Ratusz w Lublinie otwiera znowu drzwi dla mieszkańców. Jak będzie można załatwić urzędowe sprawy?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Anna Kurkiewicz/archiwum
Wznowiona zostanie bezpośrednia obsługa mieszkańców w lubelskim ratuszu. Zmiany wchodzą w życie od poniedziałku (25 maja). Przez ponad dwa miesiące lublinianie, aby załatwić sprawy, korzystali z maili i telefonów.

To kolejny etap „luzowania” rygorów związanych z pandemią koronawirusa. Od poniedziałku znowu będziemy mogli przyjść do ratusza aby bezpośrednio załatwić swojej sprawy. Nie było to możliwe – z drobnymi wyjątkami – od połowy marca.

Wizyty będą odbywały się jednak po pewnymi warunkami.

- Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi – precyzuje Monika Głazik z biura prasowego ratusza.

Obsługa bezpośrednia będzie odbywała się w czterech BOM-ach. Przy czym mają obowiązywać limity osób przebywających w pomieszczeniu:

  • przy ul. Wieniawskiej – 18 osób,
  • ul. Filaretów – 6,
  • ul. Szaserów – 5,
  • ul. Kleeberga – 5 klientów.

- W Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców, także w sali obsługi przy ul. Wieniawskiej 14, klienci będą obsługiwani według kolejności przyjścia – zapowiada Głazik.

To oznacza, że wystarczy przyjść i poczekać w kolejce aby zostać obsłużonym. Trochę inaczej będzie w innych wydziałach.
W Wydziale Komunikacji będziemy korzystać z systemu kolejkowego. Przy czym nie dotyczy to najbliższego poniedziałku i wtorku (25-26 maja). - w związku z centralną awarią systemu Q-Matic obsługa interesantów będzie odbywała się po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty – wyjaśnia Głazik.

W Wydziale Spraw Administracyjnych odbiór dowodów będzie się odbywał na bieżąco, według kolejności przyjścia. Ale jeśli chodzi o ewidencję działalności gospodarczej to lepiej będzie umówić się telefonicznie. Te osoby będą obsługiwane w pierwszej kolejności. - Klienci nieumówieni będą obsłużeni jako następni - precyzuje Głazik.

Do innych ratuszowych jednostek i wydziałów nie ma co przychodzić „z ulicy”. - Gdy niezbędne będzie osobiste stawiennictwo klienta, ze względów organizacyjnych i w trosce o bezpieczeństwo prosimy o wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty – mówi Głazik.

Ratusz zachęca jednak aby do końca trwania epidemii dalej załatwiać sprawy urzędowe korzystając z drogi elektronicznej lub za pośrednictwem tradycyjnej korespondencji.

Obsługa bezpośrednia mieszkańców będzie realizowana w godz. 7.45 - 15.15.

Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej 2 w sprawach: sporządzenia aktu zgonu w pokoju nr 287 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30 oraz w sobotę w godz. 8 -14 oraz zgłoszenia urodzenia dziecka w pokoju nr 284 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30,

Wydziale Komunikacji przy ul. Czechowskiej 19A od poniedziałku do piątku w godz. 7.45-14.30;

Wydziale Spraw Administracyjnych: w zakresie odbioru dowodu osobistego – w siedzibie Urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20 w pokoju nr 5 (parter) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30, w zakresie ewidencji działalności gospodarczej – przy ul. Spokojnej 2 w pokoju nr 253 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30.

Czytaj także

Zaostrzenie restrykcji. Cała Polska w strefie czerwonej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3