To kolejny etap „luzowania” rygorów związanych z pandemią koronawirusa. Od poniedziałku znowu będziemy mogli przyjść do ratusza aby bezpośrednio załatwić swojej sprawy. Nie było to możliwe – z drobnymi wyjątkami – od połowy marca.
Wizyty będą odbywały się jednak po pewnymi warunkami.
- Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi – precyzuje Monika Głazik z biura prasowego ratusza.
Obsługa bezpośrednia będzie odbywała się w czterech BOM-ach. Przy czym mają obowiązywać limity osób przebywających w pomieszczeniu:
- przy ul. Wieniawskiej – 18 osób,
- ul. Filaretów – 6,
- ul. Szaserów – 5,
- ul. Kleeberga – 5 klientów.
- W Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców, także w sali obsługi przy ul. Wieniawskiej 14, klienci będą obsługiwani według kolejności przyjścia – zapowiada Głazik.
To oznacza, że wystarczy przyjść i poczekać w kolejce aby zostać obsłużonym. Trochę inaczej będzie w innych wydziałach.
W Wydziale Komunikacji będziemy korzystać z systemu kolejkowego. Przy czym nie dotyczy to najbliższego poniedziałku i wtorku (25-26 maja). - w związku z centralną awarią systemu Q-Matic obsługa interesantów będzie odbywała się po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty – wyjaśnia Głazik.
W Wydziale Spraw Administracyjnych odbiór dowodów będzie się odbywał na bieżąco, według kolejności przyjścia. Ale jeśli chodzi o ewidencję działalności gospodarczej to lepiej będzie umówić się telefonicznie. Te osoby będą obsługiwane w pierwszej kolejności. - Klienci nieumówieni będą obsłużeni jako następni - precyzuje Głazik.
Do innych ratuszowych jednostek i wydziałów nie ma co przychodzić „z ulicy”. - Gdy niezbędne będzie osobiste stawiennictwo klienta, ze względów organizacyjnych i w trosce o bezpieczeństwo prosimy o wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty – mówi Głazik.
Ratusz zachęca jednak aby do końca trwania epidemii dalej załatwiać sprawy urzędowe korzystając z drogi elektronicznej lub za pośrednictwem tradycyjnej korespondencji.
Obsługa bezpośrednia mieszkańców będzie realizowana w godz. 7.45 - 15.15.
Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej 2 w sprawach: sporządzenia aktu zgonu w pokoju nr 287 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30 oraz w sobotę w godz. 8 -14 oraz zgłoszenia urodzenia dziecka w pokoju nr 284 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30,
Wydziale Komunikacji przy ul. Czechowskiej 19A od poniedziałku do piątku w godz. 7.45-14.30;
Wydziale Spraw Administracyjnych: w zakresie odbioru dowodu osobistego – w siedzibie Urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20 w pokoju nr 5 (parter) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30, w zakresie ewidencji działalności gospodarczej – przy ul. Spokojnej 2 w pokoju nr 253 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30.
- 11 lat temu nasz region dotknęła straszna powódź. Przypominamy wstrząsające zdjęcia
- Na którym przystanku stoisz? Znasz miasto? Sprawdź się!
- Gdzie spędzić weekend na Lubelszczyźnie? Zobacz propozycje
- Pierwszy lek na COVID-19 będzie produkowany w Lublinie
- Rok temu trąba powietrzna spustoszyła gminę Wojciechów
- Kultowa WSK oczami fanów. Zobacz zdjęcia tej słynnej maszyny
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?