Ratusz liczy na kolejne miliony na budowę al. Solidarności

Artur Jurkowski
Jedno z kilku ujęć nowego odcinka al. Solidarności. Ratusz szacuje koszt budowy na 546 mln zł.
Jedno z kilku ujęć nowego odcinka al. Solidarności. Ratusz szacuje koszt budowy na 546 mln zł. wizualizacja
Udostępnij:
360-380 mln zł może wynieść łącznie dofinansowanie, jakie uzyska ratusz z kasy rządowej na budowę przedłużenia al. Solidarności. - Ostateczną decyzję powinniśmy poznać na początku maja - poinformował we wtorek Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Koszt inwestycji jest wstępnie szacowany na 546 mln zł. - Liczymy, że po przetargach ta kwota znacząco się zmniejszy. Może nawet o ok. 100 mln zł - dodał Żuk.

Na razie "pewne" dofinansowanie do inwestycji wynosi 212 mln zł. Ministerstwo Infrastruktury jeszcze w 2010 r. przeznaczyło na te roboty 100 mln zł. Kolejne 112 mln zł dołożyło ministerstwo w tym roku. - Czekamy na rozstrzygnięcia dotyczące pozostałych środków. Łącznie dofinansowanie może sięgnąć 360-380 mln zł - wyliczał Krzysztof Żuk.

Nowy odcinek al. Solidarności ma mieć 5,8 km. Z czego 3 km będą się znajdowały w granicach administracyjnych Lublina. Nowa droga ma mieć status drogi ekspresowej, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Prace przy budowie drogi mają ruszyć jesienią. Potrwają dwa lata.

Ratusz dostał też w tym tygodniu dofinansowanie do budowy ul. Mełgiewskiej. To również droga prowadząca do przyszłej obwodnicy. - Łącznie uzyskaliśmy 9,5 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na budowę trzech obiektów inżynieryjnych - mówił Żuk.

Budowa 2,8 km ul. Mełgiewskiej kosztuje 124,5 mln zł. - Inwestycja będzie gotowa do końca października tego roku - zapowiedział Żuk.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lubelak
łoj tu sie przepchnie tam się konie to się popchnie i podzieli skansen na 10 kawałków, połączy się przejściami nadziemnymi , a później ze względu na niepełnosprawnych - podziemnymi . na koniec całość zasypie i wybuduje galerie, żeby później ją wywłaszczyć i poprowadzić drogę o której mówi "Mieszkaniec Sławina". KAŻDY z tych (co wiecie) na tym zarobi a my Lublinianie dalej będziemy czekać na drogę- obwodnicę.
d
drogowiec
564 MLN zł za 5,8km drogi ekspresowej? wychodzi 97 MLN /km czyli przeliczając na EURO wychodzi 23,
7 MLN euro/km.
Powiecie, że trudny teren, dolina rzeki?
Dla porównania najwyższej klasy nowa autostrada A71 (153 km) w Turyngii (byłe NRD) część trasy Lipsk-Monachium, przebiegająca w górach czyli prawie same tunele i estakady kosztowała średnio 10 MLN euro za kilometr (!) była więcej niż dwukrotnie tańsza.
Lublinianie, patrzcie tej władzy na ręce, ponieważ zapłacimy za to z własnej kieszeni.
j
jest
bez sensu!!! Jak będzie obwodnica to i tirów na solidarności ubędzie. Czy nikt tego nie zauważa, czy może zakładają, że większość tirów z łodzi i warszawy pędzi prosto do lublina na nie tylko tranzytem?
W
Wreak
Jasne, że większość wydawaliby w Warszawie. Ubrania są często tańsze, a moda dociera tam dużo szybciej. Elektronika - duża ilość sklepów w stolicy, to duża konkurencja, czyli spadek cen. Tu kupowaliby tylko jedzenie. Także kiepski ten twój argument.
c
czuby
Skansen powstał sztucznie, budynki do niego zostały sprowadzone (skądś) i chyba nie ma problemu z analogicznym ich przeniesieniem w inne miejsce. A S-17 jest niezbędna żeby to nasze miasto w końcu odetchnęło pełna piersią. Tysiące TIRów codziennie dewastują ulice naszego miasta. Czas w końcu ulżyć nam i kierowcom którzy nie mają żadnej przyjemności w zwiedzaniu naszego miasta do czego zmusza ich obecny stan rzeczy. Skoro mieszkasz na Sławinku to powinieneś rozumieć moje argumentu. Niech skończą się wieczne korki, smród i hałas.
E
Ewa
Ale pieniądze zarobione w stolicy wydawli by tutaj.
W
Wreak
Gdyby powstała szybka kolej do stolicy, drgnęłoby właśnie w stolicy, a nie w naszym mieście. Wszyscy wyjechaliby do pracy do Warszawy, a Lublin byłby tylko sypialnią.
a
asd!
a takze pogórkowaty co czyni inwestycję bardzo kosztowną. Niestety ale trzeba poprzekładać troche instalacji, wykupić działki i wybudować estakady a to kosztuje.
j
jak dziecko we mgle
Szybkiej kolei w Polsce długo jeszcze nie będzie. A jak już będzie to połączy główne aglomeracje. Lublin się nie łapie. W platfusiastym planie "rozwoju" kraju prowincja poza kilkoma wielkimi miastami jest do zaorania i zalesienia, szkoły i ośrodki zdrowia do likwidacji.
K
Krzysztof
Tak trzymać i prosimy jeszcze o więcej inwestycji.Żeby jeszcze tak szybka kolej powstała do stolicy, wtedy może by coś drgneło w naszym mieście.Życzę powodzenia
c
citizen
Dlaczego to aż tyle kosztuje??? Czy to są ceny porównywalne do europejskich, średnie, z górnej półki? Za taką cenę to powinien być produkt którego przez długie lata nic nie zniszczy a z tego co słychać nowe drogi sypią się zaraz bo oddaniu.
M
Mieszkaniec Sławina
Dwie jezdnie ekspresowe + dwie jezdnie serwisowe zaprojektowane na 10% spadku pomiędzy Skansenem a osiedlem Sławin. Zniszczenie jednego z ostatnich najbardziej cennych przyrodniczo fragmentów Lublina za cenę PÓŁ MILIARDA (!) złotych gdy i tak tranzyt warszawski zostanie skierowany na obwodnicę. Inwestycja godna Arabii Saudyjskiej albo Dubaju. Jestem pełen podziwu.
Dodaj ogłoszenie