkty najwyższą notę uzyskały za wygląd sklepu i prezencję pracowników (94,8%), a najniższą - za obsługę (49%).

Sklepy straciły punkty ze względu na fakt niezauważenia klientów w ciągu 30 sekund od ich wejścia (5 na 10 przypadków). Pracownicy nie mówili też o cechach/korzyściach wybranych produktów (55,6%), nie proponowali dodatkowych produktów (tylko 19,2% pozytywnych odpowiedzi), nie próbowali też zachęcić klientów do zakupu (43,7%) czy zaprosić do ponownej wizyty (43,7%).

Niezależnie od tego, aż pięciu centrach handlowych sklepy spełniły oczekiwania klientów w co najmniej 90% - były to sklepy w następujących centrach: CH Targówek Warszawa (96,7%), CH Platan Zabrze (95%), Galeria Olimp Lublin (91,7%), CH Promenada Warszawa oraz CH Ster Szczecin (90%). Najsłabszy wynik w tej kategorii badania to jedynie 30%.

Lublin może pochwalić się też wysokimi notami drugiej galerii - Lublin Plaza. Szczególnie dobrze zostały ocenione usługi gastronomiczne - na 100 możliwych punktów galeria Lublin Plaza zdobyła 100. Centrum handlowemu Olimp tajemniczy klienci przyznali 90,9 punkta.

Delikatesy i supermarkety

Średni ogólny wynik osiągnięty w całym badaniu przez delikatesy/supermarkety to 79,4%. Czystość i wygląd sklepu przeciętnie zdobyły wysoką notę - 92,9%, słabiej jednak wypadły - obsługa przy kasie (79,3%) i na sali sprzedaży (71,1%).

Na tym tle Lublin znów wypada bardzo dobrze. Wprawdzie najlepszy wynik osiągnęły delikatesy w konińskim Ferio, gdańskiej Alfie, toruńskim centrum Plaza oraz Galerii Jastrzębie - po sto punktów. Jednak już drugi wynik przypadł delikatesom/marketom w Galerii Olimp w Lublinie, Centrum Handlowym Reduta, Centrum Handlowym Blue City w Warszawie - wszystkie zdobyły po 96 punktów. Galeria Lublin Plaza z 88 punktami zajęła miejsce piąte.

 

Źródło: INTERNATIONAL SERVICE CHECK

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski