reklama

RANKING szkół nauki jazdy wg WORD w Lublinie

Agnieszka KasperskaZaktualizowano 
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Lublinie opublikował ranking zdawalności za drugie półrocze ubiegłego roku Jacek Babicz/Archiwum
Znamy najlepsze i najgorsze lubelskie szkoły nauki jazdy. Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Lublinie opublikował ranking zdawalności za drugie półrocze ubiegłego roku.

W drugim półroczu 2013 roku największe szanse na zdanie egzaminu na prawo jazdy kategorii B mieli kursanci wyszkoleni przez OSK Lider. - W pierwszej trójce jest też OSK Aura i OSK Sławek - wylicza Ryszard Pasikowski, dyrektor WORD.

Zdawalność w najlepszym ośrodku to 50,9 procent. Dla porównania, w najgorszej ze szkół (w rankingu uwzględniono ośrodki, z których do egzaminu podeszło co najmniej 50 kursantów) mamy 5,6 proc. szansy na zdanie egzaminu.
W lubelskim WORD od lipca do końca grudnia 2013 przeprowadzono ponad 31 tysięcy egzaminów na wszystkie kategorie prawa jazdy.

Do egzaminu teoretycznego na kategorię B podchodziły 13 992 osoby. Tylko 36 procent uzyskało wynik pozytywny. Do egzaminu praktycznego podeszło blisko 14 tysięcy osób. Zdawalność wynosiła 32,7 proc.
Gdzie najczęściej oblewaliśmy egzamin? 18,1 procent wszystkich niezaliczonych jazd zakończyło się już na placu manewrowym. Reszta - podczas jazd po mieście.

- Największym problemem dla zdających był prawidłowy przejazd przez tzw. duże rondo Makro między ulicami Krańcową i Witosa - mówi Zbigniew Stachyra, kierownik Wydziału Egzaminowania WORD w Lublinie.

Egzaminowani mają też duże trudności na skrzyżowaniu ulicy Sulisławickiej z Drogą Męczenników Majdanka i Unickiej z Obywatelską oraz na ulicach Pogodnej i Kosmonautów.

Motocyklem łatwiej
Do egzaminu praktycznego na prawo jazdy kategorii A w drugim półroczu ubiegłego roku podeszło blisko 400 kursantów. Zaliczyło go 47,5 procent chętnych. Niemal co drugi motocyklista zdał egzamin praktyczny.

- W kategorii A najlepszą zdawalnością mogą poszczycić się OSK Pionier, OSK Alfred i OSK Kulka - mówi Ryszard Pasikowski. - Dwa pierwsze mają ponad 60-procentową zdawalność.

Lubelski WORD sprawdził też jak szkoleni są chętni do otrzymania prawa jazdy kategorii C (pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony, z wyjątkiem autobusu). W tej kategorii bezkonkurencyjny okazał się OSK Rodmos ze zdawalnością na poziomie 75 procent. Za nim uplasował się OSK Wiesław Osior (56,3 proc.) i OSK Kulka (53,5 proc).

- W drugim półroczu ubiegłego roku przeprowadziliśmy 1043 teoretyczne egzaminy na prawo jazdy kategorii C. Oceny pozytywne otrzymało 266 osób, co daje 23-procentową zdawalność - dodaje Ryszard Pasikowski.

Zdawalność egzaminu praktycznego na samochody ciężarowe wyniosła 48,9 procent.

W pierwszym półroczu ubiegłego roku najłatwiej w Lublinie było otrzymać prawo jazdy kategorii D (autobus lub zespół pojazdów). Egzamin teoretyczny zdało 6 na 10 chętnych.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 48

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mika82

Na cskrozped.pl znajdziecie dobra szkołę nauki jazdy. Przeprowadzają świetne kursy w miłej atmosferze. Są cierpliwi, potrafią wytłumaczyć, no ja jestem zachwycona. Polecam serdecznie zapoznać się z ich ofertą na podanej wcześniej stronie

S
Stanislaw

Slyszalem ze szkola jazdy Frajda jest najgorsza ,podobno sa chamscy i nie potrafia uczyc.
Nie chcialbym trafic do takich dziadow bo chce sie porzadnie nauczyc i zmiescic sie w 20 godzinach.

B
Była kursantka

Razem z synem byliśmy uczeni przez Pana Sebastiana w Daytonie. Zero stresu, spokój, opanowanie, cierpliwość, kultura i bardzo uczciwe i poważne podejście do kursanta. Jesteśmy bardzo zadowoleni i czystym sumieniem polecamy innym, Pan Sebastian nauczy każdego...

B
Była kursantka

Razem z synem byliśmy uczeni przez Pana Sebastiana w Daytonie. Zero stresu, spokój, opanowanie, cierpliwość, kultura i bardzo uczciwe i poważne podejście do kursanta. Jesteśmy bardzo zadowoleni i czystym sumieniem polecamy innym, Pan Sebastian nauczy każdego...

k
kursant

Najgorsza szkoła jazdy w Lublinie to WIRAŻ. Nieprofesjonalni instruktorzy,którzy dostosowują sobie grafik z godzinami pod siebie nie pod kursanta. Nagminne odwoływanie jazd czy przekładanie godzin. Niby nic ale jednak bardzo męczące,bo trzeba sobie cały grafik dnia zmieniać. Najbardziej niedorzeczna rzecz która zdarzyła się wielokrotnie to odwołanie jazd + - 20 min przed rozpoczęciem. Jeśli kursant odwoła jazdy w ten sam dzień w który one się odbywają to płacą karę,jeśli WIRAŻ odwoła, to nic się nie dzieje. Gratuluję podejścia,które jest po prostu bardzo ignoranckie i nieprofesjonalne. Z czystym sumieniem i z ręką na sercu .. WIRAŻ - NIE POLECAM

A
Abcd

Cala ta nagonka na ekodraivng jest bez sensu, nic strasznego. Tylko trzeba myśleć i przewidywac sytuację na drodze. Po kursie w moim osk, trzy razy poleglam na egzamine. (cały ten mój kurs to żenada) Jazdy dodatkowe wykupilam w Eli na Głębokiej-tu dopiero nauczylam się jeździć płynnie i zrozumialam w jakim celu zmieniam biegi(wcześniej nikt mnie tego nie uczyl, bylo tylko 1,2,3i hamujemy). Czwarty bieg też był nieosiągalny, nie mówiąc już o piątce. Dzięki wysiłkom Pani Instruktor egzamin mam już za sobą z wynikiem pozytywnym. Radzę więc szukać dobrej szkoły i nie patrzeć na rankingi. Ja wybrałam szkołę z czołowych miejsc i teraz żałuję.

r
rodzic

Witam.Szczerze polecam szkołę jazdy DAYTONA. I nie jestem żadnym instruktorem tej szkoły (aby sie zareklamować) tylko rodzicem syna który zdał teorię i praktykę za 1 razem (tydzień po tygodniu) SAM BYŁEM W SZOKU !. Właściciel szkoły Pan Sebastian-pełen profesjonalizm.POLECAM!

g
gosc

Ludzie czytajcie komentarze i opinie zanim zapiszecie się na kurs.
Zdecydowanie odradzam RODMOS!!!

N
NICK

zgadzam się, uczą nas jak zdać w wordzie a nie jak dobrze jeździć, większość egzaminatorów nawet nigdy nie była instruktorem, to jest praca typowo urzędnicza, coś jest napisane na papierku i musi się zgadzać, zamiast realnie podejść do sprawy.

m
mrDaro

Sorki za literówki

m
mrDaro

Niestety egzaminatorzy oceniają tylko czy się potrafi zdać egzamin a nie czy się potrafi jeździć dlatego też OSK uczą jak zdać egzamin "a potem jak zdasz to naucz się jeździć" - tak ja usłyszałem.
Restrykcyjne zasady podczas przeprowadzanego egzaminu nie mają odzwierciedlenia w życiu realnym i mają na celu nabijaniu pieniędzy na konta WORD-ów.
Najwięcej przykładów nasuwa się przy kat C lub C+E,:
LUSTERKA
egzamin - ustawiasz lusterka boczne ale tylko płaskie bo sferyczne są dla egzaminatora
życie - WSZYSTKIE lusterka są dla kierowcy. Są montowane fabrycznie i wymagane prawnie (Dz.U. nr 75, poz. 639) jeżeni są dla egzaminatora i osoba egzaminowana nie może sobie ich ustawić to jakby ich nie było. Tak więc logicznie myśląc pojazdy WORD-u powinny mieć dodatkowe lustra dla egzaminatora(jak w autach osobowych) lub należy zatrzymać dowody rejestracyjne. Ponadto kto zabroni ich ustawić aby mieć jak najlepszą widoczność w życiu realnym. (pomijając, że mam lusterka elektryczne i zmieniam gdy tylko potrzebuję np cofając pod rampę)
NAZEWNICTWO
egzamin - możesz oblać za słowa migacz, maska, światła krótkie/długie zamiast kierunkowskaz, pokrywa silnika, światła mijania/drogowe albo jak nie widzisz różnicy pomiędzy światłami postojowymi a pozycyjnymi.
życie - używa się słów potocznych i wszyscy je rozumieją (nawet egzaminatorzy używają) i nikt przez to nie miał kolizji ani też otrzymał mandat. (jak ktoś dostał niech napisze w odpowiedzi)
JAZDA NA CZAS
egzamin - pomysł dobry np jazda po łuku do tyłu z przyczepą (czas wydaje się realny i uczciwy), niestety podczas sprzęgania musisz za pierwszym razem trafić wpinając się bo jak nie to potem w biegu podpinanie przewodów i sprawdzanie świateł (C+E, nie znam szczegółów innych kategorii), gdzie tu bezpieczeństwo??? (P.S. w WORD Lublin przyczepa jest szersza niż samochód-kolejna pułapka do zarabiania z, OSK mają równe zestawy)
życie - Na spokojnie podpinasz - szef cię nie wyleje z pracy jak będziesz to robił normalnym tempem zamiast biegać.
COFANIE
egzamin - ściśle określone reguły patrzenia w lusterka lub spojrzenia w tylną szybę, w C+E raz można wyjść przy cofaniu po łuku gdy dojedziemy do końca żeby się upewnić odległości - choć w stresie nawet się o tym zapomina.
życie - korzystasz z tego co masz: lusterka, głowa przez szybę itp. nie masz pewności to wychodzisz i patrzysz. I tak do znudzenia lub do sukcesu.
SPRAWDZENIE ŁADUNKU
egzamin - KPINA i pic na wodę. Kilka sekund aby okiem rzucić. Ciekawe co by powiedział egzaminator gdyby zdający rzeczywiście sprawdził rozmieszczenie i zabezpieczenie ładunku, czy ilość pasów jest wystarczająca, czy są odpowiednio napięte itd.
życie - przy niektórych ładunkach nie ma potrzeby zabezpieczania np. 33 jednorodne palety towaru o niedużej masie i dużej stabilności najczęściej na chłodniach. Z drugiej strony są ładunki które dosłownie godzinami się ładuje i zabezpiecza na wszelkie sposoby: maty przeciwpoślizgowe, pasy, łańcuchy itd.

Inną sprawą jest lawina błędów w testach do ćwiczeń.
Przykład: jakie światło zaświeci się przed zielonym?? A - czerwone, B -żółte, C - czerwone.
Albo zdjęcie skrzyżowania na którym nie masz przed sobą znaków więc obowiązuje "zasada prawej ręki". Po prawej masz auto więc ustępujesz pierwszeństwa. Problem polega na tym, - i to widać ewidentnie- że kierujący po prawej ma przed sobą znak A-7 ustąp pierwszeństwa. Kto ma pierwszeństwo???

A żeby było zabawniej to na koniec trochę fizyki:
Wzrost zdawalności egzaminów jest wprost proporcjonalny do wzrostu bezrobocia wśród egzaminatorów i odwrotnie proporcjonalny do przychodów WORD-ów.

Jak się ze mną zgadzasz łapka w górę

O
O_o

powiedz kiedy to z domu nie będę wychodzić...

s
spam

spam

m
master

Idźcie do Need For L - PS. do zobaczenia na mieście chłopaki :D

A
AGNIESZKA

ROBIŁAM KURS W OSK ARKA BYŁO SUPER

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3