Ratusz chce "nowego otwarcia" dla terenów położonych w rejonie dworca PKP

Artur Jurkowski
Do 2020 r. radykalnie zmieni się otoczenie dworca PKP. Powstaną biurowce, centra handlowe, hotele, nowy dworzec  autobusowy - mówi Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów
Do 2020 r. radykalnie zmieni się otoczenie dworca PKP. Powstaną biurowce, centra handlowe, hotele, nowy dworzec autobusowy - mówi Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Anna Kurkiewicz
W ciągu najbliższych pięciu, sześciu lat radykalnie ma się zmienić wygląd terenów wokół dworca PKP. Ratusz mówi o nowych hotelach, biurowcach, centrach handlowych. I wielofunkcyjnym dworcu komunikacji autobusowej. Trwają prace przy zmianie planu zagospodarowania przestrzennego tych terenów. Ale kluczem jest znalezienie inwestorów. I to z dużymi pieniędzmi.

- Ofertę przedstawimy w przyszłym tygodniu na targach nieruchomości w Monachium. Mamy umówionych już 25 spotkań - podkreśla Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów UM Lublin.

Poszukiwania inwestorów już trwają. Na celowniku ratusza są firmy m.in. z USA oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich.- Ale priorytetem jest kapitał z Europy - dodaje dyr. Sagan.

234 hektary wokół dworca PKP ma objąć nowy plan zagospodarowania przestrzennego

Na liście inwestycji, które miałyby być realizowane, jest przede wszystkim nowy dworzec autobusowy. Ma zastąpić ten na Podzamczu, który zostanie zlikwidowany. To dopiero początek zmian. - Obok powstaną hotele, biurowce i centra handlowe. Na razie jednak nie wskazujemy precyzyjnie ich lokalizacji. O tym przesądzi plan zagospodarowania - zastrzega Sagan.

- Funkcje komercyjne z powierzchnią sprzedaży powyżej 2 tys. metrów kwadratowych są wstępnie wskazane przy dworcu oraz na zachód od niego w kierunku ul. Krochmalnej - informuje Joanna Bobowska z biura prasowego ratusza.

Nie wiadomo jednak, ile jeszcze czasu zajmą prace przy planie zagospodarowania. Chodzi o 234,8 ha terenów między Bystrzycą, Czerniejówką, torami kolejowymi i przyszłym nowym odcinkiem Trasy Zielonej.

- To na razie niewykorzystany teren i mówiąc wprost wygląda odrażająco. Na pewno jednak znajdą się inwestorzy zainteresowani ulokowaniem tu swoich pieniędzy. O atrakcyjności tego miejsca decyduje przede wszystkim obecność dworców, które wygenerują dużą liczbę potencjalnych klientów centrów handlowych czy hoteli - ocenia Tomasz Iwan z Biura Nieruchomości Kleczkowski.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lubelak

Na dzierżawnej już jest infrastruktura nożna by tam wkleić jakiś hotel typu campanille.

J
J-k

Sama idea połączenia dworca autobusowego i kolejowego jest ze wszech miar słuszna. W Poznaniu dworzec kolejowy, autobusowy i galeria handlowa czyli Poznań City Center i w podobne w Krakowie usytuowane są w ścisłym centrum tych miast (15 minut spacerkiem od Rynku). Co więcej dworce kolejowe w tych miastach położone są w centrum miejskich układów komunikacyjnych. Problem w tym, że lubelski dworzec kolejowy jest położony nietypowo, tzn. daleko od centrum miasta! Wystarczy spojrzeć na mapę Lublina aby zauważyć jak niekorzystne jest położenie dworca kolejowego w stosunku do powstającej obwodnicy. Nikt też chyba nie może podważyć, że centralnym punktem układu komunikacyjnego Lublina jest właśnie Podzamcze. To tam krzyżują się najważniejsze drogi biegnące przez Lublin. Wiadomo, że codzienne życie jest najlepszym weryfikatorem rożnych rozwiązań i projektów. Przecież obecnie w najbliższym sąsiedztwie dworca kolejowego jest też dworzec autobusowy. Chociaż jest brudny i odrapany to warunki są tam i tak dużo lepsze niż na przystankach busów na Podzamczu. Należy zadać sobie pytanie; dlaczego świeci pustkami, dlaczego pasażerowie nie chcą z niego korzystać? Z cała pewnością gdyby byli chętni to prywatne firmy przewozowe biłyby się o możliwość korzystania z dworca południowego.
Jednym zdaniem likwidacja dworca autobusowego na Podzamczu i przeniesienie go na dawne przedmieście Piaski utrudni mieszkańcom Lublina i przyjezdnym dostęp do komunikacji międzymiastowej. Aby tak się nie stało potrzeba będzie olbrzymich pieniędzy na "rewolucyjną" przebudowę przebudowę układu komunikacyjnego Lublina.

b
bolek

Ludziska PO co bić pianę skoro PIS uar przyjdzie rządzić i nic z tego nie zostanie zrealizowane.
Będzie sielsko i anielsko tylko brak będzie SMRODU z cukrowni ale za to dostaniemy KRZYKI ze Stadionu.

g
galicyjski chlop polski

Ot durne wy ludzie durne tak jak i treść tej nowiny. Na bagnach wszystko da się wybudować. Tylko po co ? Dla wielu osób najwłaściwszym zagospodarowaniem terenów wokół dworca P.K.P byłó by po prostu odtworzenie kiedyś sprawnie działającej kolei żelaznej. To właśnie z jej powodu przychodzili tam ludzie. Teraz co resztka podzielonej na spółeczki kolei ma zostać zaorana jak większość dużych firm w Lublinie ? To jakiś bandycki ten ratusz. Może z powrotem trzeba przywrócić mu funkcję kościoła ?

g
galicyjski chlop polski

Dyrektor od obsługi inwestorów w Urzędzie miasta i przedstawiciel osób chcących budować halę na Ruskiej dziwnym zbiegiem noszą takie samo nazwisko. Niewątpliwie jak wielw rzeczy w Lublinie to tylko zbieżność nazwisk

Z
Złota rybka

Co wymyśli Ratusz dalej ?

I
Izaz

To zakrawa na jakieś brednie, kto doradza taki PR ?

L
Liberał

Bawi mnie jak oszołomy widzą tylko pisiorów przeciwko sobie i nie łżą w żywe oczy, bo chyba nikt na forum Kuriera nie pisał o stadionie jako jedynej poronionej inwestycji miasta, a już na pewno nie ja.

z
zimoch

koleżeństwo łysonia nałykało się działek i teraz musi odzyskać kasę więc jest program jak narobić nowych
interesów. Panie żuku , jak udziały miasta w targach- może wywianować nimi tego odrzuconego jacusia

e
ella

Czyja jest, ja się pytam?

O
OnLbn

Wiadukt nie jest miejską inwestycją, a zarządu kolei.

e
ella

Trzeba coś mówić,pisać oczywiście w samych superlatywach, w szczegolności o tych którzy dzierżą stery władzy w Lublinie.Z wiaduktem nie mogą sobie poradzić brud,s...d i ubóstwo wokół aż wstyd tamtędy przejeżdzać szczegolnie po opadach deszczu,kałuże i woda wokoł.Teraz wrócił stary ,nowy temat zagospodarowania terenu wokoł dworca o którym co jakiś czas robi się ,,głośno,,szczegolnie przed wyboramii tak od lat.Lublin miastem inspiracjii to i tematy inspirujące ale niewykonalne.Żenada.

p
piroxeni

???

j
jeżdżący PKP

Niedawno była informacja, że nie będzie PRZEBUDOWY przystanku/stacji PKP w okolicach al. Kraśnickiej i osiedla Poręba, a teraz wielki rozmach z Dworcem Głównym?
O co chodzi?

p
posh

pod tarasami zamkowymi chyba jest jakies podziemne jezioro ;)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3