Ratusz w Lublinie otwiera znowu drzwi dla mieszkańców. Jak będzie można załatwić urzędowe sprawy?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Anna Kurkiewicz/archiwum
Wznowiona zostanie bezpośrednia obsługa mieszkańców w lubelskim ratuszu. Zmiany wchodzą w życie od poniedziałku (25 maja). Przez ponad dwa miesiące lublinianie, aby załatwić sprawy, korzystali z maili i telefonów.

To kolejny etap „luzowania” rygorów związanych z pandemią koronawirusa. Od poniedziałku znowu będziemy mogli przyjść do ratusza aby bezpośrednio załatwić swojej sprawy. Nie było to możliwe – z drobnymi wyjątkami – od połowy marca.

Wizyty będą odbywały się jednak po pewnymi warunkami.

- Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi – precyzuje Monika Głazik z biura prasowego ratusza.

Obsługa bezpośrednia będzie odbywała się w czterech BOM-ach. Przy czym mają obowiązywać limity osób przebywających w pomieszczeniu:

  • przy ul. Wieniawskiej – 18 osób,
  • ul. Filaretów – 6,
  • ul. Szaserów – 5,
  • ul. Kleeberga – 5 klientów.

- W Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców, także w sali obsługi przy ul. Wieniawskiej 14, klienci będą obsługiwani według kolejności przyjścia – zapowiada Głazik.

To oznacza, że wystarczy przyjść i poczekać w kolejce aby zostać obsłużonym. Trochę inaczej będzie w innych wydziałach.
W Wydziale Komunikacji będziemy korzystać z systemu kolejkowego. Przy czym nie dotyczy to najbliższego poniedziałku i wtorku (25-26 maja). - w związku z centralną awarią systemu Q-Matic obsługa interesantów będzie odbywała się po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty – wyjaśnia Głazik.

W Wydziale Spraw Administracyjnych odbiór dowodów będzie się odbywał na bieżąco, według kolejności przyjścia. Ale jeśli chodzi o ewidencję działalności gospodarczej to lepiej będzie umówić się telefonicznie. Te osoby będą obsługiwane w pierwszej kolejności. - Klienci nieumówieni będą obsłużeni jako następni - precyzuje Głazik.

Do innych ratuszowych jednostek i wydziałów nie ma co przychodzić „z ulicy”. - Gdy niezbędne będzie osobiste stawiennictwo klienta, ze względów organizacyjnych i w trosce o bezpieczeństwo prosimy o wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty – mówi Głazik.

Ratusz zachęca jednak aby do końca trwania epidemii dalej załatwiać sprawy urzędowe korzystając z drogi elektronicznej lub za pośrednictwem tradycyjnej korespondencji.

Obsługa bezpośrednia mieszkańców będzie realizowana w godz. 7.45 - 15.15.

Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej 2 w sprawach: sporządzenia aktu zgonu w pokoju nr 287 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30 oraz w sobotę w godz. 8 -14 oraz zgłoszenia urodzenia dziecka w pokoju nr 284 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30,

Wydziale Komunikacji przy ul. Czechowskiej 19A od poniedziałku do piątku w godz. 7.45-14.30;

Wydziale Spraw Administracyjnych: w zakresie odbioru dowodu osobistego – w siedzibie Urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20 w pokoju nr 5 (parter) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30, w zakresie ewidencji działalności gospodarczej – przy ul. Spokojnej 2 w pokoju nr 253 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30.

Zwierzęta też potrafią się śmiać

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie